مداحان وشاعران آیینی از ظرفیت ها مهم در مقابله با تهدیدات دشمنان هستند

خانه / استان ها / مداحان وشاعران آیینی از ظرفیت ها مهم در مقابله با تهدیدات دشمنان هستند

توسلی20

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان گفت:مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام وشاعران آیینی  از ظرفیت ها مهم در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛در گفتگوباحمیدرضاتوسلی رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی چهارمحال وبختیاری اقدامات انجام شده در حوزه مداحی  تشریح گردید

* نقش مداحان و شاعران آیینی در جامعه در راستای مقابله با توطئه های دشمن چگونه ارزیابی می کنید؟

توسلی گفت: از قشر های بسیار تأثیر گذار جامعه، مداحان و شاعران آیینی هستند که نقش مهمی در روشنگری  و بصیرت افزایی جامعه دارند.

نماینده بیناد دعبل در استان ادامه داد: دشمنان با استفاده از  همه ابزار ها تلاش می کنند، با تهاجم های فرهنگی و جنگ نرم به اسلام ناب و ارزش ها دینی جامعه ضربه بزنند، دراین راستامداحان و شاعران آیینی  از مهمترین سربازان مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن محسوب می شوند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان اظهار داشت: مداحان و شاعران آیینی کشور با بیان معارف دین و روشنگری در خصوص ترفند های دشمن می تواند نقش تأثیر گذاری در بصیرت افزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: مداحان و شاعران آیینی مخاطب های فراوانی دارند و جوانانی که دل در گرو قرآن ، عترت و اسلام ناب  دارند و تشنگان معارف اسلام ناب ،مخاطبان این قشر ارزنده  جامعه هستند.

حمیدرضاتوسلی اضافه کرد: مداح و شاعر آیینی با بیان زبیای  روایات، احادیت و مسائل روز، با استفاده از زبان شعر به راحتی می توانند  حقایق  دین و انقلاب را بیان و ترفند های دشمنان علیه اسلام وانقلاب را خنثی کنند.

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: مداحان  شعرا ولایتمدار و بصیر ،در مداحی، روضه خوانی و بیان اشعار ، باید و نباید ها را به اطلاع آحاد مردم می رسانند.

*آشنایی مداحان و شعرا با مسائل روز یکی از موارد مهم برای مقابله با توطئه های دشمن است. چه اقداماتی در این حوزه انجام شده است؟

توسلی افزود: یکی از موارد مهمی که کانون مداحان وشاعران آیینی در حوزه مداحی و شعر دنبال می کند به روز رسانی مداحان و شعرا می باشد.

وی ، صدور کارت عضوت ،برگزاری کارگاه آموزشی ، دعوت و بهره مندی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه برای ایراد سخن در جمع برادران و خواهران مداح وشاعر ، تعامل با بسیج مداحان و هماهنگی حضور این عزیزان در کلاس های آموزشی ویدئو کنفرانس بصورت هفتگی ، تشکیل جلسات خانه مداحان و مجمع الذاکرین ، آزمون های کتبی ، مصاحبه شفاهی و اردوهای زیارتی بصیرتی را از جمله اقدامات کانون مداحان وشاعران آیینی استان در راستای به روز رسانی این قشر اثر گذار عنوان کرد.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ، اعزام مداحان به تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری در سالهای دوره دوم  و اولین سال دوره سوم  کانون مداحان (برای اولین مرتبه امسال تعدادی ازخواهران مداح در این حضور داشتند)-  هماهنگی و دیدار با خانواده مداحان به خصوص پیر غلامان، هماهنگی با صداوسیما برای ضبط برنامه های مناسبتی ، سحری خوانی ، مداحی ، مولودیه خوانی در برنامه های محرم و صفر ، ماه مبارک رمضان، دیدار با نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرکرد (تلاوت قرآن ، ارائه گزارش، اجرای شعرخوانی و مولودیه خوانی، بهره مندی از رهنمودها امام جمعه شهرکرد، اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء وضیافت افطار)همچنین اعزام جمعی از پیشکسوتان  مداحی به همایش پیر غلامان کشور  از دیگر اقدامات کانون مداحان وشاعران آیینی استان است.

*در استان چهارمحال و بختیاری چه تعداد مداح شناسایی شده است؟

توسلی گفت: هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری  بالای یک هزار مداح و شاعر آیینی به کانون مراجعه و پرونده تشکیل دادند که از این تعداد: ۲۵۰ نفر مداحان  “جوان و نوجوان” –  ۷۰ نفر “پیر غلامان و پیشکسوتان” مداح  –  ۵۵۰ نفر “خواهران” مداح و بقیه را مداحان “برادر “تشکیل می دهند.

*مداحان در استان چگونه شناسایی می شوند؟

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی چهارمحال وبختیاری افزود:از طریق رسانه ها ازجمله رسانه ملی، انجام مصاحبه ، تهیه وپخش تیزر تبلیغاتی از سیما و صدا، چاپ بنر و هماهنگی نصب در سطح استان  و همچنین چاپ پوستر و تراکت اطلاع رسانی کار شناسایی آغاز و پس از مراحله مقدماتی  برای نخستین  مرحله این استان جهت مداحان کارت عضویت صادر کرده است که این کارت های شناسایی مداحی چهارساله هستند و هر سال باید تمدید شود.

توسلی ادامه داد: کار سطح بندی مداحان در مرکز استان امسال همزمان با خجسته میلاد سبط اکبر با برگزاری آزمون شفاهی آغاز وتاکنون بیش از ۶۰ نفر مداح برادر سطح بندی شدند و تلاش ما این است با شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح(آزمون شفاهی مداحی) ، پس از ماه مبارک رمضان در تمام شهرستان ها برگزار تا مداحان از نظر میزان توانمندی سطح بندی شوند.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، یکی دیگر  از برنامه های مهم سال جاری در حوزه مداحان را برگزاری دوره آموزشی سه روزه به صورت شبانه روزی در مرکز استان دانست وگفت: از مداحان برای حضور در این دوره دعوت می شود.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور استاد برجسته ، رییس کانون مداحان وشاعران آیینی کشور برگزار می شود. مقدمات این دوره آموزشی انجام شده است و این دوره به صورت کارگاهی برگزار می شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *