سرکوب تظاهرات در سالروز انقلاب بحرین + تصاویر

خانه / مطالب و رویدادها / سرکوب تظاهرات در سالروز انقلاب بحرین + تصاویر

سرکوب تظاهرات سالروز انقلاب بحرین با گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای + تصاویر

صدها تن از مردم بحرین روز شنبه در چهارمین سالگرد قیام علیه رژیم آل خلیفه به خیابان‌ها آمدند و نظامیان آل خلیفه که به طور گسترده در خیابان‌ها مستقر شده‌اند با گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی و گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای از آن‌ها استقبال کردند.

به گفته شاهدان، تظاهرکنندگان اعم از زن و مرد و کودک که پرچم بحرین و تصاویر فعالان زندانی را در دست داشتند، شعار می‌دادند: «با جانمان، با خونمان، خود را فدای تو می‌کنیم، بحرین»، «مرگ بر حمد (پادشاه)».

پلیس که حضور گسترده‌ای دارد، گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی برای پراکندن جمعیت متعرض شلیک کرد.

انقلابیون بحرینی با انتشار تصاویر معترضان زخمی در صفحات اجتماعی اعلام کرد که مزدوران آل خلیفه گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کرده است و چند فعال سیاسی را بازداشت کرده است.

در روستاهای شیعه‌نشین، تظاهرکنندگان با سنگ، سطل زباله، چوب و لاستیک‌های شعله‌ور در خیابان‌ها مانع درست کردند و پلیس در ورودی و جاده‌های اصلی شهر به منظور جلوگیری از رسیدن این تظاهرکنندگان به پایتخت (منامه) مستقر شده است.

«طارق الحسن» رئیس امنیت عمومی از مردم خواسته بود از هر گونه فعالیتی که باعث آشوب و ناآرامی شود و امنیت یا نظم عمومی را تهدید کند، پرهیز کنند.

کوچک‌ترین کشور خلیج فارس اما متحد آمریکا تنها کشور خلیج فارس است که تحولات موسوم به بهار عربی آن را به لرزه درآورد. این کشور از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ با تظاهرات هر روزه اکثریت شیعه مواجه است گخ بر حق خود در اداره امور کشور تاکید دارند و می‌گویند بحرین باید به همه تعلق داشته باشد و تمامی نهادهای حاکمیت باید مشروعیت خود را از مردم بگیرند.

رژیم آل خلیفه تا کنون بیش از صد تن از شیعیان بحرینی را به شهادت رسانده و هزاران شهروند و فعال سیاسی را زندانی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *