مجالس عزای سید الشهداء در عراق عرصه بسیج مردمی علیه تکفیری‌هاست

خانه / مطالب و رویدادها / مجالس عزای سید الشهداء در عراق عرصه بسیج مردمی علیه تکفیری‌هاست

ذاکران اهل بیت علیهم السلام در عراق مجالس امسال عزاداری سید الشهدا را که تا اربعین حسینی برپاست به عرصه بسیج حمایت‌های مردمی برای مبارزه با تکفیری‌های داعش مبدل کردند

از آغاز ماه محرم تا اربعین حسینی مجالس عزای سید و سالار شهیدا برای مردان و زنان شیعه در عراق برپاست و ذاکران و مداحان اهل بیت از طریق منبرها قیام عاشورای حسینی را با اشعار معرفتی گرامی می‌دارند.

اما ذاکران اهل بیت در عراق تصمیم گرفتند امسال مجالس عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به عرصه بسیج حمایت‌های مردمی از مبارزات علیه گروه های تروریستی در عراق مبدل کنند.

حسن کربلایی شاعر و ذاکر اهل بیت در کربلا گفت: تروریسم این بار از طریق سرکوب شیعیان در عراق، فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی را هدف گرفته است و همچون جنایاتی که در سوریه مرتکب شد درصدد نابود کردن مقدسات شیعیان عراق است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه هزاران تن به فتوای مراجع دینی برای جهاد کفایی علیه تکفیری‌ها پاسخ داده و به صحنه جنگ و رودررویی با تروریست‌ها رفتند ما ذاکران اهل بیت هم با سرودن قصاید حسینی تکلیف خود می دانیم که مردم را در این مسیر راهنمایی کنیم.

کربلایی افزود: گریه و زاری برای امام حسین (ع) به تنهایی کفایت نمی‌کند، گرامیداشت قیام امام حسین صرفا برای برانگیختن حزن و اندوه در دل‌های مردم نیست، عاشورا و جانفشانی‌های امام حسین و یارانش درس‌های بزرگ و عبرت‌انگیزی دارد و باید در ذکر حوادث کربلا آن را با شرایط کنونی مقایسه کرده و مردم را به مقابله با یورش تروریست‌ها دعوت کرد.

ام حسن یکی از ذاکران زن اهل بیت هم در این باره گفت: ما و همکارانمان امسال در مدیحه سرایی‌های خود بر ضرورت حفاظت از مقدسات و پایبندی به اصول اهل بیت و اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) تاکید می کنیم.

وی افزود: ما در مجالس عزاداری با ذکر مصائب از کتب صحیحه معتبره و حفظ شئون اهل بیت علیهم السلام نوحه‌خوانی می‌کنیم و از زنان می‌خواهیم که اظهار ارادت و ولایت خود را در صورت‌های جالب و تحسین‌آمیز انجام دهند نه اینکه این مجالس را  فرصتی برای گپ و گفت‌های بیهوده یا احیانا به رخ کشیدن ظواهر و لباس های گران‌قیمتی که بر تن می‌کنند، تصور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *