مادرانه‌های شهید محمدرضا تورجی زاده در راه است

مادرانه‌های شهید محمدرضا تورجی زاده در راه است

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / دفاع مقدس / کتابخانه دفاع مقدس / مادرانه‌های شهید محمدرضا تورجی زاده در راه است

کتاب «مادرانه‌های شهید تورجی‌زاده» عنوان کتابی است که به شرح زندگی مادر شهید تورجی‌زاده «فرمانده گردان یازهرا سلام الله علیها» می‌پردازد. این اثر به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار خواهد شد.

مادرانه‌های شهید محمدرضا تورجی زاده در راه است

هیات «مادرانه‌های شهید تورجی‌زاده» عنوان کتابی است که به شرح زندگی مادر شهید تورجی‌زاده «فرمانده گردان یازهرا سلام الله علیها» می‌پردازد این اثر به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار خواهد شد.

این کتاب بر اساس خاطرات و ناگفته‌های مادر شهید محمدرضا تورجی‌زاده؛ فرمانده گردان یازهرا سلام الله علیها نوشته شده، از زمانی که متولد شد تا زمانی که به شهادت رسید.

در برهه زمانی مذکور در زندگی مادر، اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی می‌افتد. از گذراندن دوران کودکی تا اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب و وقتی جنگ مهمان ناخوانده همه خانه‌ها می‌شود. در بین این اتفاقات بزرگ شدن محمدرضا لحظه به لحظه به چشم می‌آید.

در قسمتی از این کتاب این گونه آمده است:

 ـ حس تنهایی و تنهاشدن داشتم. علیرضا برگشت. صدایش زدم و گفتم: «مادر، علیرضا، داداشت کوجاست؟»

مادرانه‌های شهید محمدرضا تورجی زاده در راه است
مادرانه‌های شهید محمدرضا تورجی زاده در راه است

ـ نگران نباش مامان، بیمارستان تهرانه. عصری بلیط می‌گیرم تا با بابا برین و یه سری بزنین و برگردین.

ـ عصر دیره، برای خودم بلیط بگیر تا برم.

نشست روبه‌رویم. به چشمانم زل زد. نگاهم کرد، نگاهم کرد و آن‌قدر نگاه کرد و سکوت کرد و بغض کرد که گفتم: «علیرضا، ممد شهید شده؟»

چشمانش را که به نشانۀ تأیید بست، همۀ دنیا دور سرم چرخید. مثل طبل توخالی شدم که هر صدایی در آن چند مرتبه تکرار می‌شود. کمرم تیر کشید؛ گویی دو تا سطل آب یخ رویم ریختند. می‌لرزیدم. نه کم؛ زیاد. دست خودم هم نبود. چقدر نداشتن ممد قرار بود سخت باشد؛ اما گریه نکردم. انگار خانه آرزوهایم ویران شده بود. چشمانم یاری‌ام کردند و برای عزیزترینم نباریدند. چند تا پتو رویم انداختند؛ اما این لرزش لعنتی رهایم نمی‌کرد. در پنجمین روز اردیبهشت سال ۱۳۶۶، عمر دنیایی ممد من تمام شد.

روایت زندگی شهید محمدرضا تورجی زاده فرمانده گردان یازهرا سلام الله عیها از زبان مادر، به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند این کتاب را بعد از انتشار از سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی و یا از سایت manvaketab.ir خریداری کنند.

منبع: فارس

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *