مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)هیات رزمندگان شهرستان بویین میاندشت

خانه / استان ها / مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)هیات رزمندگان شهرستان بویین میاندشت

مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا صدیقه کبری (سلام الله علیها) در شهرستان بویین میاندشت به همت هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت به مدت سه شب دهه دوم باسخنرانی حجت اسلام والمسلمین سروری ومداحی مداحان اهل بیت در مصلای وحسینیه بزرگ امام خمینی(ره) برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی وتبلیغات هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت، مراسم سوگواری وعزاداری حضرت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در ایام دهه دوم فاطمیه به مدت سه شب با سخرانی حضرت حجت اسلام سروری ومداحی مداحان اهل بیت درمصلای نمازجمعه وحسینیه بزرگ حضرت امام خمینی(ره)برگزار گردید.

حجت السلام سروری در این سه شب مراسم روضه حضرت زهرا از فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها وزندگانی آن بانوی بزرگ اسلام سخن گفتند .

وی در فضائل حضرت وبرتری آن حضرت گفت: روایات فراوانی که در منابع معروف اهل سنت آمده تصریح شده است که فاطمه زهرا سلام الله علیها افضل زنان جهان بود، آن سخنی است که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آن را به تعبیرات مختلف بیان فرموده است:اِنَّ اَفْضَلَ نِساءِ اَهْلِ الْجَنَّةِ خَدیجَةُ بِنْتُ خُوَیْلِد، وَ فاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّد، وَ مَرْیَمُ بِنْتُ عِمْرانَ، وَ آسِیَةُ بِنْتُ مُزاحِم; وبرترین زنان بهشت خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمّد، و مریم دختر عمران، و آسیه دختر مزاحم همسر فرعون.

سروری افزودند:در حدیثی از زبان عایشه می‌خوانیم که می‌گوید:ما رَاَیْتُ اَحَداً اَشْبَهَ کَلاماً وَ حَدِیثاً مِنْ فاطِمَةَ بِرَسُولِ اللهِ(صلی الله علیه وآله) وَ کانَتْ اِذا دَخَلَتْ عَلَیْهِ رَحَّبَ بِها، وَ قامَ اِلَیْها، فَاَخَذَ بِیَدِها فَقَبَّلَها، وَ اَجْلَسَها فِی مَجْلِسِهِ;من هیچ کس را در سخن گفتن از فاطمه شبیه تر به رسول خدا(صلی الله علیه وآله) ندیدم، هنگامی که وارد بر پدر می‌شد به او خوش آمد می‌گفت، و در برابر دخترش فاطمه بر می‌خاست، دست او را می‌گرفت و می‌بوسید، و او را در جای خود می‌نشاند.

وی درمقام علمی حضرت فاطمه گفت:در مسند احمد از امّ سلمه (یا طبق روایتی ام سلمی) چنین آمده : وقتی فاطمه(علیهاالسلام) به همان بیماری که به وفاتش منتهی گشت، بیمار شد من از او پرستاری می‌کردم، روزی حالتش را از همه روز بهتر دیدم، علی(علیه السلام) به دنبال کاری رفته بود، فاطمه(علیها السلام) به من فرمود: آبی بیاور تا غسل کنم، آب آوردم و او غسل کرد، غسلی که بهتر از آن ندیده بودم.

سپس فرمود: لباس‌های تازه ای برای من بیاور، لباس‌ها را آوردم و به او دادم، و او پوشید. سپس فرمود: بسترم را در وسط اطاق بیفکن، من این کار را کردم، او دراز کشید و رو به قبله کرد، و دستش را زیر صورتش گذاشت، سپس فرمود: ای ام سلمه! [ام سلمی] من الان از دنیا می‌روم (و به ملکوت اعلا می‌شتابم) در حالی که پاک شده ام، کسی روی مرا نگشاید. این سخن گفت و چشم از جهان پوشید.

وی تصریح کرد:این حدیث به خوبی نشان می‌دهد که فاطمه از لحظه مرگش آگاه و با خبر بوده، و بی آن که نشانه‌های آن در او باشد، آماده رحلت از این جهان گشت، و از آن جا که هیچ کس لحظه مرگ را جز به تعلیم الهی نمی‌داند این نشان می‌دهد که از سوی خدا به او الهام می‌شد.آری، روح او با عالم غیب مربوط بود، و فرشتگان آسمان با او سخن می‌گفتند.

به علاوه مطابق روایات گذشته حتی او از مریم دختر عِمران و مادر حضرت عیسی برتر بود، و همین امر کافی است، زیرا قرآن با صراحت می‌گوید: مریم با فرشتگان خدا سخن می‌گفت، آیات متعددی در این زمینه در سوره مریم و آل عمران وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *