شاید بگویند این اتفاقات از علائم ظهور است

خانه / تازه ها / شاید بگویند این اتفاقات از علائم ظهور است

 توصیه حاج منصور ارضی در آستانه فاطمیه؛

شاید بگویند این اتفاقات از علائم ظهور است

سخنان حاج منصور ارضی در زیارت عاشورا 6 اسفند 93 مصادف با روز دوم فاطمیه اول حسینیه صنف لباس فروشان به شرح ذیل می باشد:

اوج شکر اوج حمد و تسبیح در کلام اباعبدالله علیه السلام

وَ شُکْرَ الْمُصْطَفَیْنَ وَ نَصیحَتَهُمْ” (دعای حوائج – مفاتیح الجنان) به سه نکته دقت کنید اول اینکه کل شکر را اهل بیت علیهم اسلام بجا آوردند دوم بی بی دو عالم سلام الله علیها برای ما هم شکر کرد و سوم تمام برگزیدگان خدا شکرشان با ارزش است . حضرت وقتی خدا را شکر می‌کند بدین معناست که ما اهل بیت علیهم السلام چیزی را از دست نداده ایم و دشمنان ما بوده اند که دینشان و هم آخرتشان را از دست داده اند . شکر برگزیدگان که یکی از آنها حضرت زهرا سلام علیهاست در شکر حضرت خیر خواهی است . یعنی خیرش به ما و هر کسی که به اهل بیت علیهم السلام متوسل بشود هم می‌رسد . ظاهر این عبارت قسم می‌خوری اما خود این هم توسل است . یعنی به خدا می‌گویی : خدایا اگر حرف و عبادت من ناقص است تو را به شکر برگزیدگانت به شکر امام حسین علیه السلام قسم می‌دهم . این که حضرت سیدالشهدا در روز عاشورا می‌فرماید : “إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ” (اى خداى من، من راضى به قضاء و حکم تو هستم و تسلیم امر و اراده تو مى‏باشم. هیچ معبودى جز تو نمى‏باشد اى پناه هر پناه جوئى ) این یعنی اوج شکر اوج حمد و تسبیح است .

ذکر و شکر موازی دو بال پرواز

خطبه‌ی فدکیه را که می‌خوانید متوجه می‌شوید که شکر و ذکر باید الهام شود “اَلْحَمْدُلِلَّهِ عَلی ما اَنْعَمَ، وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلی ما اَلْهَمَ” (حمد و سپاس خداى را برآنچه ارزانى داشت، و شکر او را در آنچه الهام فرمود) . در بعضی از دعاها ذکر را الهامی بیان می‌کند و شکر را آموختنی می‌نامد . “وَ أَنْ تُوزِعَنِی شُکْرَکَ وَ أَنْ تُلْهِمَنِی ذِکْرَکَ” شکر و سپاست را به من بیاموزى و ذکر و توجه حضرتت را بر من الهام کن (دعای کمیل) . در بعضی از ادعیه هم شکر افضل است . و نشان می‌دهد که ذکر و شکر همیشه در کنار هم است .

ما غافلیم اما الْمُصْطَفَیْنَ شکرشان مورد قبول قرار گرفته است

حالا اگر ما به سیر مناجات‌ها مخصوصا مناجات خمسه عشر دقت کنیم می‌بینیم که جملاتی که در بحث شاکرین شده است عجیب است .”إِلَهِی أَذْهَلَنِی عَنْ إِقَامَةِ شُکْرِکَ تَتَابُعُ طَوْلِکَ” ای خدا نعمت‌های پی در پی تو مرا از انجام وظیفه شکرگزاری غافل کرده است . ما غافلیم اماالْمُصْطَفَیْنَ شکرشان مورد قبول قرار گرفته است لذا مورد قسم قرار می‌گیرند . باید وارد وادی برگزیدگان شویم . در زمانی این صحبت را می‌کنیم که عده‌ی زیادی به سمت شیطان با سرعت در حال حرکتند . الان در سطح جامعه که می‌روید چقدر بی دینی می‌بینید؟ خواسته یا ناخواسته با دین دشمنی می‌کنند که این کارها برای دشمن چراغ سبز است . سعی کنید در این فاطمیه مراقبه داشته باشید و از این هیئتها جهت قرب الی الله استفاده کنید . این از داخل کشور از آن طرف در این کشورهای همسایه ببینید این گروه‌های تکفیری چه کشتاری به راه اندختند و هوشیار باشید در کشور ما در حال یارگیری هستند . بعد از نماز دعا کنید خدا شهر ما را از آسیب و فساد حفظ کند . زیاد دعا کنید . ذکر یا منتقم انتقم 630 مرتبه را بگویید . شاید بعضی‌ها بگویند این اتفاقات از علائم ظهور است اما این دلیل نمی‌شود که ما دست روی دست بگذاریم حداقل دعا که می‌توانیم بکنیم . خدایا به حق زهرا مرضیه سلام الله عاقبتمان را به خیر کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *