مهدویت در قرآن – قسمت 17 – آیه 20سوره یونس

خانه / انتظار و مهدویت / مهدویت در قرآن – قسمت 17 – آیه 20سوره یونس

مهدویت در قرآن – قسمت 17 – آیه 20سوره یونس

مهدویت در قرآن – قسمت 17 – آیه 20سوره یونس

وَ يَقُولُونَ لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرينَ20

مهدی در قرآن 0123

ترجمه فارسی : 

آیت الله مشکینی : 

و می گویند: چرا او از جانب پروردگارش معجزه ای ( که به ناچار مردم را به ایمان وا دارد نظیر ناقه صالح ، عصای موسی ، آمدن فرشته ) نازل نگردیده؟ بگو: جز این نیست که ( امور پشت پرده ) غیب در اختیار خداوند است ( و شاید نازل نماید ) پس منتظر باشید که من نیز حتما با شما از منتظرانم.
حجت الاسلام انصاریان : 
و می گویند: چرا از سوی پروردگارش معجزه ای [ چون عصای موسی وناقه صالح وغیر آن ] بر او نازل نشده؟ بگو: [ آمدن و نیامدن معجزه از امور غیبی است و ] غیب ویژه خداست پس [ به خاطر لجاجت و مخالفت با حق ] به انتظار [ عذاب ] باشید که من هم با شما از منتظرانم.

مهدی در قرآن 0124

تفسیر : 

یحیی بن ابی القاسم می گوید: از امام صادق علیه السلام درباره این آیه پرسیدم: « الم ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین الذین یؤمنون بالغیب» (البقره: 1 – 3 )؛ الم. آن کتاب با عظمتی است که شک در آن راه ندارد و مایه هدایت پرهیزکاران است؛ آنان که به غیب ایمان دارند.»

امام علیه السلام در پاسخ فرمود: « پرهیزکاران شیعیان علی علیه السلام هستند و غیب حجت (امام علیه السلام) غایب است، شاهد این مطلب این آیه است: « و یقولون لولا انزل علیه آیة فقل انما الغیب لله فانتظروا انی معکم من المنتظرین» (یونس: 20 )؛ می گویند: چرا معجزه ای از پروردگارش بر او نازل نمی شود ؟!

بگو: غیب تنها برای خداست. شما در انتظار باشید، من هم با شما در انتظارم.»

خداوند متعال فرمود: آیه غیب است و غیب حجت است و دلیل آن سخن خداوند متعال است که فرمود: « و جعلنا ابن مریم و امهّ آیة (المؤمنون: 51 )؛ فرزند مریم و مادرش را آیه و نشانه قرار دادیم.» یعنی حجت قرار دادیم.

منابع:

بحارالانوار، 51 / 52 حدیث 29

بحارالانوار ، 52/ 124 حدیث 10

منبع اصلی: رشد شبکه ملی مدارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *