محبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی از ولایت فقیه

محبت امام زمان و پیروی از ولایت فقیه

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / محبت امام زمان و پیروی از ولایت فقیه

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف منتظران این دوران تبعیت از ولایت فقیه است، گفت: محبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در تبعیت از ولایت مطلقه فقیه تجلی پیدا می‌کند.

محبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی از ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی هیات: حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی در ویژه‌برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور اعضای کانون‌های مهدویت و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در رواق امام خمینی رحمه الله علیه حرم رضوی برگزار شد، گفت: وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان منجی بشریت پاسخ به فطرت پاک همه انسان‌های روی زمین است.
وی ابراز کرد: بشر از ابتدای حضور در پهنه زمین خاکی از عمق جان به دنبال عدل، امنیت و کمال مطلق بوده است که رسیدن به این خواسته‌ها در سایه تشکیل حکومت عدل جهانی به رهبری امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف صورت خواهد گرفت.
این کارشناس دینی با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اظهار کرد: نیاز به منجی یک نیاز فطری است و اعتقاد به یک منجی که بشر را از دست ظلم جائران نجات می‌دهد در همه ادیان اعم از ادیان الهی و غیرالهی وجود دارد.
وی ابراز کرد: بشر فطرتا دوست دارد در امنیت و آسایش زندگی کند و امنیت مانند چشمه‌ای است که همه جهان تشنه نوشیدن از آب این چشمه هستند. بشر آرزو دارد روزی از راه برسد که هیچ ظالمی قدرت ظلم کردن نداشته باشد و همه در امنیت و آسایش زندگی کنند.

محبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی از ولایت فقیه
محبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی از ولایت فقیه

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسیدن به حکومت عدل الهی تنها در سایه مدیریت امام معصوم و حجت خدا بر روی زمین امکان دارد، بیان کرد: اگر ولی خدا سکان کشتی امت را بر عهده داشته باشد می‌تواند انسان‌ها را به ساحل سعادت و نجات برساند.
وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء «…أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، اظهار کرد: خداوند وعده داده است که بندگان صالح وارث زمین خواهند شد و از آنجا که خداوند خلف وعده نمی‌کند، این امر قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.
صدیقی افزود: خداوند در آیه ۵۵ سوره مبارکه نور چهار وعده به مؤمنین داده است که اولین وعده آن «لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ…» است. یعنی خداوند به مؤمنین وعده داده است که آن‌ها را خلیفه و جانشین خود روی زمین قرار دهد.
وی ادامه داد: وعده دوم خداوند در این آیه شریفه به مؤمنان این است که «…وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی‏ لَهُمْ». یعنی خداوند همان دینی را که مورد پسند مسلمان است (دین اسلام) روی زمین حاکم کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: «…وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً» وعده دیگر خداوند به مؤمنان است. یعنی خداوند به سبب حاکمیت حکومت عدل در جهان، خوف و ترس مؤمنان را به امنیت و آسایش تبدیل خواهد کرد.
وی بیان کرد: «…یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً» وعده دیگر خداوند است. یعنی در حکومت عدل الهی که به واسطه امامت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف در جهان حاکم می‌شود مردم دیگر پول‌پرست، مقام‌پرست، شهرت‌پرست و … نیستند بلکه همه به عبودیت خداوند یکتا روی می‌آورند.
امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر ضرورت زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در عصر غیبت ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف منتظران این دوران تبعیت از ولایت فقیه است. امروز عشق و محبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در تبعیت از ولی فقیه زمان ظهور و بروز پیدا می‌کنند.
در ادامه این برنامه، سید امیر احمدنیا به مولودی‌خوانی پرداخت و شرکت‌کنندگان با سر دادن شعار «لبیک یا مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریف» و «لبیک یا خامنه‌ای» با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقش تجدید عهد و پیمان کردند.

منبع: قدس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *