معنای اسلام انقلابی در آموزه های مهدوی

خانه / انتظار و مهدویت / دوران پس از ظهور / معنای اسلام انقلابی در آموزه های مهدوی

اسلام انقلابی در آموزه های مهدوی به معنای عدم سازش و تسلیم و همراهی با ظالمان و ستمکاران وافسادگران و مبارزه قاطع با جریان جاهلیت و باطل و الحاد جهانی است.

به نقل از خبرگزاری شبستان؛ قیام و ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، تداوم بعثت نبوی و حکومت عدل علوی و نهضت مقدس حسینی است و دو هدف اساسی و مهم دارد:

1. نجات بشریت از چنگال ظلم و ستم و بی عدالتی و جنگ و نابودی ستمگران و اشرار و طاغوتی های عالم؛

2. رشد و تکامل فکری و اخلاقی بشر و رساندن آنها به قله تقرب و عبودیت.

رسیدن به این دو هدف به سادگی و آسانی میسر نمیشود و نیاز به اسباب و عوامل و برنامه های جدی و قاطعی دارد. در واقع برای رسیدن به این اهداف و آرمان های والا، موانع و چالش های زیادی فراروی امام زمان هست و این اسلام انقلابی است که راهگشای آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف برای رسیدن به مقصد نهایی می باشد؛ نه یک اسلام ضعیف و محافظه کارانه و التقاطی که امروزه عده ای سخت شیفته و منادی آن هستند!!

اسلام انقلابی در آموزه های مهدوی به معنای عدم سازش و تسلیم و همراهی با ظالمان و ستمکاران وافسادگران و مبارزه قاطع با جریان جاهلیت و باطل و الحاد جهانی است.

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انقلابی بزرگ، گسترده، قاطع و حق طلبانه را رهبری مي‌كند و در مدتي كوتاه بر همه كفر و گمراهي چيره مي‌شود و سپاهيان شيطان را نابود مي‌كند و این درسی است برای همه حق طلبان و عدالت خواهان عالم.

امام كاظم علیه السلام فرمودند: «…‌‌الثاني عشرمنا يسهِّلُ الله له كل عسير…‌‌و يبير به كل جبّار عنيد و يهلك علي يده كل شيطان مريد»؛ «خداوند براي دوازدهمين [امام] از خاندان ما، هر دشواری را آسان مي‌سازد…‌‌به دست او هر جبّار سرسختي نابود مي‌شود و هر شيطان سركشي هلاك مي‌گردد». (کمال الدين، ج2، ص 369؛ بحارالانوار، ج51، ص 150، ج3.)

امام هادی علیه السلام نیز مي‌فرمايد: «يحق الله به الحق و يزهق الباطل و هو مهديكم المنتظر»؛ «خداوند به دست او حق را استوار و پيروز و باطل را نابود مي‌كند و او مهدی منتظر شما است». (احتجاج طبرسي، ج2، ص 60؛ بحار الانوار، ج37، ص 209.)

به کانال هیات رزمندگان اسلام بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *