عزاداری شب بیست و ششم ماه صفر در حسینیه شهدای بسیج

خانه / مطالب و رویدادها / عزاداری شب بیست و ششم ماه صفر در حسینیه شهدای بسیج

عزاداری شب بیست و ششم ماه صفر در حسینیه شهدای بسیج 

مراسم عزاداری شب بیست و ششم ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی حاج علی مهدوی نژاد در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

kazem_sedighi_03

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام صدیقی را می خوانید:

چهار مورد است که در نمازهای واجب اگر استفاده شود خداوند منان به او هفتاد بار نظر می کند. هفتاد بار یعنی همیشه و این اعداد موضوعیت ندارد. خداوند به مکتبی و نظام و شخصی نظر کند کسی نمی تواند به آن صدمه ای وارد کند و اگر خداوند نظرش را بردارد احدی نمی تواند کاری کند. یکی سوره حمد که مجموعه قرآن است و خداوند قرآن را در سوره حمد خلاصه کرده است و بعد از آن آیت الکرسی است که شناسنامه و معرفی خداوند است و هم حافظ ماست. در آغاز سفر و هنگام خواب و زمان خارج شدن از منزل آیت الکرسی بخوانید.

از آیت الله بهجت(ره) پرسیدند: حافظیمان ضعیف شده است چه کنیم؟ فرمودند: برای حفاظت از چیزی آیت الکرسی بخوانید. در حدیثی داریم که بعد از هر فریضه ای اگر آیت الکرسی بخوانیم بین ما و بهشت فقط مرگ فاصله است. برای نورانیت چشم هم روایت داریم و همچنین آیت الله بهجت(ره) می فرمودند: بعد از نماز دستانتان را بر روی چشم ها گذاشته و آیت الکرسی را بخوانید و بگویید: ” الهم احفظ حدقتین بحق حدقة علی ابن ابی طالب علیه‌السلام ” خداوند نور چشمتان را محفوظ میدارد و انشاءالله به کوری دچار نخواهید شد.

در سوره آل عمران آیه “شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِكَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمًَا بِالْقِسْطِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُاز آیات ناب توحیدی است که مشهور به آیه شهادت است. چهارم آیه “قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ” ملک یعنی سلطنت، حکومت و ولایت.

حضرت سلیمان نبی علیه‌السلام از خداوند مُلک خواست و فرمود: پروردگار من به من مُلک و سلطنتی بده که زیر این آسمان به احدی چنین سلطنتی را نداده باشی. خداوند هم دعایش را مستجاب کرد که حضرت هم حکومت بر بشر داشت و هم حکومت بر جن.

عالم جن همانند عالم بشر است، هیچ احدی همانند حضرت سلیمان علیه‌السلام بر جنییان حکومت نکرد و نمی کند. مرحوم ظفر حاکم منطقه ای بود که در روز عاشورا خدمت حضرت آمد و عرض کرد: اجازه بدهید کمکتان کنیم و امام حسین علیه‌السلام اجازه ندادند. آیت الله بهجت(ره) فرمودند: 4000 جنی که حاکمشان جناب ظفر بود و امام به آنها اجازه کمک ندادند و محروم شدند با اینکه شیعه بودند بعد از شهادت حضرت 9 نفر آنها در کربلا ماندند و همچنان هم هستند و هم زائر امامند و هم خادمش. عالم جن همانند عالم بشریت وسیع است و مرجع تقلید دارند. حکومت جن برای خودشان است و برای بشر نیست.

حضرت سلیمان علیه‌السلام بعد از وفاتش 3 روز تکیه بر عصا بالای پشت بامش جان داده بود و نمی افتاد و کسی هم نمی دانست که از دنیا رفته است، آن حشمت و جلالش هم اجازه نمی داد تا کسی نزدیکش شود و جویا شوند که چرا حضرت همان جا ماندند. حضرت قدرت را برای تحقق آرمان های دین و احیای ارزش های الهی از خداوند درخواست نمود.

در ادامه این مراسم ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج علی مهدوی نژاد به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *