شب قدر شب تفکر ،توبه ، استغفار وایجاد انقلاب روحی و معنوی در انسان است

خانه / استان ها / شب قدر شب تفکر ،توبه ، استغفار وایجاد انقلاب روحی و معنوی در انسان است

مراسم احیای اولین شب قدر با حضور پر شور آحاد مردم مومن، روزه دار در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛نماینده مردم استان چهارمحال وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم معنوی به فضیلت شب قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر، شب تفکر ، تحقیق ،توبه ، استغفار و ایجاد انقلاب روحی و معنوی در درون انسان برای رسیدن به اهداف متعالی الهی است.

آیت الله علیرضا اسلامیان به سوره مبارکه قدر اشاره کرد و افزود: این شب با عظمت برتر از هزار ماه است که برابر با 83سال وسه ماه عمر یک انسان می باشد.

وی ادامه داد: دراین شب نورانی اعمال انسان به دست منجی عالم بشریت می رسد ، باید کاری کنیم که رضایت خداوند سبحان و امام عصر  علیه السلام را بتوانیم فراهم کنیم.

آیت الله اسلامیان به اهمیت مواظب و مراقبت در انسان اشاره کرد و گفت:گاهی عبادت 6ساله با یک نا فرمانی وکبر و خودپسندی از بین می رود، شیطان به عزت و عظمت خداوند آگاهی کامل داشت،سالها عبادت کرد  ولی بواسطه استکبار اعمال 6 ساله خود را از دست داد.

وی به حدیثی از نبی گرامی اسلام پیرامون بخشش گناهان اشاره کرد و افزود:کسی که شب قدر را احیا بدارد ، مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، گناهانش آمرزیده می شود.

درادامه مراسم توسل به قرآن با شور حالی بسیار معنوی انجام شد.

تلاوت قرآن مجید ، وقرائت دعای جوشن کبیر و مداحی از دیگربرنامه های این شب  معنوی بود.

در حاشیه این مراسم عضو هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: برنامه احیای21و23 ماه مبارک رمضان با سخنرانی و اجرای مراسم توسل به قرآن توسط :حجج اسلام “مهدوی بیات”، “طیبی فر” برگزار می شود.

مرتضی سجادی ادامه داد:مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی که از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز شده تا آخرین شب این ماه مبارک هرشب از ساعت ۲۲:۳۰ الی :23:30در مسجدجامع شهرکرد با سخنرانی و قرائت ادعیه توسط حجت الاسلام شاهسوند برگزار خواهدشد، این مراسم در دهه اول و دوم ماه مبارک رمضان توسط حجت اسلام احمدی اجراشد.

وی افزود:مراسم احیای ماه مبارک رمضان درمسجدجامع شهرکرد از ساعت ۲۲:۳۰ با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،قرائت ادعیه، نمازقضا،سخنرانی و برنامه قرآن به سر توسط حجت الاسلام ناصرشهیدی برگزار می شود.

قدر32

قدر33

قدر12

قدر31

قدر35

قدر34

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *