لزوم تبلیغ و ترویج مهدویت در جامعه به ویژه نسل جوان

خانه / علما وسخنرانان / لزوم تبلیغ و ترویج مهدویت در جامعه به ویژه نسل جوان

آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار کردند: لازم است در این زمان برای نجات مردم از تحیر و سرگردانی، با انجام فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و … امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را به آنان بشناسانیم و آنان را به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نزدیکتر کنیم.

 آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی تشکل‌های مهدوی، ضمن تشکر از اعضای این ستاد، اظهار کرد: ستاد تشکل‌های مهدوی از زمان تأسیس تاکنون برکات زیادی برای جامعه داشته، آثار مفیدی را در زمینه مهدویت تولید کرده و خدمات مؤثری را نیز در این زمینه ارائه داده است.

وی ادامه داد: ائمه اطهار (علیهم السلام) همواره بر این نکته تأکید کرده‌اند که «امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) مردم را از حیرت و سرگردانی نجات می‌دهد»؛ پس لازم است در این زمان برای نجات مردم از تحیر و سرگردانی، با انجام فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و … امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را به آنان بشناسانیم و آنان را به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نزدیکتر کنیم.
untitled-6
این مرجع عالیقدر با اشاره به آیه ۱۵ و ۱۶ سوره تکویر، عنوان کرد: بر اساس روایتی از امام باقر(علیه السلام) مراد از ستاره پنهان در آیات «فَلاَ اُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ* الْجَوَارِ الْکُنَّسِ» وجود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است که مردم از پنهان بودن وی حیران هستند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی همچنین با بیان برخی از ویژگی‌های امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در زمان ظهور اضافه کرد: امام حسن مجتبی(علیه السلام) فرموده است «نهمین فرزند برادر من حسین(علیه السلام) پس از غیبتی طولانی در حالی ظهور می‌کند که ظاهرش ظاهر جوانی است که به ۴۰ سال نرسیده است.»
وی ادامه داد: جوان ماندن فردی پس از هزاران سال عمر، از نشانه های قدرت الهی است، خداوند هر چه که بخواهد را می‌تواند انجام دهد.
این مرجع تقلید جوان ماندن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) پس از عمری طولانی را امری آسان و ممکن برای خداوند دانست و گفت: همان خدائی که قدرت این را داشت که حضرت یونس را در صورتی که بخشیده نمی‌شد، تا روز قیامت در شکم نهنگ زنده نگه دارد، اکنون نیز می‌تواند فردی را هزاران سال زنده و جوان نگه دارد.
آیت‌الله علوی گرگانی افزود: در بعضی از زیارتنامه های مربوط به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) عنوان شده است که وجود ایشان مظهر قدرت الهی است؛ در حقیقت خداوند می خواهد قدرت خویش را در وجود حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) نمایان سازد.
وی در بخش پایانی سخنانش از مسؤولان و دغدغه‌مندان عرصه مهدویت خواست تا در راستای تشریح مسائل مربوط به مهدویت برای مردم به ویژه جوانان اقدام کرده و این مسائل را برای آنان جا بیندازند.
منبع:جمکران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *