غدیر؛مهمترین واقعه ی تاریخ تشیع

خانه / پیشنهاد ویژه / غدیر؛مهمترین واقعه ی تاریخ تشیع

آیت الله مکارم شیرازی گفت : باید برای دهه غدیر سرمایه گذاری شود واقعه غدیر در تاریخ تشیع، مهم ترین واقعه است اما متاسفانه اهمیت لازم به واقعه غدیر داده نمی شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و ریس ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت به همراه اعضای ستاد بازسازی واقعۀ غدیر با « آیت الله مکارم شیرازی » دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر ابتدا گزارشی از برنامه های دهه امامت و ولایت و ضرورت مشارکت مردمی و اهتمام دستگاه های مختلف برای گسترش برنامه ها و توجه بیشتر به برکات  این دهۀ الهی ارایه کرد.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت ضمن تاکید بر اینکه سیاست اصولی بنیاد بین المللی غدیر با نظر بر اتفاق نظر شیعه و اهل سنت در واقعه غدیر ، ترویج فلسفه آن به عنوان عامل وحدت است گزارشی از برنامه بازسازی واقعه غدیر در کشور را تشریح کرد و از آیت الله مکارم شیرازی درخواست کرد با رهنمودهای خود زمینه تقویت این حرکت مردمی را مهیا سازد.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار گفت : خدا « آیت الله خزعلی» را رحمت کند که بنیاد بین المللی غدیر را تأسیس کرد . این بنیاد باید کارهای خود را با جدیت ادامه دهد .باید برای دهه غدیر سرمایه گذاری شود.

واقعه غدیر در تاریخ تشیع، مهم ترین واقعه است چون اساس و پایه ولایت از غدیر آغاز می شود.متاسفانه هنوز اهمیت لازم به واقعه غدیر داده نمی شود . وقتی نوشته « علامه امینی» درباره غدیر مطالعه می شود می بینیم که قرن به قرن درباره آن شعر و آثار وجود دارد ، در آیات و روایات ، تاریخ و اشعار به غدیر اهمیت بسیاری داده شده است.

وی افزود: متاسفانه در عصر و زمان ما حق غدیر ادا نشده است که باید ادا شود و از راه های گوناگون از جمله بیان خطابه ، هنر، بازسازی ماجرای غدیر که در دست اقدام است و دیگر ابزار و طَرق گوناگون مساله غدیر را زنده کرد .

این مرجع تقلید با بیان اینکه به “عاشورا” و “اربعین” اهمیت داده شده و فرهنگ سازی شده است و باید داده شود؛ اما به غدیر آنچنان که باید اهمیت داده نشده است، ‌گفت :‌ علاوه بر برکات دیگر گسترش شادی های غدیر نشان می دهد که اسلام تنها عزاداری نیست و این بهانه برطرف می شود. برنامه ریزی شده که در قم راهپیمایی غدیر برگزار شود ؛ همانگونه که در اربعین و فاطمیه راهپیمایی برگزار می شود. در این راهپیمایی کاروان شادی هیأت‌های مذهبی و مردم از حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) به مقصد مسجد مقدس جمکران می روند. البته باید مراقب بود که افراد ناآگاه چهره غدیر را مخدوش نکنند و به جای تقریب ، اختلاف ایجاد نکنند. اهل سنّت اصل غدیر را قبول دارند و می توانند در جشن ها شرکت کنند.

وی تصریح کرد: کارها نباید به صورت پراکنده باشد بلکه باید با اتحاد برنامه ریزی خوبی صورت گیرد، احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد آن هم زمانی که وهابی ها می خواهند این مسائل را کمرنگ کنند.باید در برابر تلاش وهابیت برای کمرنگ‌کردن مقدسات شیعیان، برنامه‌های هماهنگ و منسجمی در مورد غدیر داشته باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اضافه کرد: در حاشیه شهر مشهد مقدس که وهابیت برنامه‌هایی داشته‌اند باید با انجام کارهای فرهنگی این توطئه را خنثی کرد و از سرمایه‌های عظیم شیعه بخوبی بهره‌برداری نمود.غدیر سرمایه بزرگی است که از آن باید به خوبی بهره برداری کنیم و به یقین مورد رضای الهی و خشنودی بقیة الله است.

منبع: راسخون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *