ضروری‌ترین نیاز دوره جوانی

خانه / مطالب و رویدادها / ضروری‌ترین نیاز دوره جوانی

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان در ابتدای دوره جوانی قرار دارند و بیشتر از هر چیز باید تلاش کنند به خودشناسی فطری برسند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مراسم افتتاحیه اردوی «فرزندان آفتاب» اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی سراسر کشور ، خطاب به دانش‌آموزان شرکت کننده در این اردو گفت: ظرفیت‌های الهی و توحیدی خود را بشناسید و پیش از هر چیز تلاش کنید ظرفیت فهم، دانش و علم خود را ارتقا دهید.

وی با اشاره به ضرورت شناخت ظرفیت‌های جسمی، بیان کرد: آیه مبارکه «فتبارک الله احسن الخالقین» نه تنها یک بار بلکه به ازای تک تک انسان‌ها توسط پروردگار بیان شده است و همه ما مشمول این آیه و تحسین آن هستیم و خداوند برای خلقت همه ما به خود تبریک گفته است.حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، شناخت آسیب‌ها و آفت‌ها را مرحله‌ای از خودشناسی عنوان کرد و گفت: آفت‌های دوران جوانی را می‌توان به آفت‌های بهاره تشبیه کرد که نابود کننده است و تمام بار و میوه درخت را نابود می‌کند، بنابراین باید مراقب باشید، گرفتار آفت‌های دوران جوانی نشوید.

وی اصلی‌ترین مرحله خودسازی را مربوط به دوران جوانی دانست و افزود: اگر فرصت خودسازی در دوره جوانی را از دست بدهید، اصل خودسازی را از دست داده‌اید و بعدها دچار حسرت‌های بی‌شماری خواهید شد، بنابراین سعادتمند کسی است که در دوران جوانی مرشد قابلی داشته باشد و از هدایت‌هایش بهره‌مند شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، پس از تبیین اهمیت دو اصل کلیدی «خودشناسی» و «خودسازی»، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را یکی از بهترین فرصت‌ها برای «خودشناسی» و «خودسازی» دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *