مراسم نمادین ورود کاروان امام حسین (علیه السلام) به کربلا در سمنان برگزار می‌شود

خانه / استان ها / مراسم نمادین ورود کاروان امام حسین (علیه السلام) به کربلا در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری مراسم نمادین ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا در سمنان خبر داد.

حسین خواجه بیدختی در نشست هماهنگی برگزاری برنامه «کاروان عشق» اظهار داشت: امسال همزمان با اولین روز از ماه محرم مراسم نمادین ورود کاروان امام حسین (ع) ویارانش به سرزمین کربلا در سمنان برگزار می‌شود و این مراسم برای دومین سال پیاپی است که در سمنان اجرا می‌شود.

وی با اذعان به اینکه «کاروان عشق» برای دومین سال است که در سمنان برگزار می‌شود تصریح کرد: مردم سمنان با عشق و علاقه خاص خود به ائمه اطهار به‌ویژه امام حسین (ع)، از این مراسم استقبال می‌کنند و همزمان با برگزاری این مراسم به استقبال کاروان می‌روند.

مدیرکل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: برنامه «کاروان عشق» در روز نخست ماه محرم و در ساعت 15 و 30 دقیقه در سمنان آغاز می‌شود.

خواجه بیدختی با اشاره به مسیر حرکت این کاروان گفت: کاروان نمادین امام حسین (ع)، از محل امامزاده علی بن جعفر (ع) آغاز و تا آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان ادامه دارد.

وی قرائت زیارت عاشورا را ازجمله برنامه‌های این کاروان عنوان کرد و گفت: برنامه «کاروان عشق» با مشارکت اداره کل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، سپاه ناحیه استان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *