شهرهای العلم و البوعجیل نیز آزاد شدند

خانه / مطالب و رویدادها / شهرهای العلم و البوعجیل نیز آزاد شدند

نهمین روز عملیات تکریت

شهرهای العلم و البوعجیل نیز آزاد شدند

شبکه خبری المسلم، خالد جسام، عضو کمیته امنیتی در استانداری صلاح‌الدین اعلام کرد که نیروهای دولتی عراق با کمک نیروهای مردمی توانستند شهر العلم در شرق تکریت را نیز به طور کامل آزاد کنند.

وی افزود: نیروهای عراقی در حال حاضر از سه محور تکریت را محاصره کرده و ده‌ها تن از اعضای داعش پا به فرار گذاشته‌اند.

همچنین نعیم العبودی، سخنگوی گردان‌های «اهل الحق» اعلام کرد که نیروهای ارتش و قبایل و همچنین این گردان‌های داوطلب‌های مردمی موفق شدند شهر البوعجیل را به طور کامل از اعضای داعش پاکسازی کرده و در حملات آنها ده‌ها داعشی کشته شدند. به گفته العبودی، در این عملیات تعداد زیادی بمب که توسط داعش کار گذاشته شده بود، خنثی شد.

منطقه البوعجیل پیشتر صحنه جنایت اسپایکر علیه عراقی‌ها بود که موجب کشته شدن بیش از 1700 دانشجوی نیروی هوایی عراق شده بود. مسئولان عراقی برخی ساکنان این منطقه را در این کشتار سهیم می‌دانند.

همچنین مسوولان امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای ارتش و داوطلب‌های مردمی در ورودی‌های جنوبی شهر کرکوک پیشروی کرده و همچنان با اعضای داعش درگیر هستند.

به گفته مسوولان امنیتی، نیروهای زیادی به تکریت اعزام شده‌اند تا با اعضای داعش که همچنان کنترل برخی پایگاه‌های دولتی در اطراف شهر را در اختیار دارند، مقابله کنند.

احمد الیاسری یکی از رهبران نیروهای مردمی اعلام کرد که تک‌تیراندازهای داعش همچنان از بالای ساختمان‌ها نیروهای عراقی را هدف قرار می‌دهند اما قرار است هلی‌کوپترهای ارتش عراق نیز دست به عملیات علیه اعضای داعش بزنند.

در همین راستا منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی عراق و اعضای داعش در شهر دور واقع در جنوب تکریت رخ داد. با وجود اینکه شهرستان الدور آزاد شده است اما هنوز تکتیراندازهای داعش در برخی ساختمان‌ها حضور دارند.

کریم النوری، سخنگوی نیروهای مردمی عراق نیز اعلام کرد: جنگ آزادسازی صلاح‌الدین به نفع نیروهای عراقی پیش می‌رود و آزادسازی این استان تنها مساله وقت است. امروز عملیات آزادسازی صلاح‌الدین شدت گرفته و اعضای داعش به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن پا به فرار می‌گذارند.

وی تاکید کرد: نیروهای عراقی بیشتر شهرهای صلاح‌الدین را آزاد کرده و بقیه مناطق تحت سیطره داعش را محاصره کرده‌اند.

هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر عراق نیز با چند تن از فرماندهان امنیتی استان صلاح‌الدین نشستی را برگزار کرده و درخصوص آزادسازی بقیه مناطق صلاح‌الدین با آنها بحث و گفت‌وگو کرد.

در این نشست حاضران در خصوص برنامه‌های ویژه آزادسازی تکریت و همچنین پیروزی‌ عراقی‌ها در مقابله با تروریست‌ها در شهر «دور»، «البوعجیل» و مناطق دیگر صلاح‌الدین گفت‌وگو کردند.

ساکنان شهر موصل عراق نیز اعلام کردند که داعش سه تن از افسران عالی‌رتبه نیروی هوایی عراق در دوره صدام را در غرب موصل اعدام کرده است.

در شمال عراق نیز وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته‌ای را برای تحقیقات درخصوص تیراندازی به مشاوران نظامی کانادایی در نزدیکی بعشیقه در موصل تشکیل داده است.

در این بیانیه آمده است ما از این حادثه غیرعمدی ناراحت هستیم و به خانواده‌های سرباز کانادایی کشته شده تسلیت می‌گوییم. یک نظامی کانادایی روز گذشته بر اثر تیراندازی اشتباهی یکی از همرزمانش در مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان عراق کشته شد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حمله‌ای که تجمع اعضای داعش در شهرستان القائم در غرب استان الانبار هدف قرار داد، 60 داعشی کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *