نامه رهبر انقلاب تکلیف علمای جهان اسلام را روشن کرد

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / نامه رهبر انقلاب تکلیف علمای جهان اسلام را روشن کرد

نامه رهبر انقلاب تکلیف علمای جهان اسلام را روشن کرد

محمد‌علی آذرشب:

نامه رهبر انقلاب تکلیف علمای جهان اسلام را روشن کرد

محمدعلی آذرشب استاد زبان و ادبیات عربی و مترجم پیام‌های رهبر انقلاب به زبان عربی از انتشار تازه‌ترین مقاله خود در مجله علمی و پژوهشی «ثقافتنا» خبر داد و گفت: در این مقاله به تحلیل و بررسی نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی پرداخته‌ام.

وی ادامه داد: مجله «ثقافتنا» از معتبرترین نشریات علمی و پژوهشی در جهان اسلام است که علاوه بر کشورهای جهان اسلام در میان جمعیت مسلمانان خارج از جهان اسلام نیز توزیع می‌شود.

آذرشب با اشاره به مقاله خود گفت:‌ دیدگاه من نسبت به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی یک دیدگاه تمدنی است‌، تمدن اسلامی از همان سده نخست همواره بر گفت‌وگو و پیام انسانی استوار بوده است‌، مکتب اسلام و پیروان مکتب اسلام حتی با مخالفان خود از دریچه فکری و عقلانیت وارد تعامل شده‌اند، علی(ع) با خوارج و کفار نیز تلاش داشتند که گفت‌وگوی عقلانی و هدایت‌گر داشته باشند‌، از همین روست که رهبر انقلاب نیز با جوانان اروپایی و امریکای شمالی که تحت تأثیر تبلیغات سهمگین صیهونیست‌ها دربرابر مسلمانان قرار گرفته‌اند‌، از دریچه عقلانیت و هدایت‌‌گری وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب، وظیفه رهبران دینی را که آگاه کردن جوانان جهان نسبت به حقیقت اسلام است،‌ گوشزد کردند‌، چرا که این جوانان را باید نسبت به رفتار اروپاییان در گذشته، کشتارها و مصیبت‌هایی که سر مردم خود، مردم آفریقا، آسیا و امریکای لاتین آورده‌اند، آگاه کرد. در حقیقت پیامی که رهبر انقلاب فرستادند، دعوت به تبیین حقایق به دور از تبلیغات سهمگینی بود که غرب سال‌هاست علیه اسلام شروع کرده است.

آذرشب گفت:‌ پیام هدایت رهبر انقلاب ادامه‌‌دهنده راهی بود که امام خمینی با نامه تاریخی خود به گورباچف آغاز کرد. در همین راستا امروز رهبری نیز مخاطب خود را جوانان اروپا و امریکا قرار دادند. این یک پیام تمدنی آگاه‌کننده برای تبیین حقایق بود. که تنها برای اروپاییان و آمریکای شمالی نبود‌، بلکه برای کل جهان اسلام به شمار می‌رفت و این نکته را یادآور می‌کرد که علما‌، متفکران و نویسندگان جهان اسلام نیز باید در این سطح فعالیت کنند. پیام رهبری این نکته را گوشزد می‌کرد که کل جهان اسلام باید همکاری کنند تا پیام حقیقی اسلام را به جهانیان رساند.

وی در پایان سخنان خود گفت:‌ نامه رهبر انقلاب تکلیفی را برای علما، متفکران و نویسندگان جهان اسلام به وجود آورده است،‌ تا گفتمانی متناسب با سطح نیازهای روز و فهم جوانان در سطح دنیا از اسلام ارائه دهند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *