دلایل اهمیت و ضرورت مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی

خانه / تازه ها / دلایل اهمیت و ضرورت مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی

ضرورت مقاومت

عملیات طوفان الاقصی، بازتاب ها، آثار، نتایج و پیامدهای آن خصوصاً رفتار وحشیانه و جنایتکارانه صهیونیست‌ها در بمباران غزه و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار نفر غیرنظامی و به ویژه زنان و کودکان سبب شد. بار دیگر موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی مورد توجه جهانیان قرار گیرد. رخدادهای جانسوز و دلخراش این روزهای غزه سوالات زیادی را در اذهان پدید آورده. که باید به آن‌ها پاسخ داد. در میان سوالات یک سوال از همه اساسی‌تر و سیاسی‌تر است. و آن اینکه چرا باید برای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش کرد. اهمیت این سوال موقعی بیشتر می‌شود. که به عمق جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم کودک کش از قبیل آمریکا انگلیس فرانسه و آلمان در تایید حمایت و پشتیبانی از این جنایت ها و نسل کشی ها توجه کنیم. جنایت‌هایی که می‌خواهد یک پیام را به جهانیان و از جمله مسلمانان و به ویژه فلسطینی‌ها بدهد. و آن اینکه هزینه‌های مقابله با اسرائیل بسیار بالا و غیرقابل تصور بوده و بهتر است. با آن کنار آمده و سازش کنید.

غده سرطانی

این نوشتار در پی آن است که دلایل اهمیت و ضرورت مقاومت در برابر چنین رژیمی را بررسی نماید. و بر این نکته تاکید کند.  که هرچند رژیم صهیونیستی برای بقای خود حاضر است دست به هر جنایتی بزند. لکن چون این رژیم همانند یک غده سرطانی در پیکر امت اسلامی جانمایی شده عقل و منطق حکم به نابودی اش می‌کند. نابود نکردن غده سرطانی در دراز مدت خسارت‌های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. به گونه‌ای که هزینه‌ها برای نابودیش بسیار ناچیز است.

تا قبل از جنگ جهانی دوم و چند سال بعد از آن یعنی سال ۱۹۴۸ میلادی ۷۵ سال پیش در جغرافیای سیاسی جهان کشوری به نام اسرائیل وجود نداشت. سرزمین فلسطین تا پیش از جنگ جهانی اول بخشی از کشور امپراتوری بزرگ عثمانی بود. که پس از جنگ به دلیل شکست این امپراتوری سرزمین‌های تحت کنترلش تکه تکه شده. و به چندین کشور از قبیل کشورهای: ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، اردن، فلسطین، کویت، عربستان سعودی و… تقسیم شد. و اداره برخی از این سرزمین ها دراختیار کشورهای فاتح جنگ قرارگرفت. و درهمین راستا قیمومیت سوریه و لبنان به فرانسه و فلسطین  به بریتانیا داده شد.

گرچه درگذر زمان بسیاری از کشورهای جداشده از امپراطوری عثمانی مثل ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، کویت، عربستان، اردن و… به‌نوعی استقلال دست یافته. و به‌عنوان یک کشور مستقل درسازمان ملل پذیرفته شدند. لکن سرزمین فلسطین تحت قیمومیت انگلیسی‌ها مسیر دیگری را طی کرد. و بعداز جنگ دوم، به‌جای یک دولت فلسطینی، یک دولت یهودی با ماهیت خاص دراین سرزمین اعلام موجودیت کرد. دولتی که از همان ابتدای شکل‌گیری بحران‌زا بود. و این بحران‌زایی و کشت و کشتار و نسل کشی که تا به امروز، ۷۵ سال از آن روز می‌گذرد. ادامه داشته و اینک درقالب نسل کشی درغزه جریان دارد.

برای پاسخ به سوال اساسی مطرح دراین نوشتار باید به سوالات زیر پاسخ داد، سوالاتی که درادامه به اختصار جواب آن‌ها داده می شود:

۱- سرزمین فلسطین متعلق به چه کسانی می‌باشند؟ مسلمانان یا یهودیان؟

به عبارت دیگر، بومیان این سرزمین در سده‌های منتهی به جنگ اول و دوم جهانی و درزمان جدایی از امپراطوری عثمانی و دردوره قیمومیت، چه هویتی داشتند؟

۲- اهداف کشورهای اروپایی و به‌ویژه دولت انگلیس از ایجاد یک رژیم یهودی صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی چیست؟

۳- چرا رژیم صهیونیستی و خانیان این رژیم برای پیشبرد مقاصد خود از راهبرد سرکوب، کشتار و ایجاد رعب استفاده می‌کنند؟

۴- واکنش فلسطینی ها و کشورهای عربی در قبال ایجاد دولت جعلی اسرائیل چه بود؟

۵- آیا موضوع فلسطین، یک موضوع عربی می‌باشد، یا یک موضوع اسلامی؟

۶- چرا حضرت امام خمینی(ره) با صراحت هرچه تمام سیاست محو اسرائیل از روی زمین را مطرح نمود و در ۴۵ سال گذشته جمهوری اسلامی با قاطعیت هرچه تمام این سیاست را دنبال کرده است؟

۷- آیا سیاست نابودی اسرائیل و رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید؟

۸- دنیای پس از اسرائیل کودک کش چه ویژگی هایی دارد؟

ساکنان اصلی سرزمین فلسطین چه کسانی هستند؟

صهیونیست ها برخلاف واقعیت های تاریخی، ادعا می‌کنند که ساکنان بومی فلسطین، یهودی ها هستند، این درحالی است که یهودیان و صهیونیست ها ساکنان اصلی فلسطین نبوده و قبل از اینکه یهودی ها به این سرزمین بیایند، سرزمین فلسطین سکنه داشت. در ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد، اقوام سامی از قلب حجاز به سوی سرزمین هایی چون فلسطین کوچ کرد. و اقوامی چون اعراب کنعانی درفلسطین ساکن شدند. بنابراین ازنظر تاریخی اولین ساکنان در فلسطین، کنعانی بودند. حدود هزار سال پیش از میلاد، اقوامی به‌نام فلسطین که از دریای اژه آمده بودند. به این ناحیه راه یافتند و جای کنعانیان را گرفتند. مدت ها پس از مهاجرت فلسطینی ها و کنعانیان سرزمین فلسطین، قوم بنی اسرائیل به همراه حضرت موسی(ع) در فلسطین سکونت کردند. بنابراین سرزمین فلسطین، سرزمین اصلی یهودیان نیست. قوم بنی اسرائیل بیشتر از هرقومی و امتی به پیامبرانشان ظلم و ستم کرده و اعتنا به سخنان و تعالیم آسمانی آنان نکرده و آنان را به شهادت رساندند، براساس همین ظلم به پیامبران به نقاط مختلف جهان پراکنده شدند‌ بنابراین ساکنان اصلی و بومی سرزمین فلسطین، اعراب، کنعانی و فلسطینی ها هستند که بعداز اسلام و گسترش آن، این ساکنان بومی به اسلام روی آورده و مسلمان شدند.

اهداف اروپایی ها از ایجاد یک رژیم صهیونیستی در فلسطین چیست؟

برای این‌که مشخص شود درقبال این رژیم جعلی چه باید کرد؟ باید به اهداف از تاسیس آن به‌صورت خاص توجه کرد. آن‌چه قطعی و مسلم می‌باشد. ایجاد یک رژیم بی‌ریشه و جعلی از سال ۱۹۴۸ میلادی درسرزمین فلسطین از سوی دولت های اروپایی و به ویژه انگلیس از یک طرف و حمایت های همه جانبه غرب از این رژیم برای بقاء به هرقیمت، طی ۷۵ سال گذشته است.

اکنون با عملیات طوفان الاقصی چون موجودیت رژیم صهیونیستی به خطر افتاد به وضوح دیده می‌شود که دولت‌های غربی برای بقای آن هر نوع جنایت و حتی نسل کشی را هم جایز می‌دانندچرا؟ این رفتار غربی‌ها به هدف اصلی آنان از ایجاد این رژیم و جعل آن در قالب جهان اسلام برمی‌گردد. با بررسی‌های دقیق آنچه به دست می‌آید هدف اصلی دولت‌های غربی از ایجاد رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین با ساکنین عرب ومسلمان متفاوت از آن اهداف اعلامی و تبلیغی آنان است، این دو هدف چیست؟

انگیزه اعلامی و تبلیغی از ایجاد رژیم صهیونیستی

در هدف تبلیغی و اعلامی بر این نکته تاکید می‌شود که فلسطین سرزمین اصلی یهودیان پراکنده در جهان است و ادعا می‌شود که یهودیان آواره و پراکنده به دلیل نداشتن دولت و حکومت همواره مورد ظلم واقع شده و در جنگ‌ها و از جمله جنگ جهانی دوم با واقعه هلوکاست بیشترین آسیب‌ها را دیدند. بنابراین دولت انگلیس طبق آنچه در بیانیه بالفور آمده متعهد شده. تا با جمع آوری یهودیان از سراسر جهان و متمرکز کردن آنان در سرزمین فلسطین یک کشور یهودی با حاکمیت صهیونیستی ایجاد نماید. بر همین اساس پس از آنکه دولت انگلیس قیمومیت فلسطین را که تا پیش از جنگ اول بخشی از قلمرو عثمانی بود. در اختیار گرفت اقدام به فراخوان یهودیان از دیگر کشورها برای سکونت در فلسطین نمود. با افزایش جمعیت یهودیان در این سرزمین بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۸ در فلسطین به ناگاه میان فلسطینی‌های ساکن و بومی این سرزمین و یهودیان و صهیونیست‌های مهاجر و اشغالگر منازعه شکل گرفته است. در این مبارزه نابرابر دولت‌های غربی همواره از اشغالگران حمایت کرده. اشغالگران هم سیاست و راهبرد سرکوب آدم کشی و درنهایت با استفاده از اسلحه در شکل‌های مختلف به سرکوب، کشتن و آواره کردن فلسطینی‌ها اقدام نموده‌اند.

هدف اصلی از ایجاد رژیم صهیونیستی

اما در کنار این هدف تبلیغی و اعلامی غرب برای ایجاد رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اسلامی، هدف اصلی که غربی ها آن را بیان نمی‌دارند دارای ماهیت توطئه غرب مسیحی علیه جهان اسلام است.

این توطئه بعد از جنگ‌های چند صد ساله صلیبی میان مسیحیان و مسلمانان از سوی دولت‌های استعمارگر غربی طراحی شد. دولت‌های استعمارگر اروپایی که با پیشینه جهان اسلام و دوره تمدن اسلامی آشنا بودند. این نقطه اشتراک تاکید داشتند. که باید از خیزش مجدد جهان اسلام و پی ریزی تمدن نوین اسلامی جلوگیری کرد. این یک واقعیت تاریخی است. که همزمان با دوره تمدن اسلامی و پیشرفت مسلمانان در حوزه‌های گوناگون علمی و فناوری، کشورهای غربی در نوعی عقب‌ماندگی و بربریت به سربرده و از پیشرفت‌های جهان اسلام غافل بودند. در خلال جنگ‌های صلیبی با مسلمانان با این پیشرفت‌ها آشنا شده. و پس از غلبه بر مسلمانان به دلایل بی‌کفایتی پادشاهان و دیگر مسائل از یک سو با نهضت ترجمه، علوم را از جهان اسلام ربودند. و کتاب‌های کتابخانه‌ها در کشورهای اسلامی را به غرب منتقل کردند.

و از دیگر سو، برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی کردند. نفوذ، ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی، وابسته کردن مسلمانان و ایجاد نحله‌های فکری، افتراق و فرقه‌گرایی، از جمله سیاست‌ها و راهبردهای غربی‌ها در جهان اسلام برای جلوگیری از بازیابی قدرت اسلامی و ساخت مجدد تمدن اسلامی بود. ایجاد رژیم صهیونیستی در قلب سرزمین‌های اسلامی بر اساس چنین اهداف، سیاست‌ها و راهبردهایی بود. رژیمی که از همان زمان ابتدایی تاسیس قلمرو جغرافیایی حکومت نیل تا فرات را علناً مطرح ساخت. بسیار روشن است که اگر صهیونیست‌ها موفق به گسترش قلمرو سرزمینی خود با استفاده از سیاست سرکوب تجاوز و اشغالگری به پشتوانه قدرت‌های غربی می‌شدند. امروز جهان اسلام در شرایط بسیار بدتری نسبت به حال قرار داشتند.

علت استفاده رژیم صهیونیستی از سیاست سرکوب چیست ؟

سرکوب قتل و اشغالگری از ویژگی‌های ذاتی صهیونیست‌ها است دلیل این نوع رفتارها بسیار روشن است وقتی دولت‌های استعمارگر اروپایی و در راس آنان دولت خبیث انگلیس تصمیم به ایجاد یک رژیم جعلی در قلب سرزمین‌های اسلامی می‌گیرند و در نهایت فلسطین را برای این کار بر می‌گزینند، باید مردم بومی این سرزمین را تسلیم  نموده و آنان را و وادار به پذیرش این رژیم جعلی نمایند. طبیعی است هیچ ملتی تن به چنین دولتی نمی‌دهد و کشور خود را به بیگانه نمی‌دهد. بنابراین وقتی فلسطینی‌ها دست به مقاومت در برابر این رژیم جعلی می‌زند. آنان برای رسیدن به هدف فقط یک راه دارند. و آن سرکوب، قتل و آواره کردن مردم و ساکنان اصلی فلسطین است. این سیاست و راهبرد، ۷۵ سال است. که ادامه دارد و اینک اوج این دشمنی، جنایت، سرکوب و نسل کشی را جهانیان در غزه نظاره می‌کنند. بیش از یک ماه است که نوار غزه با حدود 5/2 میلیون نفر جمعیت از یک طرف در محاصره و از طرف دیگر به صورت شبانه روزی بمباران می‌شود.

تاکنون چندین برابر بمب اتمی استفاده شده از سوی آمریکا در جنگ جهانی دوم علیه مردم ژاپن، صهیونیست‌ها برسر مردم غزه بمب ریخته‌اند.

صهیونیست‌ها بدون هیچ گونه محدودیتی بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، درمانگاه‌ها، مدارس، آمبولانس‌ها و هر مکان دیگر را بمباران می‌کنند. و هدف اصلی آنان کوچ اجباری مردم غزه از سرزمین و خانه و کاشانه‌شان می‌باشد. تاکنون در مقطع نگارش این سطور که حدود ۴۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد. بیش از ۱۱ هزار نفر شهید شدند که ۷۵ درصد آنان، زنان و کودکان هستند و قریب ۳۰ هزارنفر مجروح شدند. و ده‌ها هزار خانه ویران شده است. آنچه امروز در غزه می‌گذرد. و جهانیان آن را مشاهده می‌کنند. مقیاس کوچکتر از همان سال ۱۹۴۸ در شهرها و روستاها و اردوگاه‌ها برسر فلسطینی‌ها آمد. اینک ۷ میلیون فلسطینی آواره، خارج از سرزمین خود زندگی می‌کنند. و تمامی این فلسطینی‌ها تحت فشار و سیاست سرکوب رژیم صهیونیستی از سرزمین مادری خود آواره شدند. آنچه در شرایط کنونی حائز اهمیت است. حمایت بی‌چون و چرای دولت‌های غربی و در راس این دولت‌ها آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه از نسل‌کشی صهیونیست در غزه و مخالفت آنان با آتش بس در این سرزمین کوچک با جمعیت بالا است. حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال گذشته به دلیل منافع راهبردی‌ای است. که از ناحیه رژیم صهیونیستی برای آنان در کنترل جهان اسلام نصیبشان می‌شود.

واکنش فلسطین و کشورهای غربی درمقابل دولت جعلی اسرائیل

به‌علت اینکه موجودیت یک دولت باماهیت صهیونیستی در سرزمین فلسطین مخالفت با ایجاد یک دولت متمدن مردم فلسطین و دولت‌هایی برای آغاز مخالفت فلسطینی‌ها بارژیم جعلی و نامشروع به‌سرعت شکل یافته و پیداکرده و گروه‌های فلسطینی برای این مبارزه تشکیل گردید. اما از آنجا که ایجاد رژیم صهیونیستی درسرزمین فلسطین یک توطئه و نقشه غربی علیه جهان اسلام بود، جامعه …. اسرائیل از همان ابتدا به عوامل مخالفت‌های مردم فلسطین، سیاست و راهبرد سرکوب و قتل و غارت را درپیش گرفت و نتیجه این سیاست‌ها، آوارگی میلیون‌ها فلسطینی از سرزمین‌ها و خانه‌های خود شد. دولت‌ها و کشورهای …. درمخالفت با این دولت جعلی به مبارزه برخاسته و از نیروهای فلسطینی حمایت کردند.

برخی از کشورهای عربی ازجمله: مصر، اردن و عراق از مردم فلسطین درسال‌های ۱۹۴۸ و سال‌های بعدی بارژیم صهیونیستی جنگ کردند. و تمامی این جنگ‌ها نهایتا باپیروزی رژیم صهیونیستی و شکست دولت‌های اسلامی به‌پایان رسید. حمایت‌های دولت‌های استعمارگر غربی از رژیم صهیونیستی و سرکوب فلسطینیان و مقابله با کشورهای عربی و اسلامی به این‌جا رساند. که چاره‌ای جز دست کشیدن از جنگ و سازش با اسرائیل ندارند. و مصر به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور عربی مقابل اسرائیل بعداز جنگ ۱۹۷۳ درمسیر سازش به‌حرکت درآمد. و انورسادات رئیس‌جمهور مصر در کمپ‌دیوید رفت. و معاهده صلح با رژیم صهیونیستی را امضاء کرد. و همه توده‌های فلسطینی و شخصیت‌های مبارز مانند: یاسر عرفات نیز دراین مسیر با اسرائیل غاصب قرارگرفت. دلیل اصلی پذیرش، راهبرد سازش از سوی کشورهای عربی و گرو‌ه‌های فلسطینی با رژیم صهیونیستی را حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی بود.

آیا موضوع فلسطین یک موضوع عربی است یا یک موضوع اسلامی؟

یکی از اشتباهات بزرگ درموضوع اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست‌ها. کم‌توجهی و بی‌توجهی بر ماهیت مبارزه ازسوی نخبگان فلسطینی و رهبران درکشورهای اسلامی است. نتیجه این‌ بی‌توجهی‌ها این‌ شد. که منازعه پدیدآمده ماهیت عربی به‌خود گرفت و عنوان آن شد. مبارزه اعراب و اسرائیل، این درجایی بود. که جعل رژیم صهیونیستی درسرزمین فلسطین با یک ماهیت ضداسلامی بود. اساسا هدف از ایجاد رژیم صهیونیستی درقلب جهان اسلام برای کنترل و مقابله با جریان اسلام بود. همین اشتباه راهبردی موجب شد. که ماهیت مبارزه مردم فلسطین و کشورهای عربی با رژیم کودک‌کش اسرائیل ماهیت غیراسلامی و غیردینی به‌خود گرفت. و بعد بر مبانی و پایه‌های ناسیونالیسم عربی استوار گردید. و دلیل اصلی شکست‌های پی‌درپی گروه‌های فلسطینی و همچنین کشورهای عربی بارژیم اسرائیل ‌همین است.

باپیروزی انقلاب اسلامی و اتخاذ مواضع صریح ازسوی جمهوری اسلامی و بیان موضوع فلسطین شرایط جدیدی درمنطقه پدیدآمد، بنابراین انقلاب اسلامی را می‌توان به‌عنوان یک عامل تحول درتاریخ مبارزات مردم فلسطین مورد توجه قرارداد. و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد رشد و آگاهی درمیان ملت‌های مسلمان بود. انقلاب اسلامی ماهیت مبارزه بین فلسطینی‌ها و صهیونیست هارا از مبارزه عربی و قومی تبدیل به منازعه حق و باطل، منازعه غرب با جهان اسلام نمود. نتیجه چنین تغییری درنگاه‌ها، تمامی معادلات را تغییر داد. در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی بود که انقلاب اسلامی درایران و اعلام مواضع صریح جمهوری اسلامی درقبال اسرائیل غاصب خط مقاومت بیان شد.امروز اکثر مردم فلسطین طرفدار گروه‌های مبارزه فلسطینی برای رهایی قدس شریف هستند.

چرا حضرت امام خمینی(ره) راهبرد نابودی اسرائیل را اعلام کرد؟

باپیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی درایران، سفارت رژیم صهیونستی درتهران تبدیل به سفارت فلسطین شد. و تحویل نماینده فلسطینی‌ها گردید. حضرت امام خمینی(ره) با صراحت راهبرد محو اسرائیل از روی کره زمین را مطرح ساخت و جمهوری اسلامی اعلام کرد. رژیم صهیونیستی را به‌دلیل عقلی و اشغالگری به‌رسمیت نمی‌شناسد. امام روز جمعه آخر ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس اعلام کرد. و همه جهانیان را به‌مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل دعوت کرد. امام(ره) به‌درستی متوجه این ‌معنا شد. و رژیم صهیونیستی را همانند یک غده سرطانی در پیکره جهان اسلام جانمایی شده. و اگر ریشه‌کن نشود. دیر یا زود جهان اسلام نابود خواهد شد.

بنابراین انقلاب اسلامی و درادامه مقام معظم رهبری تمرکز این سیاست را نابودی رژیم و آزادی قدس شریف در ۴۵ سال گذشته اعلام کردند. حمایت‌های جمهوری اسلامی از مقاومت فلسطین در ۴۵ سال گذشته دارای مبانی اعتقادی، عقلانی و انسانی است. و بدون تردید برای تحقق آرمان اصلی انقلاب اسلامی یعنی ساخت تمدن نوین اسلامی باید مهمترین مانع بر سراین آرمان یعنی وجود رژیم جعلی و غاصب اسرائیل ازمیان برود. رژیمی که وجودش عامل تفرقه درمیان جهان اسلام بوده و ازطریق نفوذ خسارت‌های زیادی بر امت اسلامی زده است.

آقای جوانی

 

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *