مهمترین امدادهای غیبی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

خانه / انتظار و مهدویت / مهمترین امدادهای غیبی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

«و یاد آر ای رسول آن‌گاه که پروردگار تو به فرشتگان وحی کرد که من با شمایم، پس مؤمنان را ثابت قدم بدارید، که همانا من ترس در دل کافران می‌افکنم، پس گردن ها را بزنید و همه انگشتان را قطع کنید.»

قرآن کریم در سوره مبارکه انفال، آیه 12 می فرماید: «إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلَائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا ۚ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوا فَوْقَ الْأَعْنَاقِ وَاضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ؛ و یاد آر ای رسول آن‌گاه که پروردگار تو به فرشتگان وحی کرد که من با شمایم، پس مؤمنان را ثابت قدم بدارید، که همانا من ترس در دل کافران می‌افکنم، پس گردن ها را بزنید و همه انگشتان را قطع کنید.»
یکی از امدادهای غیبی، ایجاد رعب در دل دشمنان است. ابوحمزه ثمالی از امام باقر علیه السلام روایت کرده است که فرمودند: «هر گاه قائم آل محمد صل الله علیه وآله خروج کند خداوند او را با ملائکه مُسوِّمین و مُردِفین و مُنزلین و کرّوبین یاری خواهد فرمود. جبرئیل پیش روی او، میکائیل در سمت راست او و اسرافیل در سمت چپ او قرار دارند و رعب و هیبت او به فاصله یک ماه راه، پیشاپیش و پشت سر و از راست و چپ او حرکت می کند (یعنی شعاع هیبتش تا یک ماه راه را زیر پوشش می گیرد) و فرشتگان مقرب در برابر او خواهند بود»
گاهی امداد غیبی به این است که در دل دشمنان ترس بیفتد. شاه، امام خمینی رحمة الله علیه را زندانی کرده بود، اما باز از ایشان می ترسید. شاید معنای «المومن کالجبل» این باشد که حتی اگر دشمنان بر سر مومن پا بگذارند باز هم از او می ترسند. درست مثل ایران که اکنون همانند یک استخوان در گلوی ابرقدرت هاست و باعث اذیت آنها شده به گونه ای که همه از ایران حساب می برند.
خداوند ارشاد و حمایت مومنان را گاهی از طریق فرشتگان انجام می دهد: «إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلَائِكَةِ».
خداوند بر اهل ایمان آرامش و سکینه نازل می کند و بر کافران دلهره و وحشت مستولی می سازد: «فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا ۚ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ».
گرایش ها و انگیزه های انسان در سرنوشت او و نیز در دریافت رحمت یا عذاب الهی، تاثیر بسزایی دارد. «فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا ۚ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ»
منبع: پرتوی از آیات مهدوی، حجت الاسلام قرائتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *