زندگینامه شهید حاج اصغر کریمی

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / زندگینامه شهید حاج اصغر کریمی

زندگینامه شهید حاج اصغر کریمی

shahid_haj_sghar_karimi

ایشان متولد سال 1341بودند.قبل از وقوع انقلاب اسلامی به همراه بچه های محل از جمله شهید سردار بروجردی ، شهید حسن عبدالرضاو…در مبارزات شرکت داشتند و در جلسات محرمانه ای که شهید بروجردی ترتیب می دادند شرکت می کردند .با پیروزی انقلاب ،جهت فراگیری آموزش های چیرکی ونظامی به عضویت گروه چریکی شهید چمران درآمد و تمام هم و غم او حفظ نهال نوپای انقلاب بود.

ایشان به اتفاق شهیدان بروجردی ،عبدالرضاوآزادی،جزءاولین نفراتی بودند که به سپاه پاسداران پیوستند. باشروع جنگ نیز جزءاولین هایی بودند که به عضویت گروه جنگ های نامنظم شهید چمران درآمدند ودربیشتر درگیری های کردستان بر علیه ضد انقلاب داخلی و خارجی شرکت داشتند. ایشان نزدیک به سه سال بطور منقطع در جبهه های جنگ حضور داشتندتااینکه در عملیات کربلای پنج در منطقه جفیر براثر بمباران شیمایی دشمن ،به پشت جبهه منتقل میشوند.

به کارهای فرهنگی و مذهبی علاقه داشتند . بطوریکه ساعت های زیادی از شبانه روز را اختصاص به مطالعه کتب تاریخی و مذهبی داده بودند.درسال های 60و61 درحالیکه هنوز چهره مخوف منافقین روشن نشده بود،در جلسات بحث و مناظره روبروی دانشگاه تهران شرکت می کرد و برعلیه آن ها سخن می گفت. او برای مبارزه ی فکری و عقیدتی بادشمن ،بچه هارا در مسجد جمع کردو آموزش روخوانی قرآن واحکام را برای آن ها شروع کرد. بافرمان امام خمینی جهت تشکیل بسیج به همراه دوستانش در مسجد مهدویه به پایه گذاری بسیج اقدام کرد و در زمان جنگ چندین سال فرمانده پایگاه بودند.

ایشان در زمینه های مختلفی فعالیت داشتند ودر هر زمینه ای که وارد میشدند بافروتنی و اخلاصی که دانشتندافراد زیادی راجذب می کردند.

ازجمله فعالیت های ایشان بعد از مجروحیت:

  • تحصیل علوم دینی تاسطح لمعتین در حوزه آیت الله مجتهدی وآیت الله حق شناس.

  • دبیر دینی و عربی و ادبیات فارسی یکی از مدارس جنوب تهران (همزمان باتحصیل خویش).

  • کارمند بنیادشهید(مسئول روابط عمومی استان تهران)به مدت 13سال.

  • فعالیت در مغازه اجاره ای و فروش لوازم التحریر.

  • فعالیت در پاساژمولوی وراه اندازی مغازه خرازی .

  • فعالیت فرهنگی درمساجد(آموزش قرآن)

  • فعالیت فرهنگی درحسینیه(مسئول فرهنگی)

    درتمام مدتی که مشغول به این امور بودندودرهر زمینه ای که وارد می شدند ، ثابت کردند که می شود یک رزمنده خالص و پاک باقی ماند هر چندکه سال ها از جنگ گذشته باشد. می شود مانند شهیدان زندگی کرد هرچند شهید نشده باشی و می شود باوجود تمام کمبود ها و سختی ها نه تنها عشقبه شهدا وامام شهدا را هم چنان در دل زنده نگه داشت . بلکه روز به روز آن را بیشتر کرد.

    وسر انجام ایشان در 5بهمن ماه سال 1388براثر شدت یافتن عوارض شیمیایی به دوستان شهید خودکه عمری رادردوری ازآنها به سربرده ،پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *