زندگی نامه شهید دانش آشتیانی

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهدا / انقلاب اسلامی / زندگی نامه شهید دانش آشتیانی

در سال های 1330 تا 1332 او با تشکیل گروه های شیعیان همراه با شهید صادق امانی و شهید صادق اسلامی به مبارزات خود در رابطه با فدائیان اسلام ادامه داد.

حجت‌الا سلام دکتر غلامرضا دانش آشتیانی در سال ۱۳۰۹ در آشتیان به دنیا آمد. دروس حوزوی و دانشگاهی را باهم ادامه داد و در حوزه در حجره شهید بهشتی و دکتر مفتح اقامت داشت. پس از آمدن به تهران به شغل مقدس معلمی رو آورد و پس از آن به دانشکده الهیات راه یافته و تا اخذ درجه دکترا به این رشته ادامه داد.

در سال های 1330 تا 1332 او با تشکیل گروه های شیعیان همراه با شهید صادق امانی و شهید صادق اسلامی به مبارزات خود در رابطه با فدائیان اسلام ادامه داد. او یکی از بنیانگذاران گروه فرهنگی قدس بود و مدت 5 سال هم مدیریت دبیرستان جهان آرا را به عهده گرفت و تا سال 56 در سازماندهی این مؤسسه کارکرد و در سال 56 بازنشسته شد. ایشان به مردم مستضعف شدیداً عشق می ورزیدند و به آنها کمک می کردند.

تشکیل هسته های مطالعاتی نهج البلاغه، قرآن و احادیث و روایات از جمله کارهای ایشان بود. مبارزاتش را از همان دوران طلبگی شروع کرد و بارها توسط ساواک دستگیر و تعقیب شد. پیش از پیروزی انقلاب و در ۱۷ شهریور، دخترش محبوبه دانش، در جریان تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید.

او بعد از پیروزی انقلاب برای ایجاد تغییر و دگرگونی در مدارس ایرانی خارج از کشور به ترکیه و سپس امارات متحده عربی سفر کرد و در بازگشت، از طرف مردم تفرش و خلجستان به مجلس شورای اسلامی راه یافت. حجت‌الا سلام دکتر غلامرضا دانش آشتیان در شامگاه هفتم تیر ۱۳۶۰ به فیض شهادت نائل آمد.

روحش شادو بادش گرامی

منبع: عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *