سیاست مفتيان آل سعود هم 180 درجه تغییر کرد!

خانه / مطالب و رویدادها / سیاست مفتيان آل سعود هم 180 درجه تغییر کرد!

مفتي هاي وهابي این کشور نيز همسو با رژيم حاکم در کشورشان، مواضع خود را 180 درجه نسبت به “داعش” تغییر داده اند به طوری که امام جماعت مسجد الحرام روز گذشته گروهک “داعش” را یک گروهک “تروریست” خواند

 بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد که گويا رژيم سعودي که يکي از اصلي ترين به وجود آورندگان و حامي مالي و تسليحاتي گروهک تروريستي – تکفيري «دولت اسرائيلي عراق و شام» موسوم به “داعش” بوده، طي يک هفته اخير موضع خود را نسبت به اين گروهک تغيير داده و گويا تصميم گرفته از اين پس عليه اين گروهک باشد و به مبارزه با آن بپردازد.

در همين حال اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که مفتي هاي وهابي این کشور نيز همسو با رژيم حاکم در کشورشان، مواضع خود را 180 درجه نسبت به “داعش” تغییر داده اند به طوری که امام جماعت مسجد الحرام روز گذشته گروهک “داعش” را یک گروهک “تروریست” خواند.

وي همچنين طي اظهاراتي ديرهنگام از همه کشورهای عربی درخواست کرد که با هم متحد شوند و علیه “داعش” قیام کنند.

امام جماعت مسجد الحرام “داعش” را “خوارج زمان” معرفی کرد و گفت: هر کس به هر نحوی با این کفار همکاری کند، کافر است.

وی در ادامه افزود: “داعش” از رژيم “اسرائیل” حمایت می شود و “اسرائیل” باید دست از حمایت خود در قبال این گروهک بردارد!

امام جماعت مسجد الحرام همچنين گفت: جامعه جهانی باید هرچه سریع تر به کشورهایی که اکنون در حال جنگ با این گروهک هستند، سلاح و تجهیزات لازم را بفرستد.

لازم به ذکر است «عبدالعزيز آل الشيخ» مفتی اعظم سعودي نيز چند روز پيش طي اظهاراتي گروهک تروريستي “داعش” را بزرگ ترین دشمن اسلام معرفي کرده بود.

در پايان چندين پرسش در مورد علت تغيير موضع آل سعود در قبال گروهک داعش وجود دارد. اولا آيا اين تغيير موضع واقعي است يا يک تبليغات رسانه اي است؟! آيا دشمني آل سعود با داعش به دليل ترس رژيم سعودي از حمله احتمالي تروريست ها به کشورش است؟! آيا آمريکا به عربستان سعودي فشار آورده تا به مخالفت با داعش بپردازد؟! آيا بريدن سر خبرنگار آمريکايي توسط نيروهاي داعش باعث شده که آمريکا از عربستان هم بخواهد دشمني خود را با اين گروهک اعلام کند؟! اگر دشمني آل سعود با داعش واقعي است،‌ چرا اصلا از ابتدا اين گروهک را به وجود آورد و تا به امروز از آن حمايت کرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *