کارگاه آموزش مداحی/اعزام مداحان خواهر بسیجی شهرکرد به قم/اعتکاف در مصلای امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرکرد و…

خانه / استان ها / کارگاه آموزش مداحی/اعزام مداحان خواهر بسیجی شهرکرد به قم/اعتکاف در مصلای امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرکرد و…

شرکت مداحان چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزش مداحی

در راستای برگزاری کارگاه آموزشی،مداحان مربیان چهارمحال وبختیاری در کلاس مداحی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛دراین کارگاه آموزشی که در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اساتید مجرب حاج غلامرضا سازگارو حاج محمد فراهانی به ایراد سخن پرداختند.

موضوع این کارگاه تفسیر کتاب خصائص الحسینیه بود که توسط استاد سازگار به بحث و گفتگو گذاشته شد.در این گارگاه استاد سازگار که خود از شاعران دلسوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام می باشد احادیثی را در باب محبت اهل بیت علیهم اسلام و حضرت امام حسین علیه السلام از دیدگاه دیگر امامان معصوم بیان کرد.

کتاب خصائص الحسینیه تألیف عالم بزرگوار شیخ جعفر شوشتری می باشد که استاد سازگار در ده جلسه به تفسیر آن می پردازند.

در ادامه این کارگاه که همزمان با ایام شهادت حضرت امام هادی علیه السلام برگزار شد استاد فراهانی نیز به ذکرمناقب و ویژگی های آن امام همام پرداخت و با مرثیه خوانی، حضار و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام را به فیض رساندند.

در این کارگاه که به همت بسیج مداحان برگزارشد،40 نفر از مداحان بسیجی خواهر و برادر استان چهارمحال وبختیاری حضور داشتند که با جدیت و با علاقه مباحث کارگاه ها را پیگیری می کنند.

اعزام جمعی از مداحان خواهر بسیجی شهرکرد به شهر مقدس قم

15 نفر از مداحان  خواهر بسیجی برای شرکت در دوره های آموزش مداحی ویژه سرگروهی حلقه های صالحین به شهر مقدس قم اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مسئول بسیج مداحان استان با اعلام این خبر گفت:این دوره آموزشی به مدت 4 روز در جوار مرقد نورانی کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزارشد.

سرگرد پاسدار حجت الله کیانی ادامه داد:در طول دوره مباحث اخلاقی ، سیاسی ، عبادی و تخصصی مداحی مطرح و کارآموزان مباحث را به دقت پیگیری کرده تا در حلقه های صالحین که در آینده به آنها سپرده خواهد شد در اختیار متربیان قرار دهند.

وی گفت: در این دوره آموزشی زیارتی شرکت کنندگان ضمن زیارت مرقد شریف و نورانی دو عالم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و تشرف به مسجد مقدس جمکران در کلاس  اساتید مطرح کشوری شرکت کردند.

یادی از سردار شهید “خداکرم رجب پور”، شهید شاخص فرهنگیان کشور

یاد و خاطره سردار شهید” خداکرم رجب پور” شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال ۹۳ را گرامی می داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛سردار شهید خداکرم رجب پور، فرمانده گردان امام سجاد علیه السلام از تیپ۴۴قمربنی هاشم علیه السلام استان بود که در عملیات کربلای ۵ به آرزوی دیرینه اش، شهادت فی سبیل الله نایل شد.

این سردار سرافراز سپاه اسلام، سال ۱۳۳۸ در شهر «فرخشهر» دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در مدسه آصف سابق (شهید زاهدی) طی کرد. دوران راهنمایی را نیز با موفقیت در این شهر گذراند و وارد دوران دبیرستان شد. سال آخر دبیرستان را به دلیل مشکلات مالی و برای کمک به خانواده یکسال ترک تحصیل کرد و سال بعد ادامه تحصیل داد و دیپلم گرفت.

او در این دوران در کنار درس، کتابهای زیادی را مطالعه می‌کرد که یا از طرف حکومت شاه ممنوع بود یا به دلیل نوع محتوا، افراد خاصی آنها را مطالعه می‌کردند.

بعد از اخذ دیپلم به دلیل اشتیاق زیادی که برای انتقال مفاهیم و ارزشهای دینی به بچه‌ها داشت، وارد عرصه تدریس شد و شغل معلمی را برگزید. او در کنار تدریس با دانش‌آموزان به ورزش و کوهنوردی می‌پرداخت و تلاش می‌کرد در کنار درس مفاهیم دینی را به دانش‌آموزان منتقل کند. این درحالی بود که در آن دوران خفقان و ضددینی که رژیم شاه به وجود آورده بود. دست زدن به این کارها جرأت بالایی را می‌طلبید.

صداقت او و رضایت اهالی روستای «خراجی» از کارهایش باعث شد وقتی می‌خواستند او را از آنجا منتقل کنند، مردم آن روستا اجتماع کنند و یکصدا خواستار ماندن ایشان در روستایشان باشند.

یکی از رفتارهایی که او را از همسالانش متمایز می‌کرد، شجاعت خارج از تصور بود. در دوران ابتدایی در مسابقات کشتی در استان قهرمان شد،  وقتی در مراسمی با حضور مسئولین استان می‌خواستند مدال و جایزه به او بدهند، بر خلاف مرسوم وقتی اسم شاه آورده ‌شد، تنها کسی بود که در آن سالن از جایش بلند نشد و در آن سن کودکی به عظمت و جلال پوشالی حکومت شاه بی‌اعتنایی کرد.

او در دوران تحصیل، تدریس و ورزش خود افتخارات زیادی آفرید. شعله‌های انقلاب اسلامی هر روز فروزان‌تر می‌شدند و شهید «رجب‌پور» هم که یکی از فعالان انقلابی بود و فساد و بی‌عرضه‌گی حکومت خائن و وابسته شاه را با گوشت و پوست و استخوان خود حس کرده بود، شبانه‌روز در این راه تلاش می‌کرد. شرکت در راهپیمایی، پخش نوارهای سخنرانی و اعلامیه‌های امام خمینی(ره) نمونه‌هایی از کارهای این شهید بود.

انقلاب که پیروز شد او با خوشحالی زیاد مثل پرنده‌ایی که از قفس آزاد شده باشد در هر جا که احساس می‌کرد محرومیت و فقر ناشی از حکومت دیکتاتوری شاه مانده به آنجا می‌شتافت.

کمتر در خانه بود، یا در مسجد و شورای محل بود یا در سطح شهر به دنبال برطرف کردن مشکلات و نارسایی‌ها .

جنگ که شروع شد، شهید رجب‌پور کوچکترین تردیدی به خود راه نداد و از همان روزهای اول وارد جنگ شد. او گردان پیاده را که در دفاع مقدس اصلی‌ترین کار جنگ را به عهده داشت انتخاب کرد و در طول حضورش در جنگ آنچنان رشادتها و جانفشانی‌هایی از خود نشان داد که پس از مدتی که از حضورش در جبهه می‌گذشت به فرماندهی گردان حضرت امام سجاد علیه السلام که یکی از گردانهای عملیاتی و شاخص تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم علیه السلام بود،رسید.

در هر عملیاتی که گردان امام سجاد علیه السلام به فرماندهی شهید رجب‌پور حضور داشت، دشمن می‌دانست که چاره‌ایی جز قبول شکست و فرار ندارد.

او در عملیات های زیادی حضور داشت و حماسه آفرینی‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشت و سرانجام در عملیات کربلای ۵ به آرزوی دیرینه‌اش رسید و با پروپال خونین به آسمان عروج کرد تا در کنار سالار شهیدان نظاره‌گر پیشرفت و بالندگی انقلاب خمینی کبیر باشد.

اعتکاف در مصلای امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرکرد

مراسم معنوی اعتکاف در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و مسجد جامع شهرکرد، برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مرتضی سجادی گفت: همزمان با سراسر استان این مراسم معنوی با برنامه های ویژه در ایام اعتکاف برگزار می شود.

جانشین پایگاه شهداء مسجد جامع شهرکرد افزود: در مراسم اعتکاف امسال برنامه های متنوع معنوی فرهنگی اجرا می شود.

عضو هیآت رزمندگان اسلام استان  تشکیل حلقه های معرفتی محافل انس با قرآن ، جلسات ادعیه ، پاسخگویی به سوالات و شبهات و بیان احکام را از جمله برنامه های اجرایی این مراسم معنوی دانست.

وی ادامه داد:با برنامه ریزهای به عمل آمده از علما ، مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام و قاریان قرآن مجید برای ایراد سخنرانی و اجرای مراسم ادعیه دعوت به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: این مراسم معنوی جهت خواهران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) و برای برادران در مسجد جامع شهرکرد برگزار می شود.

شهدا بهترین الگو در ابعاد مادی و معنوی هستند

مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام با خانواده شهید “محمد داوری” دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ جمعی از یادگاران سالهای دفاع مقدس و  کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کیار به همراه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به دیدار خانواده شهید “محمد داوری” رفتند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، گفت: اسلام،  معلم را به عنوان پدر روحانی معرفی می کند؛ بنابراین تمام حقوقی که درباره پدر و مادر رعایت می شود باید نسبت به معلم به صورت کامل تری رعایت گردد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ایثار، از خود گذشتگی، فداکاری و روحیه حق طلبی را از جمله ویژگی های شهداء 8 سال دفاع مقدس دانست و افزود: بیشتر شهدای 8 سال دفاع مقدس دارای سن کم و در سنین نوجوانی و جوانی بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام؛ در ادامه افزود: شهدا بهترین الگو برای زندگی همه ما، در بعد مادی و معنوی هستند.

اعتکاف یک فرصت بزرگ برای خودسازی مردم و کسب تقوا و توشه آخرت است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دلواپسی، مخصوص یک جمع و همایش نیست بلکه مربوط به همه جامعه است و در مذاکرات باید این دلواپسی‌ها جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در جمع علما، طلاب و اقشار مردم بسیجی،به ایام البیض ماه رجب اشاره کرد و ایام اعتکاف را یک فرصت بزرگ برای خودسازی مردم و کسب تقوا و توشه آخرت عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها در این ماه، بصیرت بالای این بانوی بزرگ را یادآور شد و آن حضرت را یک جهادگر فرهنگی دانست که با کار فرهنگی چهره نفاق را رسوا کرد.

وی،‌گفت: امروز رسالت همه افراد حرکت زینبی است تا در برابر منافقان و فتنه‌گران ایستادگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با بیان اینکه جریان نفاق و فتنه هنوز تمام نشده است و منافقان در کسوت فتنه‌گر وارد میدان شده‌اند، نسبت به اهداف عده‌ای که می‌خواهند فرهنگ اسلامی را از جامعه حذف کنند، هشدار داد و گفت: این افراد  به دنبال حاکم کردن سکولاریسم  در جامعه هستند.

وی، جایگاه نماز جمعه را تریبونی برای رصد امور کشور دانست و تصریح کرد: در دولت گذشته نیز وجود جریان انحرافی بارها از این تریبون به مسئولان گوشزد شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نحوه عملکرد دولت یازدهم، گفت: بی‎شک هر دولتی دارای امتیازات و اشتباهاتی است که باید از یک سو کارهای خوب تقویت و برنامه‌های نادرست اصلاح شود.

وی، جدی گرفتن دلواپسی های جامعه نسبت به مذاکرات هسته ای را یادآور شد و گفت: دلواپسی، مخصوص یک جمع و همایش نیست بلکه مربوط به همه جامعه است و در مذاکرات باید این دلواپسی‌ها جدی گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد در این روز، سالروز  ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در 13 رجب و روز پدر بر ضرورت الگوگیری از این امام بزرگ شیعیان تاکید کرد.

عروج یکی دیگر از جانبازان دفاع مقدس در شهرستان فارسان

“شعبان صالحی”، از یادگاران و جانبازان سالهای دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛پیکر پاک و مطهر” شعبان صالحی”، جانباز دوران دفاع مقدس، با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهیدان و جمعی از مسئولان در شهر چلیچه از توابع شهرستان فارسان به خاک سپرده شد.

این جانباز دوران حماسه و ایثار، در عملیات کربلای 10 از ناحیه سر و پا مجروح شد و در سن  47 سالگی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد ، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

دیدار با خانواده های سردار شهید ایرج آقابزرگی و مرتضی صادقی

مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با خانواده سردار شهید ایرج آقابزرگی دیدار و مرتضی صادقی سودجانی گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان به همراه جمعی از یادگاران سالهای دفاع مقدس با حضور در خانواده سردار شهید ایرج آقابزرگی و شهید مرتضی صادقی سودجانی، از مقام والای مربیان شهید تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در دوران دفاع مقدس تجلیل کردند.

حاج روح الله آقابزرگی، پدر شهید ایرج آقابزرگی در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و همچنین گوشه ای از فعالیت مبارزاتی این شهید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را بیان کرد.

گفتنی است: سردار شهید ایرج آقابزرگی،  فرمانده واحد آموزش نظامی تیپ44قمربنی هاشم علیه السلام در دوران دفاع مقدس بود که در تاريخ 21 دیماه سال در منطقه شلمچه(عملیات کربلای5) به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

شهید مرتضی صادقی سودجانی نیز از مربیان تاکتیک نظامی یگان رزم سپاه استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بوده است.

اختلاف بین مسلمین از نقشه های شوم دشمن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسازمان بسیج مستضعفین درجلسه آموزشی مداحان گفت:اختلاف بین مسلمین از نقشه های شوم دشمن است.

کارگاه آموزشی ویژه مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس به همت بسیج مداحان در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

این کارگاه در ماه مبارک رجب و ایام ولادت مسعود مولود کعبه امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام ، پیرامون اهمیت حفظ وحدت و عدم شکاف بین مسلمین برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی اختلافات قومی و مذهبی و دامن زدن به این اختلافات را در این برهه از زمان کار دشمن دانست و تأکید کرد: که باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و از هر حرف ،عمل و فعالیتی که این اختلافات را بیشتر می کند دوری کنیم.

وی با بیان گوشه ای از فضائل ودرجات والای امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام ادامه داد: یکی از برنامه ها و اهداف امیر ولایت حضرت علی علیه السلام در زمان خویش حفظ وحدت و دوری از اختلافات عقیدتی و قومی و مذهبی بود که حضرت با تمام جدیت به آن اهتمام داشتند و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در ادامه بیان داشت: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود، در پی سو استفاده از برخی مداحان و روحانیون هیئتی می باشد که با نظام زاویه دارند.

وی بعضی حرکات و سخنانی که در هیئات و محافل دینی گفته می شود را باعث کشته شدن بی گناه تعداد زیادی از شیعیان در نقاط مختلف جهان دانست و خواستار جلوگیری از بیان چنین مطالب شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسازمان بسیج مستضعفین به هدف دشمن از این اختلافات پرداحتند و دشمنی واختلاف بین جبهه حق را از اهداف شوم دشمنان اسلام عنوان کرد.

مولودیه خوانی استاد محمد فراهانی ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

قابل ذکر است: این کارگاه آموزشی همزمان با مرکز استان در شهرستانهای بروجن،لردگان و اردل از طریق ویدئو کنفرانس برای ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پخش شد.

شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند 

شهردار شهرکرد شهدا را مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و‌ ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان از اهدف مهم فعالیت‌های فرهنگی مجموعه مدیریت شهری این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از بسیجیان در دیدار صمیمانه با خانواده شهیدان هوشنگ رستمیان فرد و سیدمهدی زمانیان، اظهار کرد: حضور در جمع خانواده معظم شهدا موجب شادابی روح می‌شود و رسیدگی به امور این عزیزان افتخار بزرگی است که باید با عشق به خدمتگزاری انجام شود.

وی افزود: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرکرد در تلاش است تا به‌منظور پاسداشت آرمان‌های والای شهدا از امکانات موجود برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کند.

غلامیان اظهار کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و همه باید ادامه‌دهنده راه آنان در راستای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشیم.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه پیشرفت و توسعه امروز کشور مدیون خون شهداست، افزود: امروز نوبت ماست تا از خون آنها دفاع کرده و با حفظ آرمان‌های شهیدان ادامه‌دهنده راهشان باشیم.

در پایان شهردار شهرکرد و اعضای شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از رشادت و جوانمردی دلیرمردان راه حق و حقیقت و صبر و شکیبایی خانواده آنان با اهدای لوح تقدیر از خانواده این شهدای گرانقدر تجلیل کردند.

همه فعالیت های فرهنگی اسلام از مسجد نشأت می گیرد

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همه فعالیت های فرهنگی اسلام از مسجد نشأت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در جمع اعضای شورای سیاستگذاری امور مساجد،با اشاره به این نکته که همه نقش های اسلام باید از مسجد نشأت بگیرد، ابراز داشت:بنای اسلام بر این است که همه فعالیت های اسلامی از مسجد نشأت بگیرد و این یعنی، اسلام اجتماعی از مسجد شروع می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با تبیین نقش کلیدی این شورا در پیشبرد اهداف امور مساجد استان تصریح کرد: به یقین اگر افکار و آرای این جمع جهت دهنده باشد و خروجی آن مساجدی پویا و فعال شود، بالاترین کار فکری در استان صورت گرفته است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که همه نقش های اسلام باید از مسجد نشأت بگیرد، ابراز داشت: بنای اسلام بر این است که همه فعالیت های اسلامی از مسجد نشأت بگیرد و این یعنی، اسلام اجتماعی از مسجد شروع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به مجرد شکل گیری جامعه در اسلام خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص)، نخستین کار خود در بدو ورود به مدینه، تشکیل مسجد قرار می دهد و همه فعالیت های دینی، اجتماعی، سیاسی و وحیانی خود را حول این محور قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در سال 92 را یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی سال گذشته استان عنوان کرد و افزود: تشکیل شورای سیاستگذاری امور مساجد استان و کمیته های مربوطه نیز در راستای امور فرهنگی استان شکل گرفته است که عملکردی رضایت بخش داشته است چرا که در جهات مختلف مسجد، پویایی و تحرک ایجاد شده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: هنوز در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه هدف مسجد که انسان سازی است، فاصله داریم؛ امیدواریم با کارهایی که هم در جهت عمران مساجد و هم در جهت رشد فکری مساجد در استان شروع شده است، بتوانیم جوانانی ولایی تربیت کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که توجه به امور سخت افزاری و نرم افزاری مساجد باید در راستای هم صورت گیرد، تصریح کرد: در راستای امور سخت افزاری مساجد استان، تکمیل مساجد روستایی نیمه تمام در اولویت هستند که با عنایات رهبر معظم انقلاب، تا چند سال آینده و به تدریج نتیجه خواهد داد که در این مرحله 40 مسجد با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان تا آخر امسال تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

وی در پایان تشکیل هسته های فرهنگی جوانان مساجد را نیز در راستای رشد فکری و نرم افزاری مسجد بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم مساجد به جایگاه واقعی خود برسد باید در کنار امور عمرانی، به تغذیه فکری و انسان سازی آن نیز توجه شود.

در ادامه نیز حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، از تشکیل کمیسیون رسیدگی به امور ائمه جماعات استان در این مرکز خبر داد و گفت: یکی از ضرورت های مساجد استان، توجه به مشکلات و امور ائمه جماعات بود که با تشکیل این کمسیون، همه امور مربوط به ائمه جماعات استان مورد بحث قرار می گیرد و با همکاری دستگاه های متولی به رفع مشکلات آن ها پرداخته می شود.

وی با بیان این که ستادهای هماهنگی امور مساجد در همه شهرستان های استان شکل گرفته و کار خود را آغاز کرده اند، ابراز داشت: تشکیل شورای سیاستگذاری امور مساجد، شروع به کار چهار کمیته اساسی و راهبردی در امور مساجد استان، تشکیل هسته های فرهنگی مساجد و نظارت بر عملکرد ساخت و ساز و فعالیت های فرهنگی مسجد، از مهم ترین برنامه های سال جاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان است.

این مقام مسئول مشکلات مساجد استان را در دو دسته مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گروه بندی کرد و افزود: در بسیاری از روستا های استان مسجد وجود ندارد و اگر مسجدی هم با کمک های مردمی ساخته شده است، در حداقل امکانات به سر می برد که این شایسته مساجد نیست.

حجت الاسلام ملک محمدی در ادامه به مشکلات نرم افزاری مساجد اشاره کرد و گفت: کمبود هیئت امناء فعال و آگاه، نبود فعالیت های فرهنگی انسان ساز در مسجد و همچنین کمبود روحانی در مساجد از مهم ترین مشکلات نرم افزاری مساجد است.

عروج فرمانده گردان جوادالائمه دوران هشت سال دفاع مقدس

“حاج خسرو نیکخواه”، فرمانده گردان جودالائمه علیه السلام از تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام دوران دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ این یادگار و جانباز هشت سال حماسه و ایثار، پس از تحمل ماه ها رنج و زحمت، در روستای بهرام آباد از توابع شهرستان شهرکرد به دیدار معبود شتافت و بر روی دستان عاشقان شهید و شهادت تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

گفتنی است: حاج خسرو نیکخواه در سال 1318 در شهر کیان چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در زادگاه خود و شهرکرد و اصفهان به پایان رساند. ایشان به همراه شهید رحمان استکی سازماندهی تظاهرات خیابانی قبل از انقلاب را بر عهده داشت. مبارزه و مناظرات وی با فرقه ضاله وهابیت و رژیم منحوس پهلوی باعث شد تا ایشان بارها مورد تعقیب و بازداشت مامورین ساواک قرار گیرد.

همزمان با جنگ تحمیلی در سال ،1359 نیکخواه در صف رزمندگان و جان برکفان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. شرکت ایشان در عملیات های شکست حصر آبادان ، فتح المبین، محرم، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای چهار و پنج با مسئولیت های جانشین گردان توحید به فرماندهی سردار شهید سهراب نوروزی، جانشین گردان امام سجاد علیه السلام به فرماندهی حاج محمد(جمعلی) کیانی و فرماندهی گردان جواد الائمه علیه السلام  بخشی از سوابق رزمی این رزمنده پیشکسوت محسوب می شود.

نیکخواه، در سال 1342 به استخدام آموزش و پرورش در آمد و ریاست مدارس مختلف، رئیس آموزش و پرورش شهر فارسان، معاونت آموزش و پرورش استان، بخشداری کوهرنگ، مسئولیت کمیته کشاورزی استان و … نیز گوشه ای از مسئولیت های ایشان در استان بوده است.

دیدار جمعی از مداحان چهارمحال و بختیاری با رهبر معظم انقلاب

رئیس کانون مداحان چهارمحال و بختیاری،ازدیدار افزون بر۳۰مداح عضو کانون مداحان وشاعران آیینی،سازمان بسیج مداحان،بنیاد دعبل وهیأت رزمندگان اسلام استان بامقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حمیدرضا توسلی، گفت: همزمان با فرخنده میلاد با سعادت کوثر هستی، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرزند گرامیش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) 25 نفر از اعضای کانون مداحان و شاعران آیینی استان، پنج نفر از مداحان عضو بسیج مداحان و هیأت رزمندگان اسلام و نیز 2 نفر از بنیاد دعبل استان با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: دیدار مداحان و شاعران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام با مقام معظم رهبری صبح یکشنبه، 31 فروردین همزمان با سالروز ولادت سبب خلقت حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه امام خمینی(ره) انجام ‌شد.

توسلی، ادامه داد:در این دیدار ابتدا تعدادی از ذاکران و شعرای آیینی اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، در فضایل شفیعه روز جزا مولودیه خوانی و اشعار خود را قرائت ‌کردند و پس از آن حضار از بیانات و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره مند شدند.

وی حضور در بارگاه ملکوتی کریمه اهلبیت عصمت وطهارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شهر مقدس قم و بهره مندی معنوی از این مکان مقدس را از دیگر برنامه های کاروان مداحان استان، عنوان کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *