معرفی کتاب خواندنی برای شناخت مولای متقیان امام علی علیه السلام(6)

معرفی کتاب خواندنی برای شناخت مولای متقیان امام علی علیه السلام(6)

خانه / قرآن و عترت / عترت / کتابخانه عترت / معرفی کتاب خواندنی برای شناخت مولای متقیان امام علی علیه السلام(6)

این کتاب، یکی از آثار ایشان است که به کالبد شکافی و جریان شناسی «خوارج» از گذشته تا به امروز می‌پردازد. ایشان با اجتهاد بی نظیری که در منابع دسته اول تاریخی و فرمایشات أمیرالمؤمنین علیه السلام میکنند، فضای فکری، فرهنگی، سیاسی دوران حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام را مورد مطالعه قرار داده و در خلال آنها به مهم ترین پرسش های تاریخی درباره خوارج پاسخ می‌دهد.

نام کتاب:”امام علی علیه السلام و خوارج”

نام نویسنده:علامه سید جعفر مرتضی عاملی

ترجمه: دکتر محمد سپهری

خلاصه ی کتاب:

علامه سید جعفر مرتضی عاملی بعنوان بزرگ مورّخ زمانه، دارای آثار تاریخی ای است که در عصر حاضر، افقی نو فراروی خواننده قرار می‌دهد که مبتنی بر مبانی کلامی و روائی شیعه می‌باشد.

این کتاب، یکی از آثار ایشان است که به کالبد شکافی و جریان شناسی «خوارج» از گذشته تا به امروز می‌پردازد. ایشان با اجتهاد بی نظیری که  در منابع دسته اول تاریخی و فرمایشات أمیرالمؤمنین علیه السلام میکنند، فضای فکری، فرهنگی، سیاسی دوران حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام را مورد مطالعه قرار داده و در خلال آنها به مهم ترین پرسش های تاریخی درباره خوارج پاسخ می‌دهد.

بررسی علل روانشناختی و جامعه شناختی ِشکل گیری و گسترش این طرز فکر، تحلیل دیدگاه ها و روش های امام علیه السلام برای تقابل با این جریان و در نهایت هم ارزیابی سیاستهای معاویه در این مورد، از دیگر مباحثی است که این کتاب را «جامعیت» بخشیده و آن را از امثالش متمایز می‌کند.

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *