نخستین نشست مشترک برنامه ریزی همایش قبل از محرم در چهار محال و بختیاری

خانه / استان ها / نخستین نشست مشترک برنامه ریزی همایش قبل از محرم در چهار محال و بختیاری

نشست چهار جانبه ی معاون فرهنگی و کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی چهار محال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛نخستین نشست مشترک معاون فرهنگی ، کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی  ، کانون مداحان وشاعران آیینی و شورای هیئات مذهبی با هدف برنامه ریزی همایشات مداحان، اعضای هیئات مذهبی استان و ائمه جمعه و جماعات، قبل از ماه محرم در دفتر معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری همایشات قبل از محرم گفت: جلسات آموزشی ویژه مسئولین کانون مداحان و هیئات مذهبی در دست برنامه ریزی و تدوین است که ان شاء الله قبل از ماه محرم اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن بت شکن، ادامه داد: هیئات مذهبی که اساسنامه و مجوز فعالیت ندارند باید شناسایی و قبل از ماه محرم نسبت به گرفتن مجوز اقدام کنند و در غیر این صورت با فعالیت آنها در طول ماه محرم و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی از طریق مراجع ذی صلاح برخورد خواهد شد.

کارشناس آموزش و پژوهش گفت: با اعتبار پیش بینی شده حداقل سه همایش استانی باید برگزار کنیم که با توجه به مشکل ایاب و ذهاب و دیگر مشکلات هیئات مذهبی و کانون مداحان، همایش قبل از محرم به صورت شهرستانی برگزار و همایش آموزشی مداحان و شاعران آیینی به صورت منسجم و یکپارچه در مرکز استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید عزیز الله میر احمدی، افزود: کارگاه های آموزشی پیشگیری از مواد مخدر ویژه مداحان و آموزش تخصصی مسئولین هیئات مذهبی،باحداقل۵۰ نفر و حد اکثر ۱۵۰ نفر  برگزار می‌شود که امید است مسئولین کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی استان در زمینه ی اطلاع‌رسانی و دعوت از این عزیزان همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد:با برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به اینکه بیشتر مدعوین شاغل هستند، همایش آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ویژه مداحان 19شهریور ۹۵ روز جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ با حضور اساتید دعوت شده برگزار خواهد شد.

مسئول کانون مداحان استان بیان کرد: با عنایت به تأثیرکلام مداحان و شاعران آیینی در جامعه ،این نشست با هدف اطلاع‌رسانی مضرات و آسیب های مصرف مواد مخدر در بین آحاد جامعه برگزار می شود.

حمیدرضاتوسلی، ادامه داد: در نشست های آموزشی ویژه مداحان و شاعران آیینی دو قشر حتما باید حضور داشته باشند، یکی قشر آسیب پذیر با هدف اینکه آسیب ها و مضرات مصرف مواد مخدر را بدانند و آگاهی کسب کنند و دیگری قشر تأثیر گذار و کسانی که بیشترین فعالیت را در هیئات مذهبی، محافل و مجالس عمومی  در بحث مداحی دارند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: به منظور شرکت فعالانه و بیشتر مداحان در این همایش آموزشی، برنامه ریزی و به ادارات شهرستان ها اطلاع‌رسانی می‌شود که حداقل از هر شهرستان ۱۵ تا ۲۰ نفر از مداحان را برای حضور در این همایش دعوت و اعزام کنند.

نماینده بنیاد دعبل در استان ادامه داد: این مراسم همزمان با شهادت حضرت امام محمدباقرعلیه السلام برگزار می شود که دراین راستا یکی از عزیران مداح به ذکر مصیب شهادت آن امام همام خواهد پرداخت.

عبدالله نیکبخت، مسئول شورای هیئات مذهبی استان چهار محال و بختیاری هم در این نشست از بعضی مسئولین هیئات که هم مداح هستند و هم مسئول هیئت، گلایه کرد و گفت: این عزیزان نه در عنوان مسئول هیئت فعالیت خوبی دارند و نه در بحث مداحی و با تدابیر اندیشیده شده این افراد شناسایی و مسئولیت آنها تفکیک می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *