شهدا و مدافعان حرم عمارهای زمان هستند

خانه / استان ها / شهدا و مدافعان حرم عمارهای زمان هستند

سرافراز5

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) گفت:‌ باید در مسیر شهدا باشیم تا حیات خود را به جامعه ثابت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک حلول ماه صیام و ضیافت الهی، گفت:‌در قرآن مجید تنها از ماه مبارک رمضان نام برده شده و 13 بار کلمه صوم و صیام تکرار شده که نشان دهنده اهمیت این ماه بزرگ الهی است.

حجت الاسلام کریم سرافراز، افزود: تأکید به روزه در دین مبین اسلام برای رسیدن انسان به کمالات بشری و سعادت دنیوی و اخروی است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: هر فردی برای رسیدن به سعادت و کمال،‌ابتدا باید موانع را از وجود خویش برطرف سازد و سپس موجبات رسیدن به کمال را به دست آورد.

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به مصادیق موانع کمال، اظهار کرد: تکبر، یکی از موانع رسیدن انسان به کمال و سعادت است. تکبر به معنی خود را از دیگران برتر دیدن است، که نتیجه این خودبزرگ بینی و تحقیر دیگران، چیزی جز جاهل ماندن و نرسیدن به کمال نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: صفات رذیله ای مانند؛ حرص، حسد، کینه و … ، از دیگر موانع رسیدن انسان به کمال است.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: انسان باید تا پایان عمر با نفس خود مبارزه کند که در قرآن از آن به جهاد اکبر تعبیر شده است. دشمن ترین دشمن انسان منیّت است که در وجود و نفس انسان قرار دارد و یکی از راه های رسیدن به کمال روزه است که همانا راه مبارزه با نفس و تزکیه نفس نیز می باشد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،با اشاره به روایتی از خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، اظهار کرد: روزه باعث می شود فاصله ای به اندازه مغرب تا مشرق بین انسان و شیطان ایجاد شود و صدقه نیز کمر شیطان را می شکند و محبت و دوست داشتن به خاطر رضای خدا و مواظبت بر اعمال صالح نیز ریشه و دنباله شیطان را قطع و استغفار به درگاه الهی نیز، رگ قلب شیطان را پاره می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با اشاره به آیه 60از سوره مبارکه غافر، دعا را نوعی عبادت خداوند دانست و غفلت از عبادت خداوند را مایه ی خواری انسان برشمرد.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه عظمت و شرافت و بزرگی ماه مبارک رمضان را یادآور شدو تأکید کرد: این عظمت و بزرگی ماه رمضان، تنها به خاطر روزه داری نیست؛ بلکه این شهرالله الاعظم، ظرف نزول قرآن است و مقصود از نزول قرآن تنها قرائت، حفظ، تفسیر و ترجمه نیست؛‌بلکه باید انسان اهل قرآن شود و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، قرآن را باید در صحنه عمل پیاده کنیم.

این کارشناس دینی، در ادامه، مشکلات دنیای اسلام را فاصله گرفتن از محتوای اصلی قرآن دانست و تأکید کرد: تا زمانی که دنیای اسلام به این کتاب آسمانی بازگشت نکند،‌نمی تواند در برابر قدرت های استکباری ایستادگی نماید.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، افزود: برای زنده بودن در جامعه، بایستی سیره انبیاء، ائمه معصومین علیهم السلام و شهدای گرانقدر دفاع مقدس و مدافعین حرم را که عمارهای زمان بودند و ابوذر و مالک اشترهای معاصر هستند، مورد توجه قرار دهیم؛ زیرا این شهدایی که تمثال مبارک آنها در هر کوی وبرزن قرار گرفته، نمونه های عینی الگوی عمارگونه در جامعه هستند.

حجت الاسلام سرافراز، در پایان تأکید کرد: باید در مسیر شهدا باشیم تا حیات خود را به جامعه ثابت کنیم؛ زیرا شهدا در کنار زحمات فراوان، ارتباط بسیار زیادی با خدا، نماز اول وقت، تهجد و نماز شب داشتند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *