مبارزه با استکبار جهانی در پیام امام خامنه ای

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / انقلاب اسلامی / مبارزه با استکبار جهانی در پیام امام خامنه ای

مبارزه با استکبار جهانی در پیام امام خامنه ای حفظه الله تعالی

    آنچه در ادامه تقدیم می شود گزیده پیام امام خامنه‌ای در سال 1369 به مناسبت یوم الله 13 آبان ، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی می باشد که حاوی نکات مهم و ارزنده ای می باشد.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

«وَ إِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ وَ يَمْكُرُونَ وَ يَمْكُرُ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»

     در میان‌ ایام‌الله ‌انقلاب‌ که‌ یادگارهای‌ دوران‌ مبارزه‌ی‌ بیست‌ و چندساله‌ی ملت‌ شجاع‌ و پیروز ما و هرکدام‌ حامل‌ خاطره‌یی‌ و پرتوی‌ از امام‌ راحل‌ عظیم‌ ماست‌، سیزدهم‌ آبان‌دارای‌ ابعادی‌ متنوعتر و پیامهایی‌ عمیقتر و بنیانیتر است‌. صف‌آرایی‌ دوجبهه‌ی‌ مبارزه‌یی‌ خونین‌، جبهه‌ی‌ ظالم‌ و جبهه‌ی‌ مظلوم‌: جبهه‌ی‌ استکبار وسلطه‌ و پیشاپیش‌ آن‌ امریکا و جبهه‌ی‌ حق‌ و عدل‌ و مشعل دار و امام‌ آن‌ خمینی‌ کبیر، در این‌ یوم‌الله‌ به وضوح‌ دیده‌ می‌شود و در هر سه‌ مناسبت‌ این‌ روزآشکار و روشن‌ خودنمایی‌ می‌کند و نسلهای‌ امروز و فردا را به‌ تأمل‌ و تدبر وا می‌دارد.

     در شب‌ چنین‌ روزی، دستهای‌ آلوده‌ و خشن‌ جبهه‌ی‌ استکبار، امام‌جبهه‌ی‌ حق‌ و عدل‌ را دزدانه‌ از خانه‌ی‌ محقرش‌ که‌ در آن‌، همه‌ی‌ کاخ‌نشینان‌ مغرور را به‌ مبارزه‌ دعوت‌ می‌کرد و سپیده‌ی‌ طلعت‌ حق‌ را به‌ چشم‌ مستضعفان ‌شب‌نشین‌ می‌کشید، ربودند و خشم‌ بی‌ثمر خود را از باطل‌ شدن‌ ترفندکاپیتولاسیون‌، نابخردانه‌ فرو نشاندند…

     پس‌از سال ها باز در چنین‌ روزی‌ در بحبوحه‌ی‌ طلوع‌ خورشید حق‌ و عدل‌، که‌ با مشعل‌گردانی‌ و تدبیر الهی‌ آن‌ رهبر نستوه‌، از روزن‌ دل های‌ یکایک‌ مردم‌ این‌مرز و بوم‌ سرکشیده‌ بود دست‌ شوم‌ استکبار، خشمگین‌ و سرگردان‌، بی‌تدبیر و هدف‌، جمعی‌ از نونهالان‌ دانش‌آموز را هدف‌ گرفت‌ و مشتی‌ برگ های‌ نورس‌ بهاری‌ را بر زمین‌ ریخت‌، تا خون‌ آن‌ جگرگوشه های معصوم‌، باز هم‌ زودتر دامن‌ دیوان ‌آدمی‌خوار را بگیرد و موج‌ خشم‌ آگاهانه‌ی‌ مردم‌، خس‌ و خاشاک‌ راه‌ پیروزی‌ را بروبد.

     و باز در چنین‌ روزی‌ در هنگامه‌ی‌ پرشور پیروزی‌، آن‌گاه‌ که‌ کشتی ‌انقلاب‌، با حکمت‌ و توکل‌ نوح‌ کشتیبان‌، بر روی‌ امواج‌ متلاطم‌ حوادث‌ باصلابت‌ و قدرت‌ پیش‌ رفته‌ و به‌ ساحل‌ نجات‌ رسیده‌ بود دست‌ نیرومند انقلاب‌ گریبان‌ استکبار را گرفت‌ و آن‌ را از مسند موهوم‌ شکست‌ناپذیری‌ که‌ از تبلیغات‌ دروغین‌ خود و اوهام‌ توده‌های‌ غافل‌ جهان‌ ساخته‌ بود به‌ زیر کشید و با تحقیر دولت‌ مستکبر امریکا، دل‌ ملت های‌ تحقیر شده‌ی‌ جهان‌ را شاد کرد.

     از آن‌ روز انقلاب‌ اسلامی‌ ما که‌ ضدیت‌ با ظلم‌ و استبداد رژیم‌دست‌نشانده‌ را به‌ پیروزی‌ رسانده‌ بود آخرین‌ امید طمعکاران‌ فرصت‌جوی‌ جهانی‌ را هم‌ زایل‌ کرد و ابعاد گسترده‌ی‌ مبارزه‌ی‌ جهانی‌ خود را که‌ در آن‌، نه‌ فقط رژیم‌ وابسته‌ی‌ حاکم‌ بر ایران‌ بلکه‌ ریشه‌ و ام‌الفساد همه‌ی‌ گرفتاری ها یعنی‌ نظام‌ سلطه‌ی‌ جهانی‌ و در رأس‌ آن‌ امریکا، آماج‌ این‌ مبارزه‌ است‌، آشکار ساخت‌.

مبارزه با استکبار جهانی در پیام امام خامنه ای حفظه الله تعالی

     در این‌ حوادث‌ سه‌گانه‌ از تبعید حضرت‌ امام‌ در سال‌ ۱۳۴۳ که‌به‌ دنبال‌ اعتراض‌ ایشان‌ به‌ مصونیت‌ مستشاران‌ امریکایی‌ انجام‌ شد تا کشتار دانش‌آموزان‌ در سال‌ ۱۳۵۷ و تا تسخیر لانه‌ی‌ جاسوسی‌ در سال‌ ۱۳۵۸ صف‌آرایی ‌میان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از یک‌سو و امریکا و رژیم‌ دست‌نشانده‌اش‌ در ایران‌ ازسوی‌ دیگر بود و این‌ مبارزه‌ که‌ در میانه‌ی‌ این‌ سه‌ حادثه‌ و پیش‌ از آن‌ و پس‌ از آن‌ ادامه‌ داشته‌، ترسیم‌کننده‌ی‌ طبیعت‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ و هدف ها و مسیر آن‌ و نیز نمایشگر چهره‌ و هویت‌ استکبار جهانی‌ و مظهر آن‌ امریکا و روش ها و نیز میزان‌ اقتدار و آسیب‌پذیری‌ آن‌ است‌ و مهمتر از همه‌، خط روشنی‌ از روند مبارزه‌ی‌ حق‌ و باطل‌ را ترسیم‌ می‌کند و چگونگی‌ رشد و سمت‌ حرکت‌ آن‌ را معلوم‌ می‌دارد. مطالعه‌ در این‌ روند امیدبخش‌ نشان‌ می‌دهد که‌ هرگاه‌ جبهه‌ی‌حق‌ استقامت‌ و فداکاری‌ کند، جبهه‌ی‌ باطل‌ هرکه‌ و هرچه‌ و با هر حجم‌ ، دربرابر آن‌ تاب‌ نخواهد آورد و مجبور به‌ عقب‌نشینی‌ خواهد شد.

     تسخیر لانه‌ی‌ توطئه‌ و جاسوسی‌ که‌ با الهام‌ از فرمان‌ حضرت‌ امام‌ خطاب‌ به‌ دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ درباره‌ی‌ گسترش‌ اعتراضات‌ انجام‌ گرفت‌ اگرچه‌ عکس‌العملی‌ در قبال‌ تهاجم‌ جبهه‌ی‌ استکبار علیه‌ انقلاب‌ بشمار می‌رفت‌ لیکن‌ درعین‌حال‌ جهادی‌ ابتدایی‌ بود علیه‌ استکبار و علامتی‌ از فرا رسیدن‌ نوبت‌ سر برکشیدن‌ جبهه‌ی‌ حق‌ و به‌ هم‌ خوردن‌ موازنه‌های‌ استعماری‌ و در هم‌ شکستن‌ صولت‌ آمریکا و بطلان‌ تلقینات‌ ده ها ساله‌‌ آنان‌ برای‌ مرعوب‌ کردن‌ ملت ها.

     همان‌امپراتوری‌ قهاری‌ که‌ یک‌ روز داعیه‌ی‌ سروری‌ و مصونیت‌ قضایی‌ مستشاران‌ و اتباعش‌ در ایران‌ را داشت‌ و نزدیک‌ به‌ سی‌ سال‌ بود که‌ در صحنه‌ی‌ تصمیم‌گیری‌ سیاسی‌ و نظامی‌ و اقتصادی‌ ایران‌ قدرت‌ بی‌رقیب‌ و مسلط به‌ حساب ‌می‌آمد و همواره‌ منافع‌ نامشروع‌ خود را بر مصالح‌ ملت‌ ایران‌ طلبکارانه ‌ترجیح‌ داده‌ بود، اکنون‌ با بیداری‌ و عزم‌ راسخ‌ ملت‌ ایران‌ که‌ از ایمان‌پرشور آنان‌ ناشی‌ می‌شد، در برابر حرکت‌ گروهی‌ از جوانان‌ مؤمن‌ این‌ ملت ‌انقلابی‌، احساس‌ ضعف‌ و شکست‌ کرد و دچار انفعال‌ شد. نه‌ فقط ملت‌ ایران‌ بلکه ‌همه‌ی‌ ملت های‌ مسلمان‌ که‌ بر اثر تلقین‌ مستمر قدرت های‌ ضد اسلامی‌ در نیم‌قرن‌ اخیر به کلی‌ امید به‌ خود و نیروهای‌ خود و حتی‌ نیروی‌ اسلام‌ را از دست‌ داده‌ بودند، در هریک‌ از حوادث‌ انقلاب‌ و در هر سخن‌ و اشاره‌ای‌ از سوی‌ امام ‌انقلاب‌ و در هر حرکتی‌ از سوی‌ مردم‌، پیامی‌ متضمن‌ امید و نشاط و اعتماد می‌گرفتند و به‌ نیروی‌ خود معتقد و از ضعف‌ ذاتی‌ استکبار آگاه‌ می‌شدند. اگر دنیا شاهد آن‌ است‌ که‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در ایران‌ و تا امروز، ملت های ‌مسلمان‌ در همه‌ جای‌ جهان‌، حرکاتی‌ از سر اعتماد به‌ خود، در جهت‌ بازگشت‌ به ‌هویت‌ و فرهنگ‌ اسلامی‌ خود انجام‌ می‌دهند، درست‌ به‌ این‌ دلیل‌ است‌ که‌مبارزه‌ی‌ فداکارانه‌ی‌ ملت‌ ایران‌ این‌ ترفند استعماری‌ و استکباری‌ را که‌ملل‌ شرق‌ و ملل‌ مسلمان‌ قادر به‌ عقب‌ نشاندن‌ قدرت های‌ اروپا و امریکا نیستند، ابطال‌ کرده‌ و جایگاه‌ قدرت‌ واقعی‌ را نشان‌ داده‌ است‌ قدرت‌ واقعی‌، مردم‌ با ایمانند و در برابر چنین‌ مردمی‌، هیچ‌ قدرت‌ مادی‌ هرچند بزرگ‌ و مجهز قادر به‌ اعمال‌ اراده‌ی‌ خود نخواهد بود.

     این‌ بزرگ ترین‌ درس‌ روز سیزدهم‌ آبان ماه ‌است‌. روزی‌ که‌ هم‌ شاهد غربت‌ و مظلومیت‌ امام‌ جبهه‌ی‌ حق‌ بود، هم‌ شاهد مقاومت‌ خونین‌ و فداکارانه‌ی‌ امت‌ آن‌ امام‌ و تا حد قربانی‌ دادن‌ نوجوانان ‌دانش‌آموز و هم‌ شاهد ذلت‌ دشمنان‌ آن‌ امام‌ به‌ دست‌ مریدان‌ و شاگردان‌ پرشور و انقلابیش… لذا درس‌ این‌ روز، درسی‌ بس‌ عبرت‌آموز و استثنایی‌ است‌.

     افسوس‌ که‌ غالب‌ سیاستمداران‌ کشورهای‌ اسلامی‌، قدرناشناسی‌ نسبت‌ به‌نیروهای‌ عظیم‌ ملت های‌ خود را با خودباختگی‌ در برابر قدرتهای‌ بیگانه‌ توأم‌ ساخته‌ و به‌ جای‌ بهره‌گیری‌ از فرصت‌ بزرگی‌ که‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برای‌آنان‌ فراهم‌ ساخته‌ بود و تجدید نظر در روابط ناسالم‌ و حقارت‌آمیز با امریکا و اروپا، ناشیانه‌ در برابر این‌ انقلاب‌ نجات بخش‌ و پربرکت‌ که‌ ملت هایشان‌ شیفته‌ی‌ آن‌ بودند موضع‌ خصمانه‌ گرفتند و در نتیجه‌ بیش ‌از پیش‌ در منجلاب ‌ضدیت‌ با ملت های‌ خود و اسارت‌ در دام‌ تحمیل‌ و زورگویی‌ قدرت های‌ شیطانی‌گرفتار شدند. آنان‌ برخلاف‌ گفته‌ی‌ قرآن‌ که‌ می‌فرماید: «ان‌ العزه‌ لله ‌جمیعا» ، عزت‌ را نزد امریکا طلب‌ کردند. سزای‌ این‌ کج‌فهمی‌ و بدکرداری‌ جزاین‌ نیست‌ که‌ ذلیلانه‌ نگران‌ سرنوشت‌ خود و حکومت هایشان‌ که‌ به‌ هیچ‌نقطه‌ی‌ اطمینان ‌بخشی‌ متکی‌ نیست‌، بمانند و به‌ تجربه‌ و عیان‌ حس‌ کنند که‌ در هنگام‌ خطر، آمریکا و دیگر سردمداران‌ قدرت‌ استکباری‌ قادر به‌ نجات‌ آنان ‌نیستند و دروغ‌ بودن‌ این‌ پندار را که‌ امریکا بر هرچه‌ اراده‌ کند قادر است‌ باهمه‌ی‌ وجود دریابند.

مبارزه با استکبار جهانی در پیام امام خامنه ای حفظه الله تعالی

     خدا را شکر می‌گوییم‌ که‌ ملت‌ ایران‌ با گوش‌ حق‌نیوش‌ و چشم‌ حق‌بین‌، درس های‌ بزرگ‌ زندگی‌ را از انقلاب‌ بزرگ‌ و رهبر حکیم‌ خود آموخت‌ و روز به ‌روز با تحقق‌ وعده‌های‌ الهی‌ ایمانش‌ به‌ حقانیت‌ این‌ راه‌ عمیق تر شد. ملت‌ ما پیروزی‌ بر رژیم‌ وابسته‌ی ‌شاهی‌ را، پیروزی‌ بر ترفندها و توطئه ‌های‌ امریکایی‌ را، پیروزی‌ بر جبهه‌ی ‌نظامی‌ پیش کرده‌ی‌ شرق‌ و غرب‌ را، پیروزی‌ بر محاصره‌ی‌ اقتصادی‌ را، پیروزی‌بر جبهه‌ی‌ سیاسی‌ و تبلیغاتی‌ جهانی‌ را و پیروزی‌ بر بسیاری‌ از مشکلاتی‌ راکه‌ به‌ دست‌ همان‌ دشمنان‌ برایش‌ فراهم‌ شده‌ بود، یکی‌ پس‌ از دیگری‌ باهمه‌ی‌ وجود حس‌ کرد و طعم‌ شیرین‌ آن‌ را چشید. همه‌ی‌ این‌ پیروزی ها به‌ برکت‌ تمسک‌ به‌ اسلام‌ و حفظ استقلال‌ و استغنا از بیگانگان‌ و توکل‌ به‌ خدا و تلاش ‌یکپارچه‌ی‌ ملت‌ پشت‌ سر رهبر یگانه‌ و بی‌بدیلش‌ به‌ دست‌ آمد.

این‌ آن‌ نعمت‌ بزرگی‌ است‌ که‌ ملت‌ هوشمند و مجرب‌ ما باید قدر بداند و شکرگزارد و برای‌ خود حفظ کند.

     ملت‌ ایران‌ باید بداند ـ و می‌داند ـ که‌ حل‌ همه‌ی‌مشکلات‌ بزرگ‌ و کوچکش‌ که‌ غالباً معلول‌ دوران‌ طاغوتی‌ سلطه‌ی‌ بیگانگان‌ برکشور یا محصول‌ جنگی‌ است‌ که‌ همان‌ بیگانگان کینه‌ورز و استیلا طلب‌ بر ما تحمیل‌ کردند، تنها و تنها از همین‌ راه‌ میسر خواهد بود. یعنی‌ از راه‌ تمسک‌ به‌ اسلام‌، تلاش‌ و مجاهدت‌ یکپارچه‌ و متحد، استغنا از بیگانگان‌ و دشمنان‌، دفاع‌ از مظلومین‌ و مبارزه‌ با سلطه‌جویی‌ و سلطه‌جویان‌ و تسلیم‌ نشدن‌ دربرابر ترفندها و توقعات‌ و تحمیل های‌ استکبار و در رأس‌ آن‌ آمریکا.

     در جمهوری‌ اسلامی‌ اگر کسانی‌ تصور کنند که‌ با امتیاز دادن‌ به‌ آمریکا و دیگران‌ خواهند توانست‌ به‌ مقاصد و اهداف‌ نظام‌ اسلامی‌ برسند، سخت‌ در اشتباهند. این‌ تصورباطل‌، ناسپاسی‌ نسبت‌ به‌ پیروزی های‌ بزرگی‌ است‌ که‌ ملت‌ مسلمان‌ ما درسایه‌ی‌ توکل‌ و استقامت‌ و مجاهدت‌ به‌ دست‌ آورده‌ است، و ناسپاسی‌ و کفران‌ نعمت‌، بلیّه‌ ای‌ است‌ که‌ از آن‌ باید ترسید و به‌ خدا پناه‌ برد.

     اردوگاه‌ استکبار سرمایه‌داری‌، از سر برآوردن‌ نیروی‌ اسلامی‌، متوحش‌ و بشدت‌ نگران‌است‌ و آن‌ را زنگ‌ خطری‌ برای‌ بهره‌برداری‌ نامشروع‌ خود از مظاهر حیاتی ‌همه‌ی‌ عالم‌ بلکه‌ برای‌ ادامه‌ی‌ حیات‌ خود می‌داند اگر کسانی‌ تصور کنند که‌امریکا که‌ خود مرکز اصلی‌ این‌ اردوگاه‌ پرفتنه‌ و فساد است‌ ممکن‌ است‌ با نظام‌ اسلامی‌ که‌ مظهر حیات‌ مقتدرانه‌ی‌ اسلام‌ است‌، سر آشتی‌ و مساعدت ‌داشته‌ باشد، بسی‌ ساده‌لوحانه‌ اندیشیده‌اند.

     امروز قدرت‌ و عظمت‌ جمهوری ‌اسلامی‌ که‌ محصول‌ خون‌ شهیدان‌ و فداکاری‌ ملت‌ و زحمات‌ توصیف‌ناپذیر مسؤولان‌ صالح‌ و دلسوز و کارآمد است‌، حتی‌ سردمداران‌ استکبار را نیز وادار می‌کند که‌ نقاب‌ دوستی‌ به‌ چهره‌ بزنند و منافقانه‌ ادعای‌ دوستی‌ کنند؛ بدون‌ این‌که‌ حتی‌ قدمی‌ در راه‌ دوستی‌یی‌ که‌ ادعا می‌کنند بردارند. کیست‌ که‌ امروز در پشت‌پرده‌ی‌ جنایات‌ شرم‌آور صهیونیست ها در فلسطین‌ که‌ خونخواری‌ توأم‌ با وقاحت‌ را به‌ حد اعلی‌ رسانده‌اند، دست‌ آمریکا را نبیند و سردمداران‌ آمریکا را در کشتار بی‌رحمانه‌ی‌ فلسطینی ها مقصر نشناسد؟ و کیست‌ که‌ مقاصد استیلا طلبانه‌ی‌ رژیم‌ آمریکا را در خلیج‌ فارس‌ از لابلای‌ گفتار و کردار آنان‌ درک‌ نکند؟ البته‌ هرحرکت‌ سلطه‌گرانه‌یی‌ از سوی‌ بیگانگان‌ در خلیج‌ فارس‌ با عکس‌العمل‌ شدیدملت های‌ مسلمان‌ غیور این‌ منطقه‌ مواجه‌ خواهد گردید و دست‌ هر متجاوزی‌ قطع‌خواهد شد.

مبارزه با استکبار جهانی در پیام امام خامنه ای حفظه الله تعالی

     ملت‌ ما باید قدرت‌ و عظمتی‌ را که‌ در سایه‌ی‌ اسلام‌ و وحدت‌ و مجاهدت‌ به‌ دست‌ آورده‌، حفظ کند و بر آن‌ بیفزاید. کمترین‌ گرایش‌ تسلیم‌آمیز به‌ دشمن‌ غدار، این‌ سرمایه‌ را که‌ با بیشترین‌ فداکاری ها به‌ دست‌ آمده‌ بر باد خواهد داد و دشمن‌ مستکبر را جری تر از پیش‌ خواهد کرد.

     به‌ فرزندان‌ و برادران‌ عزیز و انقلابیم‌، جوانان‌، دانش‌آموزان‌ و دانشجویان‌ که‌ این‌ روز بزرگ‌ به‌ نام‌ آنان‌ است‌ عرض‌ می‌کنم‌ که‌ شأن‌ و وضع‌ شما چه‌ در حال‌ و چه‌ بیشتر در آینده ‌، به‌ گونه‌یی‌ است‌ که‌ بار اصلی‌ انقلاب‌ بر دوش‌ شماست‌ و اسلام‌ عزیز و اولیای‌ شهیدان‌ و امام‌ بزرگوار و صالحان‌ ملت‌ به‌ شما نظر وامید و از شما انتظار دارند بکوشید و برای‌ رسیدن‌ به‌ کمالات‌ و اهداف‌ انقلاب ‌اسلامی‌ عظیم‌، فرصتها را مغتنم‌ شمارید و معرفت‌ و فهم‌ دینی‌ را در ذهن‌ و دل‌خود وسعت‌ و عمق‌ بخشید. با تهذیب‌ نفس‌ و تقویت‌ روح‌ مسؤولیت‌، صحنه‌های‌انقلاب‌ را خصوصاً آنچه‌ به‌ پاسداری‌ از ارزشها و فرهنگ‌ و روحیه‌ی‌ انقلابی‌است‌ پر کنید و پیوند خود را با جامعه‌ و اقشار مختلف‌ و بخصوص‌ روحانیت‌ معظم ‌تقویت‌ کنید و از حیله‌های‌ شیطانی‌ و دسایس‌ و ترفندهای‌ ابلیسی‌ که‌ گاه‌ حتی‌در لحن‌ و قالب‌ دلسوزی‌ است‌ برحذر باشید. در مسیر مبارزه‌ی‌ افتخارآمیز ملت‌ایران‌، جوانان‌ همیشه‌ باید، پیشاهنگ‌ و پیشرو باشند، خود را آماده‌ی‌ پیشاهنگی‌در خط صحیح‌ و بی‌انحراف‌ نگهدارید و هوشمندانه‌ خط صحیح‌ و مستقیم‌ را ازکج راهه‌های‌ انحرافی‌ باز شناسید و صبغه‌ی‌ الهی‌ را ترویج‌ و شعایر اسلامی‌ راتعظیم‌ کنید.

     به‌ کلیه‌ی‌ قشرهای‌ مردم‌ عزیز مخصوصاً کسانی‌ که‌ از آگاهی‌ بیشتری‌ نسبت‌ به‌ حقایق‌ موجود جهان‌ و ایران‌ برخوردارند توصیه‌ می‌کنم‌ که‌بیش‌ از همه‌ چیز یک‌ عنصر اساسی‌ را همیشه‌ در مد نظر داشته‌ باشند و آن‌ وحدت‌کلمه‌ و حفظ یکپارچگی‌ عموم‌ ملت‌ است‌. این‌ را اصلی‌ بدانید که‌ باید بر همه‌ی‌گفتارها و کردارها و فعالیت های‌ فردی‌ و اجتماعی‌ ملت‌ ما حاکم‌ و ناظر باشد. کشور بزرگ‌ و پراستعداد و پرنشاط ما هنوز راه های‌ زیادی‌ هست‌ که‌ باید بپیماید. راه هایی‌ که‌ به‌ سعادت‌ کامل‌ ملتمان‌ منتهی‌ می‌شود و در زندگی‌ مردم‌ جهان‌ نیز تأثیراتی‌ عمیق‌ می‌گذارد. راه هایی‌ که‌ به‌ امنیت‌ و رفاه‌ و معنویت‌ نه‌ فقط در سطح‌ کشور خودمان‌ بلکه‌ در سطح‌ منطقه‌ی‌ اسلامی‌ و حتی‌ در سطح‌ جهان‌ نایل‌می‌گردد، راه هایی‌ که‌ از آغاز دوران‌ استعمار یعنی‌ از بیش‌ از دویست‌ سال‌ پیش‌ تاکنون‌، قدرت های‌ سلطه‌گر عالم هرگز اجازه‌ی‌ پیمودن‌ آن‌ را به‌ هیچیک‌ ازکشورهای‌ زیرسلطه‌ نداده‌اند و کشور عزیز ما هم‌ مانند دیگر کشورهای‌ اسلامی ‌همواره‌ از آن‌ محروم‌ بوده‌ است‌، امروز آن‌ کشوری‌ که‌ حق‌ دارد به‌ جرأت‌داوطلب‌ پیمودن‌ این‌ راه ها شود و مطمئن‌ باشد که‌ دخالت‌ و تحمیل‌ قدرت های ‌شیطانی، قادر نیست‌ او را از اقدام‌ به‌ حرکت‌ و استمرار آن‌ باز دارد کشور ما و ملت‌ ماست‌.

     ملت‌ ما بحمدالله‌ در تمام‌ دوران‌ پس‌ از انقلاب‌ و در تمام‌ حوادث‌ مهم‌ وحدت‌ کلمه‌ی‌ خود را پشت‌ سر امام‌ عظیم ‌الشأن‌ راحل‌ با استحکام‌ حفظ کرد و تعارض های‌ گروهی‌ و جناحی‌ را به‌ چیزی‌ نگرفت‌ و امروز هم ‌بحمدالله‌ به‌ همین‌گونه‌ است‌ لیکن‌ صاحبان‌ بیان‌ و قلم‌ و تریبون‌ باید توجه‌کنند که‌ تعارض ها و مناقشات‌ گروهی‌، نخستین‌ ضررش‌ آن‌ است‌ که‌ آنان‌ را از توجه‌ به‌ مسایل‌ مهم‌ جهان‌ و منطقه‌ غافل‌ ساخته‌ و قهراً وظایف‌ آنان‌ در قبال‌ ملت‌ را از یادشان‌ خواهد برد. و ضرر بزرگتر آن‌که‌ راه‌ این‌گونه‌ افراد را از ملت‌ جدا خواهد ساخت‌.

     در پایان‌ یادشهدای‌ عزیز دانش‌آموز و دانشجو را گرامی‌ داشته‌ برای‌ آنان‌ رحمت‌ و فضل‌ الهی‌را مسألت‌ می‌کنم‌ و توفیقات‌ همه‌ی‌ اقشار ملت‌ عزیز را از خداوند متعال‌ مسألت‌می‌نمایم‌.

والسلام‌ علیکم‌ و رحمة‌الله‌ . علی الحسینی الخامنه ئی

دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *