استاد میرهاشم: منتظران واقعی به مردم امید می دهند

خانه / اختصاصی هیأت / استاد میرهاشم: منتظران واقعی به مردم امید می دهند

استاد میرهاشم کارشناس مسائل دینی: امروز منتظران واقعی به مردم امید می دهند. و در مسیر حق حتی در خارج از مرزها هم مقاومت و جهاد دارند.

کارشناس مسائل دینی گفت: امروز منتظران واقعی به مردم امید می دهند و در مسیر حق مقاومت می کنند و در تمام عمر خود برای زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت حتی در خارج از مرزها هم جهاد می کنند.

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی کارشناس مسائل دینی در مراسم دعای ندبه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد؛ گفت: پس از جنگ نهروان در مسجد کوفه شخصی از یهودیان بر حضرت امیرمومنان امام علی(ع) وارد می‌شود و در خصوص ویژگی های پیامبر آخرالزمان از ایشان سوال می‌کند وقتی حضرت ویژگی‌های پیامبر را بیان می‌کند ایشان مسلمان می‌شوند.

وی افزود: در روایت است که زمان حضرت امیر مومنان امام علی(ع) هفت آزمایش برای ایشان و شیعیان ایشان پیش آمد که از آنها سربلند بیرون آمدند، منتظر واقعی از یاران امیر مومنان امام علی (ع) می‌شود، در آخرالزمان برخی از مومنان به این مقام می‌رسند و برخی به این مقام نمی‌رسند برخی ادعای ایمان می‌کنند اما اینگونه نیستند، پیامبر(ص) می‌فرمودند که برای شما مومنان از کفار نمی‌ترسم بلکه از منافقان می‌ترسم که بدترین ضربه را به ارزش‌های شما می‌زنند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: برخی مومنین واقعی هستند که فقط به فکر اعمال فردی خود هستند و روحیه جهادی جمعی ندارند که به داد دین، دنیا و آخرت مردم برسند، بسیاری از این‌ها هم همواره مردم را ناامید می‌کنند. بدترین بلایی که بر سر شیعیان می‌آید ناامیدی است، برخی جریان مومنین هرجا حضور دارند در بین مردم فقط یاس و ناامیدی ایجاد می‌کنند اما برخی از مومنان انسان‌های بزرگی هستند که مردانگی و فتوت دارند و در مسیر حق ایستادگی و مقاومت می‌کنند و ناامید نمی‌شوند آنها منتظران واقعی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان(عج) برای منتظر واقعی بن‌بست وجود ندارد، ابراز کرد: آنها برای خود، اطرافیان و مردم حرکت ایجاد می‌کنند و دشمن را مایوس می‌کند، آنها در رفتار، گفتار و کردار خود صادقانه هستند. در همین خصوص برخی علمای ربانی صفای باطن خود را حفظ کرده بودند و همواره سفارش می‌کردند که فطرت پاک خود را حفظ کنید. کسانی که صادقانه زندگی می‌کنند به طور قطع نتیجه صدق خود را مشاهده می‌کنند.

وی با بیان اینکه از دیگر گروه منتظران واقعی کسانی هستند که بر عهد خود وفا می‌کنند، گفت: منتظر واقعی امیرمومنان امام علی (ع) و یاران واقعی او هستند، حضرت در نهج البلاغه خطبه ۲۷ می‌فرمایند که اگر جهاد و مقاومت در راه خدا در جامعه رواج پیدا بکند عزت شیعیان افزایش پیدا می‌کند، وقتی شما در خارج از شهرها و محل خود دشمن را زمین گیر نکردید بلایی بر سر شما می‌آورند که در خانه خود ذلیل شوید و به ناموس شما رحم نمی‌کنند. باید در بین شما مردم کسانی پرورش پیدا کنند که دشمن را در خارج از مرزها زمین گیر کنند. در تاریخ نمونه‌های این گونه را بسیار مشاهده کردیم.

این کارشناس مسائل دینی افزود: کسانی که به وعده صادق عمل کردند و بر عهد خود ایستادگی کردند. دشمن را خارج از شهرها و کشورها تنبیه می کنند در غیر این صورت داخل شهرهای خود ذلیل می شوند. امروز منتظر واقعی کسی است که در این مسیر و جریان قدم برمی‌دارد تشویق و تقویت می‌کند. آنها در مقابل مستکبران عالم مقاومت و ایستادگی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه هرکس بخواهد اسلام و پرچم آن را بلند نگه دارد به طور قطع برای او بلاها و آزمایش‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: خداوند توفیق ایستادگی و مقاومت را به همه عطا نمی‌کند همه نمی‌توانند عقاید خود را حفظ کنند و برای ارزش‌ها قدم بردارند، امروز این افتخار برای ایرانی‌ها پیش آمده که پرچم اهل بیت را بلند نگه داشتند.

مومنان برای ایستادگی در این راه باید در گفتار، رفتار و کردار خود؛ فرهنگ، اقتصاد، عدالت، حفظ ارزش ها، حیا و عفاف صادق باشند. چنین مومنانی همواره بین خود و خدای خود عهد دارند. منتظران واقعی جریان امیرمومنان امام علی (ع)، امام حسین و یاران واقعی آنها تا زمان ظهور حجت بن الحسن(عج) هستند. منتظران واقعی عهدی دارند که در گفتار، رفتار و کردار خود صادق هستند. کسانی که این ویژگی در وجود آنها نیست خود را فریب می‌دهند.

 

وی با تسلیت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حمزه سیدالشهدا(ع)، بیان کرد: امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) فرمودند. سلام مرا به دوستدارانم برسانید. و به آنها بگویید که کاری کنند که شیطان، شیطان صفتان و اهل شیطنت در آنها نفوذ نکنند. در زندگی خود صادق باشند اگر وعده و عهدی کردند بر انجام آن صادق باشند. امانت خود را ادا کنند و دنبال تخریب یکدیگر نباشند. حضرت می‌فرماید من نفرین می‌کنم کسی را که دنبال بی آبرو کردن شیعیان ما باشد.

زنده نگهداشتن راه امام عصر(عج)

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه جریان منتظران واقعی کسانی هستند که قبل از ظهور امام زمان راه امام را زنده نگه می‌دارند. خاطرنشان کرد: آنها اشخاصی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی هستند. که در تمام عمر خود برای زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت جهاد کردند. آنها اگر مسئولیت یا امانتی را به عهده دارند بر آن خیانت نمی کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *