تقدیر و تشکر از مدیر هیات رزمندگان اسلام حاج علی اکبر مداحی به مناسبت برگزاری مراسم دعا در کشور و خارج از کشور و پخش آن از رسانه ی ملی

خانه / اختصاصی هیأت / تقدیر و تشکر از مدیر هیات رزمندگان اسلام حاج علی اکبر مداحی به مناسبت برگزاری مراسم دعا در کشور و خارج از کشور و پخش آن از رسانه ی ملی

سردار مداحی با بیان این که ذاکر آل الله باید بهترین فرد برای همسر و بهترین مربی برای فرزندانش باشد. گفت: ظاهر شایسته، آراستگی به کلام و گفتار زیبا، اخلاق نیکو، رعایت حدود الله، تواضع و فروتنی، پرهیز از مواجهه تند با دیگران، پیگیری کارهای به روز در شعر و مدح و نوحه در عین پرهیز از مدگرایی از مهمترین مولفه های موفقیت در مسیر پرافتخار مدح و ثنای اهل بیت علیهم است.

 

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام تبیین کرد. مهمترین مولفه های موفقیت در مسیر پرافتخار مدح و ثنای اهل بیت(ع).

سردار علی اکبری مداحی در محفل ذاکرین عاشورایی هیئت رزمندگان و اختتامیه دوره توانمندسازی ستایشگران اهل بیت علیهم السلام، ضمن گرامیداشت اعیاد ماه شعبان بر اهمیت صیانت از توفیق مدح اهل بیت علیهم السلام و سربازی صاحب الزمان(عج) تأکید و از تمام اساتید، مداحین و شرکت کنندگان در این دوره تقدیر و تشکر نمود. مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام به جایگاه مدح، منقبت، وعظ و خطابه اشاره نمود. و اذعان داشت: شما ذاکران آل الله باید جایگاه ذاکری، مدح و منقبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و جایگاه منبر، موعظه و خطابه را خوب بشناسید. و خوب بدان واقف و متوجه آن باشید.

وی افزود: مطمئنا اگر از معنویت و ارزش این جایگاه که جایگاه علما و پیرغلامان آراسته به تقوا و تجلی اخلاق اسلامی است. غافل شویم و با عمل و گفتار و رفتارمان کوچکترین خدشه ای به این جایگاه وارد سازیم. قطعا در محضر ذات اقدس الهی نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

سردار مداحی الزامات توجه به جایگاه مدح و ثنای اهل بیت علیهم السلام را مورد توجه قرار داد. و حسن ظاهر را از برجسته ترین ویژگی مداح ائمه اطهار علیهم السلام دانست. و یادآور شد: برای موفقیت در مسیر پرافتخار مدح و ثنای اهل بیت علیهم باید در کنار ظاهر شایسته، به کلام و گفتار زیبا توجه روز افزونی داشته، از سخنان سخی، زشت و ناسزاگویی پرهیز نماییم.

وی با تأکید بر این که آراسته شدن به اخلاق اسلامی انسان را در مسیر رعایت آداب حدود الله قرار می دهد. تصریح کرد: اخلاق نیکو و برخورد شایسته با مردم و خانواده از مهمترین مولفه هایی است که باید مورد توجه و اهتمام ذاکران و نوکران آل الله قرار گیرد.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان این که ذاکر آل الله باید بهترین فرد برای همسر و بهترین مربی برای فرزندانش باشد. خاطرنشان کرد: جایگاه منبر و مدح جایگاه موعظه، پند و نصیحت مومنانه است. وی بر اهمیت تواضع و فروتنی و پرهیز از مواجهه تند و خشن با مردم تصریح نمود. و یادآور شد: انسان متواضع و فروتن همواره با بدخلقی و بدرفتاری دیگران مدارا می‌کند. چرا که هر اندازه بندگی انسان که در تواضع نمود پیدا می کند ضعیف باشد. مدارایش کمتر خواهد بود. و در مسیر الی الله باز خواهد ماند.

سردار مداحی بر لزوم پرهیز از مدگرایی و تجدد گرایی در عین پیگیری کارهای نوبه نو و به روز در شعر و مدح و نوحه تصریح و آن را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست. و ابراز داشت: در عین توجه به شیوه ها و روش های نو، باید در حوزه مدح و ثنای اهل بیت علیهم السلام از مدگرایی های ظاهر اندیشانه پرهیز نماییم.

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *