معرفی کتاب | 360 داستان از فضائل مصائب و کرامات فاطمه زهرا

معرفی کتاب | 360 داستان از فضائل مصائب و کرامات فاطمه زهرا

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | 360 داستان از فضائل مصائب و کرامات فاطمه زهرا

یکی از فضائل حائز اهمیت که در این اثر آورده شده شیوه زندگی حضرت است که روش ارتباط ایشان با پیامبر و همسر خود، نحوی ازدواج و همچنین تربیت فرزندان را متذکر شده است تا شیوۀزندگی زهرایی را به پیروانش القاء نماید.

معرفی کتاب | 360 داستان از فضائل مصائب و کرامات فاطمه زهرا

هیات: یکی از شیوه های آشنایی با بزرگان و اولیای خدا، معرفی آنان به صورت داستان و قصه است که در این روش مخاطب به دور از خستگی الگوی عملی را برای خود اتخاذ می نماید که اثر حاضر با تاکید بر این روش به رشته تحریر درآمده است بدین جهت نویسنده در صدد بوده تا داستان های آموزنده از زندگانی کوتاه فاطمه زهرا را بازگو نماید تا مخاطب با مطالعۀاثر حاضر معرفت عملی و نظری او نسبت به دختر پیامبر اکرم بالا رود.

نگارنده در اثر حاضر به فضائل و کمالات انسیه حورا پرداخته است. ولادت حضرت زهرا و وجه تسمیه بانوی بزرگوار به «فاطمه، زهرا، محدثه و دیگر اسامی را مطرح کرده و در ادامه به خصائص حضرت زهرا پرداخته و به ویژگی هایی از قبیل؛ اصحاب کساء، ناقه بهشتی، تشبیه ایشان به ستاره زهره، قبولی توبه آدم، نزول میوه از بهشت، شفاعت فاطمه، روشنایی بهشت، فضائل فاطمه در قیامت، مصحف فاطمه و موارد دیگر اشاره نموده است.

یکی از فضائل حائز اهمیت که در این اثر آورده شده شیوه زندگی حضرت است که روش ارتباط ایشان با پیامبر و همسر خود، نحوی ازدواج و همچنین تربیت فرزندان را متذکر شده است تا شیوۀزندگی زهرایی را به پیروانش القاء نماید. اخلاق فاطمی و عبادت فاطمی از داستان هایی است که در بخش فضائل به آن پرداخته شده است.

معرفی کتاب | 360 داستان از فضائل مصائب و کرامات فاطمه زهرا
معرفی کتاب | 360 داستان از فضائل مصائب و کرامات فاطمه زهرا

فصل بعدی به مصائب حضرت زهرا سلام الله علیها اختصاص دارد. بخشی از این مصائب مربوط به سیدالشهدا علیه السلام است که از هنگام تولد تا زمان عاشورا و بعد از آن را بازگو کرده است. بخشی دیگر به مادر و پدر ایشان مرتبط است. مهمترین بخش این مصائب پس از رحلت حضرت رسالت است که جریان هجوم به منزل فاطمه و آتش زدن منزل ایشان، غصب فدک، گریه و انذار بانوی بزرگوار را در قالب داستان تبیین نموده که این بخش از مصائب را با بستری شدن بانوی بزرگوار و شهادت ایشان به پایان می رساند.

نگارنده فصل پایانی نوشتۀخود را به معجزات و کرامات حضرت زهرا سلام الله علیها اختصاص داده و به معجزاتی از قبیل؛ اقرار به رسالت پدر در شکم مادر، سخن گفتن در رحم مادر، زنده شدن عروس، طعام غیبی، مائده آسمانی، حرام بودن آتش بر فاطمه، درود حوریان بهشت بر فاطمه، شفای بیماران و موارد دیگر اشاره نموده است.

اثر حاضر «360 داستان از فضائل مصائب و کرامات فاطمه زهراء» به قلم آقای عباس عزیزی است که در سه بخش فضائل و مصائب و کرامات داستان های کاربردی از زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها را تدوین و تنظیم کرده که مطالعۀآن برای تمامی اقشار جامعه مفید است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *