نشست مداحان شهرستان بن + تصویر

خانه / استان ها / نشست مداحان شهرستان بن + تصویر

در نشست مداحان شهرستان بن بیان شد؛

محبت به اهل‌بیت را با هیچ چیز دیگر عوض نکنیم

امام جمعه شهر بن، در نشست “عصر شعر و ستایشگری کریم آل طا‌ها ” در جمع ستایشگران و شاعران آیینی گفت: محبت به ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را با هیچ چیز دیگر عوض نکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام ولادت با سعادت کریم آل طا‌ها نشست مداحان شهرستان بن در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام مهرداد بهرامی، با تبریک خجسته میلاد با سعادت کریم اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام به مداحان، پیرغلامان و ستایشگران خوش آمد گفت.

امام جمعه بن، با توصیه به استفاده معنوی از ماه نزول قرآن،لیالی با عظمت قدر، انس، تلاوت و تدبر در آیات نورانی قرآن مجید، گفت: دعا و مناجات با پروردگار و انس با قرآن، رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است.

وی به لزوم برپایی مستمر اجتماع مداحان تأکید کرد و ادامه داد: جامعه مداحان از ظرفیت های موثر و کار آمد در فرهنگ سازی و رفع مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام بهرامی، با اشاره به برخی از ویژگی های مداحان، ازجمله داشتن مخاطب، صدای زیبا، اخلاص ، به روز بودن، با ولایت و انقلاب بودن، اظهار داشت: وقتی اشعار و مطالب به روز باشد، نیت سالم، اشعار و مطالب بر آمده از دل باشد،مطالب در جان قرار می گیرد، مثل سروده و اجرای”سلام فرمانده ” که در جهانی شد.

این مقام مسئول، ادامه داد: مردمداری، دلسوزی برای مردم، استفاده از مطالب مستند و برای اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خواندن از سرمایه های ماندگار ستایشگران است.

امام جمعه شهر بن،تأکید کرد: محبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را با هیچ چیز دیگر عوض نکنیم، مراقب باشیم شیطان در کمن انسان است.

حجت الاسلام بهرامی،اظهار داشت: قدر خود را بدانید، در پرورش نسل جدید، مداحان جوان تلاش کنید، داشتن تقوا، مسؤولیت پذیری اجتماعی و مجهز شدن به محتوای قوی در تقویت این جامعه و برای کسب موفقیت های بیشتر موثراست.

وی ادامه داد: هیچ وقت خود را بی نیاز از کسب معرفت و بصیرت ندانید، اعتبار اجتماعی که اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام  به شما کرامت کردند را قدر بدانید و برای حفظش تلاش کنید.

مسئول کانون مداحان استان، هم در این روز با تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن و میلاد سراسر نور حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، از مسئولان و برگزار کننده نشست ستایشگران قدردانی کرد و گفت:  ارتباط مستمر مداحان و علما و روحانیون در ارتقاء بصیرت و معنویت بسیار مهم است.

حمیدرضاتوسلی با تاکید بر انسجام بین مداحان در شهرستان، افزود: نسبت به جذب جوانان در حوزه مداحی، ثبت نام در کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری دوره های آموزشی و عضویت در بسیج مداحان اقدام بیشتری صورت پذیرد.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام از پیشکسوتان خواست: با میدان دادن و دعوت از جوانان، در جذب نسل جوان و نوجوان به هیئات مذهبی، مساجد و محافل معنوی تلاش کنند و برای آموزش صحیح مداحان جوان و نوجوان برنامه داشته باشند.

در آغاز این نشست، ستایشگران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، با مداحی و مولودیه خوانی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، ابراز کردند، همچنین مسئول بسیج مداحان استان به مولودیه خوانی و همخوانی سرود ویژه ولادت با سعادت کریم اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و نام گذاری سال پرداخت.

تلاوت آیات نورانی قرآن محید،خیر مقدم گویی مسئول کانون مداحان شهرستان بن، ارائه گزارش مسئول بسیج مداحان شهرستان بن، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ضیافت افطاری از دیگر برنامه های این نشست بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمدتقی قادری

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *