فلاح و رستگاری در گرو عقل ورزی است/ گزارش تصویری

خانه / استان ها / فلاح و رستگاری در گرو عقل ورزی است/ گزارش تصویری

مراسم جشن ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام درحسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام شهر مال خلیفه  لردگان برگزار شد .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم حجت الاسلام امین خالدی با تبریک ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک ولادت امامت و امام حسن عسکری محضر مبارک حضرت ولیعصر(عج) ،مقام معظم رهبری و همه شیعیان جهان، گفت:خداوند برای رسیدن به سعادت وخوشبختی در دنیا و آخرت دو دلیل و حجت برای انسان قرار داد که انسان با راهنمای این دو دلیل در دو سرا خوش بخت خواهد شد .

وی ادامه داد: حجت و دلیل پنهان ” عقل” است، آیات وروایات بسیاری داریم که منزلت ومقام عقل را به ما معرفی میکند.

حجت الاسلام خالدی افزود:عقل محبوبترین مخلوق خداونداست که خداوند بین دوستان خود تکامل می بخشد ، دینداری و برخورداری از دین سالم مرهون عقل و تربیت عقل است

وی اظهار داشت:فلاح و رستگاری در گرو عقل ورزی است، اما حجت آشکار ونهان که انسان را به مسیر خوشبختی هدایت می کند انبیاء و ائمه معصومین علیهم السلام هستند.

حجت الاسلام خالدی گفت: یکی از این اسوه ها وحجت های خدا بر بندگان وجود مقدس امام حسن عسکری علیه السلام است ،امام عزیزی که لحظه لحظه زندگی این بزرگوار سرمشق و الگوی زندگی بشریت است.

وی ادامه داد: با استفاده از فرمایشات امام حسن عسکری علیه السلام مردم می توانند راه بندگی خدا را پیدا کنند و سعادت دنیا و آخرت را کسب نمایند.

حجت الاسلام خالدی به حدیثی از امام یازدهم اشاره کرد و افزود: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند “خشم کلید هر بدی میباشد” ،انسان در زندگی خانوادگی فردی واجتماعی خود به وضوح مشاهده که سرچشمه تمام گناهان غضب و شهوت است .

وی ادامه داد:خشم وغضبی که امام حسن عسکری علیه السلام این اسوه جبهه حق به ما متذکر می شوند عامل و کلید تمام بدبختی ها وگناهان است.

حجت الاسلام خالدی بابیان روایتی،پرهیز ازگناه درخلوت – صدقه دادن درهنگام تنگدستی- صبوری در وقت مصیبت – بردباری درحال خشم و راستگویی به هنگام ترس را از صفات پنچگانه مومن است.

وی ادامه داد: ما باید با الگو گیری از این امام همام ،در هنگام خشم بردباری نشان دهیم زیرا با بردباری موجب خشنود خداند سبحان و ائمه معصومین علیهم السلام می شود و شیطان هم از بردباری انسان خشمگین و ناراحت می گردد.

اقامه نماز جماعت و مولودیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور امام جمعه بخش  مردم  ولایت مدار بخش فلارد برگزارشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *