مراسم دسته روی بیست و هشتم صفر در بام ایران+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم دسته روی بیست و هشتم صفر در بام ایران+ تصویر

سوگواری مردم چهارمحال و بختیاری درغم و اندوه رحلت پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در شب و روز بیست و هشتم صفر مردم مومن و عاشق اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام سراسر استان در مراسم وعظ ،خطابه، سخنرانی،مداحی،سینه زنی،رنجیر زنی که به همت هیئات مذهبی،رزمندگان اسلام و بسیجیان برگزارشد شرکت  و به عزاداری پرداختند.

خیل مردم استان خصوصا جوانان با حضور در مساجد،حسینیه ها و امامزادگان در ماتم جانسوز پیامبر رحمت صلوات الله علیه وآله وسلم  و سبط اکبر  حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام به سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.

در مراسم عزاداری بیست و هشتم صفر سخنرانان به بیان فضایل آخرین پیامبر گرامی اسلام و دومین امام شیعیان پرداختند و مداحان نیز با ذکر مصیبت و نوحه خوانی قلوب مومین را روانه مدینه منور کردند.

مردم عزادار شهرکرد نیز از ساعت 9صبح از مساجد و میدان بسیج با حضور در هیئات مذهبی و ثارالله در دسته روی شرکت و با سینه زنی و زنجیر زنی در حرم مطهر امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها  اجتماع کردند.

مراسم دسته روی آحاد مردم ،بسیجیان و رزمندگان اسلام از مسجد جامع شهرکرد را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد مهدی توسلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *