هیات رزمندگان اسلام

نقش پیروان عترت کرمان در مراسم سالگرد شهیدالقدس

خانه / تازه ها / نقش پیروان عترت کرمان در مراسم سالگرد شهیدالقدس

نقش پیروان عترت کرمان

سوال اول
نقش هیات پیروان عترت کرمان در مراسمات حاج قاسم سلیمانی در کرمان چیست؟ آیا این ارتباط قبل از شهادت حاج قاسم بوده یانه؟
(محل استقرارتون قبل گیت بازرسی هست یا بعد از گیت ، تعداد موکب ها وخادمین، ساعت های استقرار، تعداد روزهای استقرار، نوع فعالیتها خدمات)

۱- برپایی موکب فرهنگی ویژه کودکان توسط نوجوانان فاطمی. (از ۱۲دی ماه تا ۱۷ دی ماه به صورت ۲۴ ساعت و شیفتی ساعت ۶ صبح تا ۵ عصر دختری نوجوان فاطمی ۵ عصر تا ۶ صبح پسران علوی با مسولیت خواهران). قبل از گیت های بازرسی دقیقا ۱۰۰ متر بعد از زیرگذر در همان مکان انفجار اولی.

۲- برپایی موکب امانت داری توسط نوجوانان فاطمی برای زائران حاضران در مراسم سالگرد. (از ۱۲دی ماه تا ۱۷ دی ماه به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی با مسولیت مسول نوجوانان فاطمی توسط خواهران ).قبل از گیت های بازرسی.

۳- رنگ آمیزی و ترمیم سنگ نوشته های قبور مطهر شهداء توسط نوجوانان فاطمی به مدت یکماه قبل سالگردسال ۱۴۰۰.

۴- اسکان و پذیرایی (سه وعد) زائران خارج از کشور مثل مالزی، اندونزی ، پاکستان ، گاهی آمریکا و لبنان و همچنین زائران داخلی .در طول سال.

۵- همکاری در برگزاری مراسمات سالگرد ویژه ستاد مکتب حاج قاسم با بسیج جامعه زنان.

۶- اسکان و پذیرایی (سه وعد) مهمانان داخلی در طول ایام سالگرد در روزتا ۴۰۰نفر . فقط اسکان مهمانان داخلی در طول سال.

۷-برپایی موکب فرهنگی و روشنگری و تریبون آزاد توسط پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان کرمان در میدان آزادی کرمان در ایام سالگرد .

سوال دوم
خبرهای زیادی از چگونگی عملیات تروریستی منتشر شده اما خوشحال میشیم که روایت شما به عنوان خادم الشهدا رو هم که تو این ایام مستقر در گلزار شهدا هستید هم بشنویم.
از حضورتون و شور مردم در ساعات اولیه تا لحظه انفجار…

حضور مردم در مراسم سالگرد امسال از ایام فاطمیه شروع شد. بعنوان مثال ما روز قبل از شهادت حضرا زهرا سلام الله علیها میزبان ۱۰۰۰ نفر خانم و آقا از استان کهکیلویه و بویراحمد بودیم .

و همچنان ادامه داشت تا جایی که هرچه به روز سالگرد نزدیک می شدیم. صدا و سیمایی کرمان به صورت مداوم از از مردم کرمان درخواست می کرد. بخاطر ازدحام جمعیت از رفتن به گلزار را بگذارند بعد از مراسم سالگرد تا لحظه انفجار از شور مردم کم نشد. حتی بعد از آن هم کم نشد فقط به مدت کمتر از ۲۴ ساعت که بخاطر بحث امنیت و پاکسازی راه های منتهی به گلزار را بسته بودن.

بعد از بازگشایی مسیر ها حتی افرادی به که بصورت انفرادی می آمدن بعد از سالگرد با خانواده می آمدن گلزار و اعلام می کردند که ما توی راه نظام می مانیم و اگر شهادت هم باشه خانوادگی بیشتر می چسبه.

سوال سوم
آیا از خواهران و همراهان یا بسته گان هیات در این ماجرا کسی مجروح یا شهید شده؟ درباره نقش و تلاششون در هیات برامون توضیح بدید.

بله از خانواده های هیئت خانم مریم رضایی مسول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان کرمان برادر بزرگوارشان مداح و ذاکر اهلبیت علیه السلام به شهادت رسیدن .
خانم رضایی اگر بگم ۲۴ ساعت فکرشان وقتشان صرف هیئت می شود حرفی به گزاف نگفتم دنبال کوچکترین بهانه بود که برنامه برای اهلبیت علیه السلام و یا انقلاب شهداء برگزار بکند . لازم به ذکر است که خانم رضایی خودشان مداح اهلبیت هستند .
خانم روح اللهی که از خادمین هیئت هستند و ایشان همه یکی از خادمین فعال هیئت هستند از خانواده همسرشان همان ۸ نفر معروف به شهادت رسیدن (نوه های عمه همسرشان میشودن).
خانم کامران زاده یکی از پیرغلامان نیز فرزندان برادر شوهرشان (۲نفر)به شهادت رسیدن

سوال چهارم
به عنوان شاهد عینی این عملیات تروریستی بفرمایید به نظر شما علت و هدف این عملیات تروریستی چی میتونه باشه؟
آیا تروریست ها به اهدافشون میرسن؟

قصدشان از این کار ترساندن و دلسرد کردن مردم بود. از اینکه اینقدر نسبت به جبهه و فرمانده جبهه مقاومت ابراز ارادت نداشته باشند.
واینکه تلافی شکستشان را در غزه کرده باشند. و پوششی باشد بر شکستهایشان در فلسطین .
ولی مطمئنا به هیچکدام از این اهدافشان نرسیدن مردم قوی تر مصمم تر و پرقدرت تر از قبل در صحنه هستند.

 

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *