نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا بیشتر تبیین شود

نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا بیشتر تبیین شود | حجت الاسلام میرزایی

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا بیشتر تبیین شود | حجت الاسلام میرزایی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در بحث پاسداری از حریم ولایت گفت: نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها بیشتر تبیین شود.

نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا بیشتر تبیین شود

هیات: حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گویی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها از ستون های اسلام و تشیع محسوب می شوند، صدیقه طاهره هستند و به مقامات عالی انسانی که اسلام عزیز به دنبال تربیت چنین انسان هایی است، رسیده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صدیقه طاهره به مقام عصمت رسیده اند، صاحب ولایت تکوینیه بودند و الگوی تام اسلامی. اگر بخواهیم این الگو را که از لحاظ اخلاقی و چه رفتاری و چه افکاری در جامعه برای جامعه زنان پررنگ تر کنیم، قطعا باید همه افراد به این سمت حرکت کنند.

نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا بیشتر تبیین شود
نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا بیشتر تبیین شود

وی تصریح کرد: فعالیت هایی در رابطه با تبیین شخصیت و رفتار و اخلاق حضرت زهرا سلام الله علیها انجام شده است که این اقدامات بیشتر مردمی بوده است ولی در رابطه با اینکه دستگاه های فرهنگی و دینی ما حرکت قابل قبولی را در این رابطه انجام داده باشند، باید بگوییم آن حرکت صورت نگرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از حریم ولایت گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه از حریم ولایت پاسداری کرده اند و در عین حال در بحث تحکیم بنیان خانواده نیز نقشی فعال و تاثیرگذار داشته اند. ما باید همزمان با هم نقش اجتماعی و سیاسی و مادری و فرزندی و همسری حضرت زهرا را با هم ببینیم و در این رابطه ایشان را به عنوان الگوی تام اسلامی به زنان جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ گاه به حد مطلوب شخصیت والای حضرت زهرا سلام الله علیها در جامعه تبیین نشده است، گفت: علما و اهل منبر اقداماتی در رابطه با تبیین شخصیت والای حضرت زهرا سلام الله علیها صورت داده اند و باید این اقدامات بیشتر شود و درخور شخصیت و شایستگی ایشان باشد.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *