شیعه علی اینجوریه + عکس

خانه / مطالب و رویدادها / شیعه علی اینجوریه + عکس

گروه های شیعه در کنار قبائل سنی و ارتش عراق در ماه های گذشته همت خود را بر آزادسازی کشورشان از دست تروریست های داعش قرار داده اند.

تصویر فوق متعلق به یکی از مناطق آزاد شده است که در آن شیعیان عراق مبادرت به احیای کلیسای تخریب شده مسیحیان نموده اند، کلیسایی که توسط تروریست های داعش تخریب شده بود. از زمان اشغال شمال عراق توسط داعش، بسیاری از شهروندان عراق اعم از شیعیان، ایزدی ها، مسیحیان و عمده اهل سنت منطقه تحت آزار تکفیری های داعش قرار گرفته اند. متن زیر توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی و پس از مشاهده این تصویر نوشته شده است:

از ديشب كه اين تصوير را ديدم، قلم پر می زد برای نوشتن از مرام و مسلك شيعه واقعی مرتضی علی. تصويری كه در آن شيعيان مشغول نصب صليب بر بالای كليسايی هستند كه داعش آن را تخريب كرده بود. بله. اين تفاوت اساسی ما با سايرين است. اين تفاوت اساسی شيعه مرتضی علی است كه افتخار می كند پيرو كسی كه در حكومت اسلامی به دنبال حقوق «زن يهودی است». برای شيعه تفاوت نمی كند مومن به كدام دين باشی. شيعه افتخارش اين است كه هميشه در كنار «مظلوم» ايستاده و هيچ «ظلم» را نپذيرفته است. شيعه اهل «جنگ» نيست. اهل «دفاع» است. اهل حق استشيعه غربت پروانه‌ها را مي‌فهمد. شيعه‌ چشمش نمناك غم «فاطمه» است، می فهمد احساس مادرانه «مريم» را. شيعه بر صليب رفتن مسيح به دست «تحجر دينی» را لمس می كند. و رای «سر بريده حسينش»، «راهب» صومعه است.
شيعه واقعی به دنبال جهاد با نفس است. «نفس»، دشمن اصلی اوست. «خشم» و«شهوت» و «طمع» را بايد سر ببرد. وقتي با نفست جنگيدی، تازه می فهمی دشمن واقعی كيست.

shiea_03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *