سبک زندگی اسلامی | همسران ؛آیا سالگرد ازدواجتان را فراموش می‌کنید؟!

خانه / مطالب و رویدادها / سبک زندگی اسلامی | همسران ؛آیا سالگرد ازدواجتان را فراموش می‌کنید؟!

فرمول مجذوب کردن دوباره او به‌سادگی الفبا می‌باشد. ایـن مـراحـل آسـان را طـی نموده و هر قدم اشتباهی کـه برداشته شده

چـند وقـتـی اسـت مـورد بـی‌اعـتنایی قرار گرفته‌اید و این وضـعـیت در حـال طـولانی شـدن اسـت. چگونه می‌توانید اشـتـبـاه خـود را جبران نموده و اعتماد و علاقه همسـرتان را دوباره به دست آورید؟

روز تولدش یا سالروز ازدواجـتـان را فراموش کردید. او را به خاطر خرابی اتومبیل و یا فراموشی قـرار، روی پـا مـنـتظر نگه‌داشته‌اید. جرمتان هر چه باشـد باید چاره‌ای بیندیشید.

فرمول مجذوب کردن دوباره او به‌سادگی الفبا می‌باشد. ایـن مـراحـل آسـان را طـی نموده و هر قدم اشتباهی کـه برداشته شده را به حالت قبل برگردانید.

۱) قبول کنید که اشتباه کرده‌اید زمانی که به طور شفاف مشخص گردید که مرتکب اشتباه شده‌اید و مطلقاً راه گریزی از پیامدهای حاصله از خطاکاری و جرمتان وجود نداشت، شما نیز باید گناه خود را بپذیریـد. برای جبران خرابکاری و رسیدگی کردن به موقعیت ایـجـاد شده پیش بروید. اگـر در این مـرحله در بیان جزئیات متوسل به دروغ شوید، احتمال اینکه او احساس کند که به طـور کـامـل بـا وی صـادق نـیستـید زیاد می‌شود و یا ممکن است داستان شما را به صـورت متفاوتی از شخصی دیگر بشنود.

روراست و مستقیم باشید، اما کار غیرعاقلانه انجام ندهید. تا می‌توانید اشتباه خود را بی‌اهمیت جلوه دهید. هـمسر شـما شدیداً می‌خواهد باور کند که شما قصد اذیت و آزار او را نداشته‌اید بنابراین تمام تلاش خود را برای پاک کردن ذهـن او بکار ببندید. حتی اگر یک عذر و بهانه به نظر شما ناکارآمد برسد، اگر بـه صورت متقاعدکننده‌ای آن را بیان کنید باز وی خریدارش خواهد بود.

۲) بی‌ریا و صادق باشید هنگام تــلاش برای برگرداندن یک رابطه به حالت قبل، می‌توانید همه‌چیز را به دلیل عذرخواهی کردن سرد و بی‌تفاوت خراب کنید. خـالـص بـاشـیـد. از طـریق لـحن صـدا و صحبت‌های خود به او نشان دهید که حقیقتاً از اشتباهتان متأسف هستید و اینکه دیگر هرگز در آینده تکرارش نخواهید کرد. برای او روشن کنید که از گناه خود پشیمانید (حتی اگر فکر نمی‌کنید که آن‌قدرها هم مهم بوده باشند).

۳) اشتباه خود را جبران کنید با این کـه ممکن است اندکی شـفاف به نـظر بـرسد کـه می‌توان رفتارهای اشتباه را با هـدایا و نیکی‌های بخصوص جبران کرد، اما اگر این عمل با دقت و با سلیقه انجام گیرد، بهترین روش برای ابقا و تجدید یک رابطه خواهد بود. در ایـنـجا نـیـز کلید موفقیت همانند همیشه ابراز و بیـان احـساسات می‌باشد. به او نشان دهید که تا چه حد اندیشمند و با مـلاحظه هستید. گردنبـندی را که هـمسرتان هـمـیشه چـشـمش بـه دنـبـال آن بــود خریداری نموده و به او هدیه دهید. یک شـب به دل او بـاشید و کـاری را بـکـنـیـد کـه وقف مرادش باشد. گذراندن یک شب در یک سینما یا تئاتر موزیکال چیزی را از شما کم نکرده و در حقیقت یک فداکاری کوچک برای نگهداری یک رابطه بزرگ بشمار می‌رود.

لازم نیست برای اینکه دل او را دوباره به دست آورید، حساب بانکی خود را خالی کـنید. یک نـسخه از کـتـاب مـورد عـلاقه دوران کـودکــی او می‌تواند هدیه‌ای رمانتیک و شیرین برایش باشد. از طرف دیگر خریدن یک پخش‌کننده DVD، با اینکه مفید است، اما ایده خوبی نبـوده و نشانگر این خواهد بود که شما برای از سر باز کردن آن مشکل، پـول خرج کرده‌اید. هـدایـای جبـرانـی خـود را عاقلانه انتخاب کنید.

۴) اشتباه خود را تکرار نکنید حتی اگر مراحل ۱ و ۲ و ۳ را بـا مـوفـقیت طی کنید، با تکرار اشتباه خود می‌توانید دوباره همه چیز را بر هم بزنید. با سعی و تلاش برای انجام ندادن مجدد اشتباه خود در آینده، ثابت کنیـد کـه “درستان را خوب یاد گرفته‌اید”.

همچنین رهایی و بیرون جستن از موقعیتی که به دلیل تکرار یک اشتباه ایجادشده، بسیار دشوارتر خواهد بود. اگر اشتباه خود را مرتباً تکرار کـنـید، هـمسر شـما باور نخواهد کرد که واقعاً از کرده خود متأسف و پشیمان هستید. اعتبار شما از دسـت می‌رود و بـعد از آن، چـیـز دومـی که از دست خواهد رفت رابطه‌تان خواهد بود. هدف این است که بـه او نشان دهید اشتباه شما فقط یـک بی‌عقلی یک‌باره بـوده، نـه یـک جریان شـخـصـیتی مداوم و پایدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *