عملیات پدافندی فکه چگونه شکل گرفت؟+اینفوگرافی

عملیات پدافندی فکه چگونه شکل گرفت؟+اینفوگرافی

خانه / پیشنهاد ویژه / عملیات پدافندی فکه چگونه شکل گرفت؟+اینفوگرافی

در جریان عملیات والفجر ۱ شرهانی حد شمالی عملیات بود و همچنین عملیات ایذایی شرهانی در ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۶۴ توسط ارتش در این منطقه صورت گرفت.

عملیات پدافندی فکه چگونه شکل گرفت؟+اینفوگرافی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام،  منطقه و پاسگاه شرهانی در 65 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر دهلران و در فکه شمالی و دامنه ارتفاعات حمرین قرار دارد و از طریق جاده شهید خرازی تا جاده دهلران اندیمشک و پادگان عین‌خوش 25 کیلومتر فاصله دارد. در طول جنگ، این منطقه به علت وجود ارتفاعات 175 و 178 که میدان دید وسیعی از دشت دهلران و منطقه عین‌خوش تا استان میسان عراق داشت، اهمیت نظامی یافت و ارتش عراق با اشغال این منطقه به ایجاد میادین مین و موانع اقدام کرد. با اجرای عملیات محرم، بخش مهمی از بلندی‌های حمرین در منطقه شرهانی آزاد شد، اما تا آزادی خرمشهر بخش‌هایی از این منطقه همچنان در اشغال دشمن بود.

در جریان عملیات والفجر 1 ، شرهانی حد شمالی عملیات بود و همچنین عملیات ایذایی شرهانی در 21 تیر ماه سال 1364 توسط ارتش در این منطقه صورت گرفت. در جریان اجرای سلسله عملیات‌های پدافند فعال (دفاع متحرک) در دهم اردیبهشت سال 1365 دشمن با دو لشکر به این منطقه حمله کرد که با واکنش سریع مدافعان تیپ 10 سید الشهدا (علیه السلام) تلاش دشمن ناکام ماند.

در ادامه، اینفوگرافی عملیات شرهانی را به مناسبت سالروز این عملیات را مشاهده می‌کنید. 

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *