فرازی از وصیت نامه شهید مهرام

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / فرازی از وصیت نامه شهید مهرام

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مهرام از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید مهدی مهرام در سال 1345 در ارومیه به دنیا آمد. مهدی دو سال از تحصیلات ابتدایی خود را در تبریز و بقیه را در ارومیه گذراند و راهنمایی را در مدرسه برزگر و دبیرستان را در مدرسه دکتر چمران فعلی می گذراند.
تقریبا در همین دوره راهنمایی بود که زمزمه انقلاب شنیده شد، مدتی در پایگاه مالک اشتر دوره نظامی دید و عاقبت به آرزویش رسید و به عنوان امدادگر هلال احمر راهی جنوب شد. سرانجام عملیات خیبر شروع شد و او در جزایر مجنون راه صدساله را در یک شب پیمود و به دیدار معشوقش نائل شد.

فرازی از وصیت نامه شهید مهرام

آنانکه ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا از مال و جانشان گذشتند و جهاد کردند آنها نزد خداوند مقام بلندی دارند و از رستگاران و سعادت مندان دوعالمند. بار الهی از درگاهت دست خالی برنگردانمان پروردگارا لیاقت شهادت در راهت را نصیبم گردان.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *