ملاک‌های تشخیص مدعیان دروغین مهدویت

خانه / انتظار و مهدویت / ملاک‌های تشخیص مدعیان دروغین مهدویت

اول باید ببینیم ما را به چه کسی دعوت می‌کنند. چون پیامبران، پیروان خود را به خداوند دعوت می‌کردند اما شیادان مردم را به خودشان دعوت می‌کنند.

برنامه حاضر غایب از نظر شبکه قرآن و معارف سیما به ملاک‌های تشخیص مدعیان دروغین مهدویت پرداخت.

حجت‌الاسلام رسولی کارشناس ادیان و فرق اسلامی با حضور در برنامه حاضر غایب از نظر به تشریح ملاک‌های تشخیص مدعیان دروغین مهدویت پرداخت و گفت: اول باید ببینیم ما را به چه کسی دعوت می‌کنند. چون پیامبران، پیروان خود را به خداوند دعوت می‌کردند اما شیادان مردم را به خودشان دعوت می‌کنند.

وی گفت: در مسجد مقدس جمکران کسی بود که مدعی می‌شد من می‌توانم گناه گناهکاران را ببخشم و برای مردم ذکر و دستور می‌داد و مردم را به خودش می‌خواند و از ملاقات خود با حضرت سخن می‌گفت و وعده دروغ فراهم‌سازی امکان ملاقات حضرت با مردم را می‌داد.

حجت‌الاسلام رسولی با بیان این که این افراد از جهل مردم استفاده می‌کنند، افزود: شیادها به سراغ افراد مطلع و فرهیخته نمی‌روند بلکه از جهالت و احساسات مردم استفاده می‌کنند ضمن اینکه ملاک بعدی این است که ادعای آن فرد باید با معیارهای دینی و معارف تصریح شده در دین همخوانی داشته باشد.

وی با بیان پرونده یکی از شیادان گفت: خانمی بود که ادعا می‌کرد همسر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، هفت جلد کتاب هم نوشته بود و جلسات متعددی را تشکیل می‌داد.

این فرد ادعا می‌کرد که زمان ظهور را می‌داند ولی وقتی با مریدان این شیاد مصاحبه کردیم، متوجه شدیم که علاقه‌مندان به او صرفاً به قدرت سخنوری او جذب شده‌اند.

این متخصص فرقه‌های نوظهور افزود: از ملاک‌های دیگر برای تشخیص شیادان این است که شخص اصرار به مخفی کاری دارد و مثلاً ادعا می‌کند: شما دعوت شده و خاص هستید و جلسات را به صورت زیرزمینی برگزار کند.

وی با بیان جنبه‌های دیگر ادعاهای دروغین مدعیان گفت: بعضی شیادان وارد فضای درمانی مثل انرژی درمانی، روح درمانی، نور درمانی و  حتی قرآن درمانی می‌شوند در حالی که هیچ اشراف و اطلاعاتی درباره قرآن و معارف قرآن ندارند.

در بخش‌های دیگر این برنامه اعترافات تعدادی از مدعیان دروغین پخش و پیرامون شگردهای جذب افراد گفتگو شد.

حاضر غایب از نظر به تهیه‌کنندگی عبدالرضا رضایی ظهر جمعه هر هفته از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *