مراسم شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در شهرکرد+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در شهرکرد+ تصویر

مراسم شام غربیان شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها با حضور سه ساله های حسینی در فضای باز امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

درشام غریبان حضرت رقیه سلام الله علیها بیان شد؛

دختر سه ساله در خرابه شام در کنار رأس پدر جان داد

مراسم شام غربیان شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها با حضور سه ساله های حسینی در فضای باز امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در دومین روز از مراسم ویژه شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها که کودکان به همراه مادرانشان حضور داشتند، حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی با تسلیت شهادت غریبانه طفل سه ساله حضرت امام حسین علیه السلام به بیان بخشی از زندگی حضرت رقیه سلام الله علیها پرداخت.

مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی خادمیاران رضوی شهرستان بن، افزود: حضرت رقیه سلام الله علیها در شعبان سال ۵۷ هجری قمری دیده به جهان گشود و در واقعه عاشورای حسینی ۳ سال داشت و پس از تحمل دردها و رنج‌های بسیار در نیمه شب پنجم صفر سال ۶۱ هجری قمری در کنار سر بریده پدرمظلومش، حضرت امام حسین علیه السلام در خرابه شام غریبانه به شهادت رسید.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: فریاد مظلومانه این دختر سه ساله در ویرانه شام  کنار کاخ یزید، به اهتزاز در آمد و مکر خاندان ابوسفیان بر عالم نمایان شد و ظالمان را به زانو درآورد.

حجت الاسلام کاظمی اظهار داشت: در کتاب اللهوف از سیدبن طاووس آمده است، شب عاشورا که حضرت سیدالشهداء علیه ‏السلام اشعاری در بی وفایی دنیا می‏خواند، حضرت زینب کبری علیهاالسلام سخنان ایشان را شنید و گریست، امام علیه‏ السلام او را به صبر دعوت کردند و فرمودند: “خواهرم، ام کلثوم و تو ای زینب، تو ای رقیه و فاطمه و رباب سخنم را در نظر دارید و به یاد داشته باشید هنگامی که من کشته شدم، برای من گریبان چاک نزنید و صورت نخراشید و سخنی ناروا نگویید و خویشتن دار باشید، بعد از واقعه عاشورا  دشمن تمام کسانی را که زنده مانده بودند، اسیر کرد، در میان اسرا، یک دختر کوچک هم به نام حضرت رقیه سلام الله علیها دیده می ‏شد که بعد از شهادت پدرش به همراه عمه ‏اش حضرت زینب کبری علیهاالسلام و دیگر اسرا به طرف شام می ‏رفت.

مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی خادمیاران رضوی شهرستان بن، ادامه داد: حضرت رقیه سلام الله علیها در خرابه های شام گویا خواب پدرش را دیده بود، صدای گریه این کودک بلند شد، تمام کسانی که در میان اسرا بودند، می ‏دانستند که این صدای حضرت رقیه سلام الله علیها دختر کوچک امام حسین علیه السلام است، این دختر از خواب بیدار شده بود و سراغ پدرش را می ‏گرفت، در این حال یزید، دستور داد سر امام حسین علیه‏ السلام را به حضرت رقیه سلام الله علیها نشان بدهند، وقتی حضرت رقیه علیهاالسلام سر بریده پدرش حضرت امام حسین علیه‏ السلام را دید همان جا، از دنیا رفت و مظلومانه شهید شد.

نماز جماعت مغرب و عشاء، مداحی و نوحه خوانی یکی از نوگلان حسینی از دیگر برنامه های دومین مراسم سه ساله های حسینی بود که به همت معاونت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان برگزارشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: ایمانی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *