شهدا به تکلیف خود عمل کردند

خانه / استان ها / شهدا به تکلیف خود عمل کردند

سردار خادم سیدالشهدا در یادواره شهدای شهر چلیچه گفت: شهدا انسان‌های باایمانی بودند که به تکلیف خود عمل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده قرارگاه علمیاتی کربلا نیروی زمینی سپاه در مراسم بیست هشتمین یادواره شهدا شهر چلیچه گفت: سلام و درود به روح پرفتوح امام خمینی(ره) و سلام بر فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای و سلام و درود بر روح پرفتوح شهدا، شهدای دشت کربلا وخصوصا 2500 شهید استان چهارمحال بختیاری و220 شهید شهرستان فارسان و22 شهید به خون غلتیده شهر چلیچه و سلام ودرود به مردم شهیدپرور و ایثارگر و سادات و پدران مادران شهدا ایثارگران خواهران برادرانی که در این جلسه حضور پیداکرده‌اند.

سردار احمد خادم سید الشهدا در ادامه افزود: هرگز نگویید شهدا مرده اند؛ بلکه آن‌ها زنده‌اند و در محضر خدا روزی می‌خوردند و اگر شهدا نبودند ما نیز این‌چنین زندگی نداشتیم و این‌ها همه به برکت خون عزیزان ماست ،شهدا شجاع بودند ،همان‌گونه که سردار شهید سهراب نوروزی همشهری شما این‌گونه بود. او یکی از فرماندهان شجاع و خط‌شکن و ایثارگر بود.

وی در ادامه به داستانی اشاره داشت و گفت: هنگامی‌که حضرت ابراهیم را در منجنیق بردند همه مردم هیزم آوردند تا حضرت را آتش بزنند وقتی‌ که حضرت را در آتش انداختن همه فرشتگان و ملائک آمدند تا حضرت ابراهیم را نجات دهند؛ اما حضرت تنها از خدا خواست که به او کمک کند، در این‌ بین پرستویی بود که با منقار خود آب بر روی آتش می‌ریخت، به او گفتند چه‌کاری انجام می‌دهی گفت؛ به تکلیف خود عمل می‌کنم ،ولی مارمولکی به آتش فوت می‌کرد و می‌گفت می‌خواهم آتش شعله‌ور شود تا به تکلیفم عمل کرده باشم.

وی تصریح کرد: انسان باایمان از آهن محکم‌تر است، باایمان انسانی است که اگر او را بکشی و دوباره زنده کنی هیچ تغییری در قلب و دل او حاصل نمی‌شود و شهدا انسان‌های باایمانی بودند که به تکلیف خود عمل کردند.

سردار خادم سید الشهدا اظهار داشت: شهدا کسانی بودند که با دشمن برخورد کردند و جنگیدند؛ و ما از آن‌ها درس گرفتیم و اگر این‌گونه پیشرفت نظامی داشتیم و قدرتی را کسب کرده‌ایم به برکت خون شهداست و شهدا وحدت آفرینند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان دلیر و شجاع ما به‌فرمان رهبری لبیک نگفته بودند اکنون گروه‌های تکفیری در خاک ما رخنه کرده بودند. جوانان دلیر ما بعد از جنگ تحمیلی نیز به ‌حکم آیت‌الله سیستانی و رهبر معظم انقلاب در سوریه و عراق با این گروه‌ها جنگیدند تا ایران اسلامی باقی بماند و امنیت در آن برقرار باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کربلا، گفت: کشورهای متجاوز دوست دارند گروه‌های تکفیری رشد کنند و کشورهای مسلمان را روبروی هم قرار دهند و این نشانه کوته‌فکری آن‌هاست چون برداشت سطحی از دین‌دارند .

این مقام ارشد نظامی، بیان داشت: آن‌ها ایران را به پرنده‌ای تشبیه کرده‌اند که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال‌سرخ، بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت‌خواهی اوست، چون شیعه در انتظار عدالت به سر می‌برد، بال‌سرخ شیعه، شهادت‌طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر کرده است.

وی، با اشاره به هجمه دشمنان به رکن ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: شیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست، پس باید زیر بیرق ولایت باشیم و درس شهدا که درس وحدت است را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *