سبک زندگی حضرت امام خمینی(ره) در ماه رمضان – بخش دوم : اصلاح باطن و تهذیب نفس

خانه / با ولایت / امام خمینی(ره) / سبک زندگی حضرت امام خمینی(ره) در ماه رمضان – بخش دوم : اصلاح باطن و تهذیب نفس

این ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد، ما نمی‌توانیم از عهده شکر یکی‌اش برآییم ولی باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت

?? ماه رمضان در بیانات و سبک زندگی امام خمینی(ره) بخش 2??

? اصلاح باطن و تهذیب نفس ?

و از همه بالاتر این است که انسان خودش را اصلاح کند در ماه رمضان، ما محتاج به اصلاح هستیم، محتاج به تهذیب نفس هستیم، تا آن دم آخر ما محتاجیم. پیغمبرها هم محتاجند.

انبیای بزرگ هم محتاجند، منتها آنها احتیاج خودشان را فهمیده‌اند  و دنبالش عمل کرده‌اند و ما از باب اینکه حجاب داریم نتوانستیم بفهمیم و به تکالیف خودمان عمل نکردیم.امیدوارم که ان‌شاءالله این ماه مبارک رمضان به همه شما مبارک باشد. و مبارک بودن به این است که بنابراین بگذارید که به تکالیف خدا عمل کنید.

?(صحیفه امام، ج 18، ص480، خرداد ماه 65)

 ? اصلاح باطن و تهذیب نفس ?

این ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد، ما نمی‌توانیم  از عهده شکر یکی‌اش برآییم ولی باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت، اگر حالی پیدا شد، این حال را تا ماه رمضان دیگر نگه داریم و اگر حالی پیدا نشد متأسف باشیم و کوشش کنیم که پیدا کنیم. این هیاهوها همه رفتنی است، تمام شدنی است،آنچه که هست آنی است که پیش خود ماست،  آن باقی است و با ماست و ما باید کوشش کنیم که باطن خودمان را اصلاح کنیم.

?(صحیفه امام، ج 20، ص53، خرداد ماه 65)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *