عبور 25هزار زائر غیر ایرانی از مرز شلمچه برای شرکت در پیاده روی اربعین

خانه / استان ها / عبور 25هزار زائر غیر ایرانی از مرز شلمچه برای شرکت در پیاده روی اربعین

%d9%81%d8%b6%d9%84%db%8c

جانشین رئیس ستاد راهیان نور کشور از خروج 25هزار زائر غیر ایرانی از مرز شلمچه برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

عبور 25هزار زائر غیر ایرانی از مرز شلمچه برای شرکت در پیاده روی اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی فضلی در حاشیه آیین گرامیداشت شهید محمد حسن قاسمی نخستین شهیدمدافع حرم جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت افزود: تا روز بیست و سوم آبانماه 25هزار نفر زائر غیر ایرانی برای شرکت پیاده روی بزرگ اربعین حسینی از مبادی و مرزهای ایران به سمت کربلا حرکت کرده اند.

وی گفت: براساس دستور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، امسال ستادهای مردمی برای پذیرایی از مهمانان زائران غیر ایرانی اربعین حسینی از سوی ستاد راهیان نور دایر شده است.

به گفته وی،همه ساله در اربعین سیدوسالار شهیدان تعدادی ازعاشقان حضرت امام حسین(علیه السلام)از کشورهای دیگر ازجمله افغانستان،پاکستان،کشورهای حوزه دریای خزر از طریق مرزهای ایران عازم کربلا می شوند.

جانشین ستاد راهیان نور کشور گفت:ستادهای استقبال از زائران غیر ایرانی اربعین حسینی در استانها اکنون فعال و ایجاد شده است تا خدمت رسانی به این زوار به بهترین شکل انجام شود.

به گفته وی، زائران غیر ایرانی شرکت کننده در اربعین حسینی به سمت مرز شلمچه هدایت می شوند و از این مرز راهی کربلای معلی می شوند.

وی گفت: زائران غیر ایرانی اربعین حسینی در مسیر شهرهایی مانند میرجاوه، زاهدان، بم، کرمان ،در سه نقطه در استان فارس،دو نقطه در کهکیلویه و بویر احمد،سه نقطه در خوزستان حرکت می کنند تا به مرز شلمچه برسند.

سردار فضلی گفت: در شهرهای دیگر نیز با همین کیفیت،خدمت رسانی به زائران غیر ایرانی از سوی ستاد راهیان نور انجام خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت:اربعین سید و سالار شهیدان بزرگترین پیاده روی جهان است و در آن شیعه و سنی و حتی از زائران مسیحی نیز در این راهپیمایی شرکت می کنند.

وی گفت:امسال ستاد راهیان نور در خدمت رسانی به زائران حسینی در پیاده روی اربعین حسینی، همه ظرفیت های خود را به کار گرفته است.

سردار فضلی اظهار داشت:تمام ظرفیت و امکانات ستاد راهیان نور از 25آبانماه تا 11آذرماه 95 به صورت کامل در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته است.

وی گفت:نیروی انسانی،خدام شهدا، ناوگان حمل و نقل،زائرسراها و اردگاهها،بخش روایت گران راهیان نور با تمام امکانات در اختیار ستاد اربعین حسینی قرار گرفته است.

به گفته وی، اکنون ستاد راهیان نور بزرگترین شبکه حمل و نقل زائران را در اختیار دارد که قرار است در این 10 روز به زائران حسینی خدمت رسانی کند.

به گفته وی، ستاد راهیان نور برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با ستاد مرکز اربعین وزارت کشور هماهنگی لازم را دارد.

سردار فضلی گفت:راهیان نور یک جریان همیشه جاری در کشور است و خداوند به خدامان شهدا عنایت کرده است تا در طول سال پذیرای مردم باشد و مردم در این سفرها با سیره و معنویت شهدا در دفاع مقدس آشنا می شوند.

شهید محمد حسن قاسمی از پرستار چهارمحال و بختیاری چهار ماه پیش هنگام انجام اقدامان بشر دوستانه و امدادی در حلب سوریه ، به دست گروه های تکفیری به شهادت رسید و پیکر این شهید پس از چهار ماه روز یکشنبه بیست و سوم آبانماه به شهرکرد بازگردانده و در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *