نشست تغذیه و سلامت از منظر قرآن کریم در ارومیه

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / نشست تغذیه و سلامت از منظر قرآن کریم در ارومیه

به گزارش روابط عمومی پیروان عترت آذربایجان غربی؛ جمشید خدادادی در نشست سلامتی و تغذیه از منظر قرآن کریم که در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار شد، گفت: وظيفه اصلي ما مسلمانان حاكم كردن فرهنگ قرآني بر جامعه، خانواده و تمامي كشورهاي اسلامي است ولي متأسفانه ما فقط به ظاهر قرآن اهمیت می‌دهیم و فقط به حفظ آن بسنده مي كنيم.

عدم شناخت زنان از جايگاه خودشان آنان را متضرر كرده است

 وی با اشاره به جايگاه زنان از منظر قرآن، افزود: چون زنان جايگاه خودشان را در عالم هستي نمي دانند مورد سوء استفاده شديد قرار مي گيرند و زنان تا جايگاه خودشان را طبق آيات قرآن در عالم هستي ندانند كار مفيدي نمي تواند انجام دهند.

 مسئول موسسه پژوهش طب قرآنی و مائده طلایی اظهار كرد: چون فرهنگ قرآني در جامعه خصوصا خانواده ها حاكم نيست بيماري و امراض و … در خانواده ها بيشتر است.

وي تصريح كرد: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند جايگاه حضرت آدم و مرد را جانشینی خدای متعال در زمین عنوان و اولين معترضان به اين خلقت فرشتگان بودند و زن در قرآن کریم به عنوان آیت و نشان الهی و هنر خداوند معرفی شده و جایگاه او در هستی آرامش‌گری است

زن محور هستی است

خدادادي با اشاره به جایگاه زن در جهان، گفت: اگر ما بخواهیم جهان هستي را تخريب كنيم زن را تخریب كرده ايم كه به تبع آن کل نظام هستی تخریب می‌شود، زن محور هستی است و خدای متعال جهان را به خاطر خلقت حضرت زهرا(س) آفرید.

وي گفت: اگر ائمه اطهار نبود جهان هستي خلق نمي شد و بخاطر بركت وجود حضرت زهرا(س) بود كه خداوند جهان هستي را خلق كرد و نسل پيامبر را در وجود زن قرار داد.

مسئول موسسه پژوهش طب قرآنی و مائده طلایی خاطر نشان كرد: زن از آيات بزرگ خداوند سبحان است و خدوند دو بار از كلمه آيات راجب زن استقاده كرده است منتها زنان بعلت عدم شناخت جايگاه خود در جهان هستي ناموفق هستند.

وي با اشاره به جايگاه عظيم زن افزود:  به اين علت خدا بعد خود زن را در مقام معاونت خود قرار داده است چرا كه سه چيز در دنيا آرامش مي دهد اول خدوند متعال، دوم زن و سوم تاريكي شب است.

زن واسطه فيض و رحمت از جانب خداوند است

خداداي زن را مجموعه اي از آيات جهان هستي عنوان كرد كه خداوند سبحان كل هستي را در وجود زن به وديعه گذاشته است و اولين شگفتي در آيات خداوند، زن است.

مسئول موسسه پژوهش طب قرآنی و مائده طلایی با اشاره به دومين شگفتي زن اظهار كرد: خداوند بعد از خودش زن را منبع آرامش قرار داده و چون زن خودش را نمي شناسد علاوه بر اينكه به خودش آرامش نمي دهد از ديگران نيز سلب آرامش مي كند.

وي سومين شگفتي كه خداوند به زنان عنايت كرده را مودت و عشق عنوان كرد و گفت: زن وقتي به همسر خود عشق بورزد بركت زندگي نازل مي شود و مهمترين شگفتي هاي زن ايسنت كه واسطه نزول رحمت خداوند به زمين است و اين در گرو عشق و ابراز آن از سوي زن به مرد است.

خداداي علت بله خواستن از زنان بر سر سفره عقد پیش از مرد را نشان از توجه به زن عنوان و اضافه کرد: اگر زن با همه محبت و مودت خود به مرد بله بگوید رحمت الهي سرازير مي شود و زندگي تداوم پيدا مي كند.

مسئول موسسه پژوهش طب قرآنی و مائده طلایی  گفت: خداوند مي فرمايد زن از آيات من است و اين نشان دهنده ارزش فوق العاده زن است در حاليكه در غرب از زن بعنوان هنرمند و مانكن و تبليغات استفاده مي كنند.

وي با اشاره به اهميت نماز در زندگي افزود: اگر خداوند قرار باشد چيزي به انسان بدهد آنرا در نماز به انسان عطا مي كند و اين در صورتي است كه انسان نماز را عملا در زندگي كاربردي كند.

وي با بيان اينكه در بين ما مسلمانان فرهنگ قرآني در زندگي مان حاكم نيستف گفت: تمام گرفتاريهاي ما مسلمانان بخاطر نداشتن فرهنگ زيباي قرآني است و قرآن کریم قبل از آنکه کتاب هدایت باشد کتاب شفا و رحمت است.

خدادادی افزود: شفابخشی قرآن کریم به مومنان تعلق دارد و قرآن به ظالمين ضرر مي رساند ظالمين كساني هستند كه غذاي خبيث و حرام مي خورند و اگر كسي حلال طيب نخورد بينش الهي پيدا نمي كند و مغزش روز به روز زايل مي شود.

وي اظهار كرد: هر آنچه كه در فست فود فروشي ها، مرغ، لبنيات و چاي وجود دارد خبائث هستند چرا كه در قرآن 5 آيه مربوط به نخوردن چاي است.

وي با اشاره به اين آيات گفت: سوره يونس آيه 24، سجده آيه 27،طه آيه 54،نازعات آيه 33، عبس آيه 32 خداوند متعال غذاي اصلي انسان را گياهان عنوان و با دام مشترك كرده است.

مسئول موسسه پژوهش طب قرآنی و مائده طلایی با اشاره به وجود اختلاف در خلقت انسان و حیوان، افزود: خدای متعال به حیوان یک شگفتی و به انسان هفت شگفتی داده است، ولی با این وجود حیوان هیچ‌وقت غذایی که به سلامتی او آسیب بزند نمی‌خورد.

وی با بيان اينكه لازمه درک آیات الهی سنخیت داشتن با این کتاب آسمانی و تقوا و غذاي طيب و حلال است، افزود: اهل بیت(ع) در فهم قرآن کریم از هر کس دیگری تواناترند و دلیل آن پاکی و طهارت این خاندان الهی و سنخیت‌شان با کلام الهی است.

1 2

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *