مراسم شهدای 7تیر و سالگرد 48شهیدپایگاه شهداء شهرکرد +تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهدای 7تیر و سالگرد 48شهیدپایگاه شهداء شهرکرد +تصویر

سلیمی نمین در مراسم شهدای 7تیر و سالگرد 48شهیدپایگاه شهداء مسجدجامع شهرکرد گفت: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی مظلومانه قبل از شهادت توسط منافقین ترور شخصیتی شد.

بهشتی قبل از شهادت ترور شد

سلیمی نمین در مراسم شهدای 7تیر و سالگرد 48شهیدپایگاه شهداء مسجدجامع شهرکرد گفت: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی مظلومانه قبل از شهادت توسط منافقین ترور شخصیتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفتم تیر، آیین گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و۷۲تن ازشهدای مظلوم فاجعه سر چشمه و شهید این دیار رحمن استکی و دهمین یادواره 48 شهید پایگاه شهداء با رعایت اصول بهداشتی درمسجد جامع  شهرکرد برگزار شد.

دراین مراسم معنوی مدیردفترمطالعات وتدوین تاریخ ایران باگرامیداشت یاد وخاطره سید الشهدای انقلاب اسلامی و ۷۲ تن یار وفادارش به تحول ایجاد شده با پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روش موسس انقلاب اسلامی از آغاز مبارزات ایجاد تغییرات فرهنگی با هدف رشد و تعالی انسان‌ها بود.

عباس سلیمی نمین ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد تغییرات فرهنگی در جامعه، با ایمان به قدرت الهی و تلاش برای رساندن جامعه به آگاهی،با استفاده از سیره نبوی، علوی و فاطمی راه و روش خوب زندگی کردن را به انسان‌ها آموخت.

وی به دشمنی ها و طراحی های نقشه های استکبار جهانی ازآغاز دوران مبارزات و در چهار دهه ی گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان برای عدم حاکمیت اسلام ناب در جهان از همه ی ابزارها از جمله انجام ترور،سلب آسایش مردم با بمب گذاری ها،کودتا،تحمیل جنگ و برخورد نظامی استفاده کردند ولی ولایتمداری و بصیرت آحاد مردم، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشت و حضور آگاهانه خیل مردم مومن و انقلابی در میدان، مردم را برای ماندن در عرصه های انقلاب مصمم‌تر کرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: دشمنان وقتی دیدند با ایجاد وحشت و برخوردهای گوناگون نمی توانند بر مردم پیروز شوند، به‌ فکر حذف عناصر فکری، تأثیرگذار و مولد اندیشه در جمهوری اسلامی ایران افتادند و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت‌های معنوی و بزرگی مانند آیت الله علامه مرتضی مطهری،رجایی و باهنر … را به شهادت رساندند و در ششم تیرماه هم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای مد ظله العالی ترور کردند.

وی به نقشه های طراحی شده دشمنان خارجی و داخلی برای براندازی انقلاب اسلامی اشاره کردو گفت: غرب‌گرایان و وابستگان به شرق برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی،نقشه ی بمب گذاری و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی را طراحی کردند و می خواستنند در فاجعه هفتم تیر، شهید بهشتی و یارانش از جمله شهید رحمان استکی را از ملت بزرگ ایران اسلامی بگیرندتا روند پیشروی انقلاب اسلامی را کند کرده و اجازه ندهند انقلاب اسلامی در جهان صادر شود.

سلیمی نمین به ویژگی های شهید مظلوم دکتر بهشتی اشاره کرد و اظهار کرد:شهید آیت الله دکتر بهشتی با برخوردهای منطقی و اسلامی خود و حضور در مناظره‌ها در مساجد،دانشگاه ها و در جمع جوانان، تغییرات اساسی در جامعه ایجاد و بسیاری از جریان‌های مخالف را همراه انقلاب اسلامی کرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به اقدامات تحولی دکتر بهشتی در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: آیت الله بهشتی در حوزه علمیه و دانشگاه منشا تحول و آشنایی با علوم روز بود و در پیوند و اقناع  انقلاب اسلامی پیشتاز بود و به‌همین دلیل دشمنان با ترور شخصیتی برای حذف فیزیکی شهید مظلوم بهشتی برنامه ریزی کردند تا دیگر تولید فکر انقلابی در دانشگاه و حوزه انجام نشود.

سلیمی نمین به مظلومیت شهید بهشتی و تبلیغات گسترده دشمنان علیه ایشان اشاره کرد و گفت: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی،با شایعه سازی و شعارهای ساخته و پرداخته دست  استکبار جهانی و منافقین، قبل از شهادت مظلومانه ترور شخصیتی شد، پس از شهادت خیلی ها به عظمت این شهید والامقام پی بردند.

سخنران ویژه آیین گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از شهدای مظلوم فاجعه سرچشمه و شهید این دیار رحمن استکی و دهمین یادواره 48 شهید پایگاه شهداء مسجد جامع شهرکرد به لزوم شناخت سیره شهید دکتر بهشتی در عرصه‌های مختلف انقلاب اشاره کرد و  ادامه داد: وقتی دشمن نتوانست از تاثیرگذاری این شخصیت بزرگ کم کند، به‌ فکر شهادتش افتاد، اما شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش، موج آفرین شد و موجب ایجاد تحولات بسیار زیادی در جامعه گردید.

سلیمی نمین،به انتخابات و حضور پر شور مردم در خلق حماسه حضور حداکثری درانتخابات28خرداد1400 اشاره کرد و گفت: با باید مدیریت جامع و کامل در رفع مشکلات موجود جامعه تلاش مضاغف کرد و اجازه ندهیم استکبار جهانی و دشمنان سیلی خورده از اسلام ناب، با تولیدات و محتواهای تصویری علیه جمهوری اسلامی،جوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

درحاشیه این مراسم مرتضی سجادی، عضو هیأت رزمندگان اسلام استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و ۷۲ تن یار وفادارش گفت:دراین مراسم که با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد، نماینده ولی فقیه ولی فقیه دراستان وامام جمعه شهرکرد، جمعی مسئولان استانی و مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی استان، خانواده های معظم شهدا، رزمندگان اسلام،مردم ولایتمدارو بسیجیان حضور داشتند.

دبیر دهمین یادواره 48 شهید پایگاه شهداء مسجدجامع گفت: از سال 1391همزمان با سالگرد شهدای 7تیر و شهید رحمان استکی یادواره شهدای پایگاه این مسجد هم برگزار می شود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حسام رضایی فر

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *