مراسم شهادت امام عسکری علیه السلام در فلارد لردگان برگزارشد + تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / مراسم شهادت امام عسکری علیه السلام در فلارد لردگان برگزارشد + تصویر

همزمان با سالروز شهادت پازدهمین امام شیعیان مراسم سوگواری با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت پازدهمین امام شیعیان مراسم سوگواری با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه فلارد با حضور در مصلی نماز جمعه و اجتماع مردم ولایتمدار این خطه که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراسم سوگواری شرکت داشتند، با تسلیت شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ، آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ارواحنافداه را تبریک گفت.

حجت الاسلام محمود خیری امام جمعه فلارد با اشاره به آیه شریفه “یا ایهاالذین آمنوا اطیعوالله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم” به نقش امامت و ولایت در شکل گیری جامعه اسلامی اشاره و به ایراد سخن پرداخت.

وی ادامه داد: حمد و سپاس مخصوص خدائیست که آفریننده عالمیان است،مهربانی که دانه را شکافت و رزق و روزی بنی آدم را بر خود واجب کرد. حمد و سپاس ویژه یروردگاریست که انسان را کرامت عطا کرد و پیامبران را برای راهنمایی انسان فرستاد،خداوند را شاکریم که ما را به دین مبین اسلام مشرف نمود و ما را متنعم  به نعمت ولایت فرمود. خدای را شکر می کنیم که نعمت زندگی در مکتب امام حسین علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام را به ما عطا فرمود.

امام جمعه فلارد ما مفتخریم که تحت ولایت امام عصر ارواحنافداه نفس می کشیم و زندگی می کنیم، همان امام همامی که حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند” اگر او را درک می کردم خادم درگاهش می شدم”.

کارشناس مسایل مذهبی و سیاسی افزود: درود و سلام خدا بر شهیدان راه حق، درود و سلام خدا بر ایثارگران و جانبازان، درود و سلام خدا بر آزادگان درود و سلام خدا بر مجاهدان فی سبیل الله که با حرکت در مسیر ولایت و امامت ایران اسلامی را عزتمند نمودند.

امام جمعه فلارد ادامه داد :امروز همزمان با آغاز ولایت و امامت امام عصر روحی و ارواح العالمین له الفداء پیمان خود را با امام زمان ارواحنافداه تجدید می کنیم و عرضه می داریم ای فرزند رسول خدا صلی الله علیه وآله،  ای ذریه زهرا سلام الله علیها ما در بیعت شما و تحت امر شما و یاری کننده شما هستیم؛ اگر در کربلا نبودیم اگر زمانه بین ما و جد شما فاصله شد اگر در روز عاشورا نبودیم تا به ندای هل من ناصر سیدالشهدا لبیک بگوییم امروز به شما لبیک می گوییم و اگر مصلحت خداوند بر این قرار گرفته است که بین ما و شما پرده غیبت حایل شود و از دیدن شما به ظاهر محروم باشیم با نائب شما پیمان می بندیم و تا ظهور موفور السرورت و برافراشته شدن پرچم یا لثارات الحسین علیه السلام منتظر خواهیم ماند.

حجت الاسلام محمود خیری افزود: عزیزان و سروران یقین بدانید ملتی که در راه خدا خون داده است شکست نخواهد خورد و انقلابی که شهید داده است ذلت نمی پذیرد، نظام مقدس جمهوری اسلامی با اراده خداوند و با رهبری امام راحل و و حدت و اتحاد مردم شکل گرفت و این نهال نوپا با خون شهیدانِ بسیار، آبیاری شد و پس از ۴۲ سال با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های فراوان اعم از تجاوز بیگانگان و خیانت نفوذی ها و تحریم های ظالمانه ، فتنه ها و اغتشاشات و انواع و اقسام بحران های نظامی، اقتصادی و سیاسی بحمدالله امروز به درختی تنومند و شجره مبارکه ای شده است که از دسترس دشمنان خارج و راه خود را به سوی قله های پیشرفت و تعالی با پیروی از ولایت فقیه باز کرده است و مرزهای افتخار را یکی پس از دیگری در می نوردد.

امام جمعه فلارد ادامه داد:برادران و خواهران ولایتمدار! مسائل و مشکلاتی که امرور وجود دارد و گریبانگیر اقتصاد و معیشت شما شده است، بخشی از آن مربوط به تحریم های ظالمانه دشمنان و بخش قابل توجهی از آن مربوط به سوء مدیریت هاست.

حجت الاسلام خیری دربخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت پر افتخار ما وقتی تصمیم گرفت بر روی پای خود بایستد و دست اجانب را از این سرزمین زرخیزش کوتاه کند استعدادهای خود را دید و شناخت و آماده شد تا عزم خود را جزم کند و کشوری مستقل و آزاد برپا کند و در این راه، همت و اراده ، علم و دانش ، امکانات و توانایی ها ،حتی صبر و استقامت خود و در بالاترین درجه، جان خود را خالصانه و با اتکاء به خداوند لایزال به میدان آورد، این چنین مردمی که همه جوره از ولایت فقیه و نظام مقدس خود حمایت کردند شایسته دولتی هستند که قدر آنان را بداند و بر آنها تکیه کند چرا که این ملت همیشه و همه جا ثابت کرده است که قابل اتکاء و پشتیبان مطمئمنی است.

وی به لزوم بهره مند شدن از توان داخلی اشاره کرد و افزود: دولتمردان باید از تولید داخلی حمایت همه جانبه داشته باشند و چشم به دست نجس و پنجه خون آلود آمریکا و غربی ها نداشته باشند و با توانمند کردن مردم و کمک به تولید داخلی و وقت گذاشتن برای برطرف کردن احتیاجات مردم در داخل کشور، وقت خود را با تروریست های ادکلن زده دور میزهای سازش تلف نکنند، چرا که این میزها ، همان میزهایی هستند که همه گزینه های نظامی و ترور و تهدید و تحریم، همیشه بر روی آن قرار دارد و مردم ما را با آنها تهدید می کنند؟

امام جمعه فلارد گفت: ما مخالف تعامل با دنیا نیستیم اما سازش و تسلیم حاشا، ما موافق جنگیدن با دنیا نیستیم اما ذلت و زبونی کلّا ،در مملکت ایران و در این مرز پرگهر، همه چیز اعم از نیروی انسانی و ظرفیت های طبیعی برای رشد و تعالی وجود دارد فقط کافی است دولت محترم به مردم تکیه کند و موانع تولید را از سر راه این همه جوان آماده به کار قرار دهد.

وی به لزوم شکل گیری دولت انقلابی جوان شاره کرد و افزود: آحاد مردم نباید از تکلیفی که متوجه آنهاست غفلت کنند؛در آستانه انتخابات جدید برای ریاست جمهوری با انتخاب درست ، پرچم این انقلاب که زمینه ساز حکومت جهانی آخرین ذخیره الهی است را بدست منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه بسپاریم.

امام جمعه فلارد در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز سنگر ولایت خالی از یار و یاور نیست. این ملت همانطور که سردار دلها شهید قاسم سلیمانی فرمود”ملت امام حسین است” ، دوران سازش و تسلیم گذشت ، دوران به شهادت رساندن امام حسین علیه السلام  گذشت ما منتظریم و آماده ایم که زیر پرچم ” یا لثارات الحسین” در رکاب امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف رزم کنیم.

به گفته مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد لردگان تلاوت کلام نورانی وحی،سخنرانی،ذکر مصیبت ،مداحی وسینه زنی از برنامه های مراسم شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) بودکه در مصلای این شهر برگزارشد.

نبی الله بابااحمدی افزود: نظیر چنین مراسمی در شام غریبان شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ، در مسجد خنگ بخش فلارد لردگان همراه اقامه نماز مغرب وعشاء با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار گردید.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس : حاج نبی الله بابااحمدی

مراسم سوگواری صبح روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در مصلای نماز جمعه فلارد

مراسم شام غریبان امام حسن عسکری علیه السلام در مسجد خنگ بخش فلارد لردگان همراه با اقامه نماز مغرب وعشاء

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *