مراسم اولین شب قدر در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد

خانه / استان ها / مراسم اولین شب قدر در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد

همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام مراسم احیا و شب زنده داری با حضور خیل کثیر مردم مومن به همت هیأت محبان المهدی رزمندگان اسلام شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهربرگزارشد.

قدر30

همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام مراسم احیا و شب زنده داری با حضور خیل کثیر مردم مومن به همت هیأت محبان المهدی رزمندگان اسلام شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهربرگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ دراین مراسم با شکوه استاد حوزه علمیه قم به فضایل شب قدر اشاره کرد و گفت: مقدرات یکساله انسان در شب قدر تعیین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری افزود: شب قدر از شب‌های بسیار ارزشمند درطول سال اسلامی می باشد که خداوند در قرآن مجید از این به بزرگی و عظمت یاد کرده است.

ناطق ادامه داد: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نیست ، این شب عظمت ، شب نزول قرآن کریم ، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام دارد.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به حدیثی ازحضرت امام جعفر صادق علیه السلام گفت:شماره ماه های سال دوازده ماه می باشد که سرآمد این ماه ها ، ماه مبارک رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه می باشد و ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد آخرین ذخیره الهی حضرت امام زمان علیه السلام می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

در ادامه این مراسم باشکوه، برنامه توسل به قرآن با اجرای حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری انجام شد و حضار با چشمانی گریان وقلبی سوزان در ماتم جانسوز ایام شهادت امیر ولایت حضرت علی علیه السلام برای عزت وعظمت اسلام و مسلمین، سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت اباصالح المهدی علیه السلام، طول عمر و سلامتی رهبر فرزانه انقلاب و نابودی دشمنان اسلام دست به دعا برداشتند.

تلاوت قرآن مجید، قرائت دعای توسل ،جوشن کبیر، نوحه خوانی و اقامه نماز قضا از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

مراسم احیای 21و23 ماه مبارک رمضان نیز ازساعت 22:30 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی که از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز شده تا آخرین شب این ماه مبارک هرشب از ساعت 22 الی 23 درمهدیه مصلای امام خمینی (ره) با سخنرانی و قرائت ادعیه توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری برگزار خواهدشد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *