مداحی حاج محمد کریمی به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام

خانه / پیشنهاد ویژه / مداحی حاج محمد کریمی به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام

از فضایل ویژه حضرت امام علی (علیه السلام)، سبقت ایشان در کار‌های خیر است

اولین مرد مسلمان و یار پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)

از فضایل ویژه حضرت امام علی (علیه السلام)، سبقت ایشان در کار‌های خیر است که آن بزرگوار، نخستین فرد ایمان آورنده به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) می‌باشد.
پس از نخستین وحی الهی و بعثت حضرت محمد بن عبدالله(صلی الله علیه و آله وسلم) در غار حرا، وقتی که آن حضرت (صلی الله علیه و آله وسلم) از غار حرا رهسپار شهر و خانه خود شد، شرح حال را فرمود: و علی (علیه السلام) به آن حضرت ایمان آورد و مجری طرح‌ها و یار همراه و دلسوز پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) در دعوت و مأموریت الهی ایشان بود.
پس از سه سال دعوت مخفیانه ایشان به اسلام نیز سرانجام پیک وحی فرا رسید و فرمان دعوت همگانی داده شد و باز در مجلس ضیافتی که پیغمبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) برای آشنا کردن و دعوت خویشاوندان نزدیک خود به دین اسلام ترتیب داد، از حاضران سؤال فرمود که: «چه کسی از شما مرا در این راه کمک می‌کند تا برادر و وصی و نماینده من در میان شما باشد؟»، فقط علی (علیه السلام) تنها کسی بود که از جای خود بلند شد و پاسخ داد: «ای پیامبر خدا! من تو را در این راه یاری می‌کنم.»، پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) بعد از سه بار تکرار سؤال و شنیدن همان جواب، فرمود: «ای خویشاوندان و بستگان من! بدانید که علی (علیه السلام) برادر و وصی و خلیفه پس از من در میان شماست.»

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *