عمل کردن به دستورات قرآن کریم در سایه ولایت امام علی علیه السلام ممکن است

خانه / استان ها / عمل کردن به دستورات قرآن کریم در سایه ولایت امام علی علیه السلام ممکن است

IMG_6558

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام در سومین شب از لیالی قدر در جمع احیاکنندگان در مسجد جامع شهرکرد با اشاره به اینکه ائمه معصومین علیهم السلام قرآن صامت هستند، گفت: عمل کردن به دستورات قرآن کریم در سایه ولایت امام علی علیه السلام ممکن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی فر به فلسفه قرآن به سر گرفتن در شب های قدر اشاره کرد و افزود: بر اساس روایات، تمام قرآن کریم در سوره حمد، تمام سوره حمد در بسم الله الرحمن الرحیم، تمام بسم الله الرحمن الرحیم در حرف باء آن و حرف باء هم در نقطه آن است.

وی ادامه داد:وقتی به گفته حضرت امام علی علیه السلام که فرمودند:” من نقطه حرف باء بسم الله الرحمن الرحیم هستم” رجوع می کنیم به این نتیجه می رسیم که دین ، اسلام و قرآن با ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام تکمیل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر، قرآن به سر گرفتن را به معنی جاری شدن مفاهیم اسلام ناب محمدی(ص) از مغز و تفکر انسان و به دنبال آن سراسر وجود انسان دانست و گفت: برای تحقق این امر پذیرفتن ولایت حضرت امام علی علیه السلام لازم است همانطور که پیامبر اعظم هم در حدیث ثقلین فرمودند:”من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم و تازمانیکه شما به این دو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید شد”.

وی همچنین با اشاره به اینکه حق الناس فقط پول قرض گرفتن از شخص دیگری نیست، خاطر نشان کرد: حقوق همسایگی، امور ارباب رجوع در ادارات و حقوق فرزند و والدین بر یکدیگر  از مصداق های حق الناس است که رعایت نکردن آن ها بازخواست انسان در آخرت را به دنبال خواهد داشت چرا که خداوند از حق الله می گذرد ولی از حق الناس نمی گذرد.

درادامه این مراسم مراسم توسل به قرآن انجام شد.

شایان ذکراست:تلاوت قرآن مجید، قرائت ادعیه شامل: دعای کمیل، جوشن کبیر، مداحی، ،نوحه خوانی،سخنرانی و توسل به قرآن از دیگر برنامه های  این مراسم معنوی بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *